Ik ben iemand die liever ouderwets 'eigenaar' is van zijn media. Nu google beslist heeft om mij geen mp3's meer te verkopen, ben ik op zoek naar een nieuwe winkel. Kan het zijn dat 7digital de enige shop is die op de Belgische markt actief is?
Hangt van je muzieksmaak af denk ik. Voor electronische muziek zijn er genoeg webshops die mp3/flac/wav verkopen.
mp3? Ga dan alsjeblieft voor .flac (of een andere lossless optie)...
Ik denk in eerste instantie (ook) aan Bandcamp. En anders Deezer, Juno, iTunes... er zijn echt meer dan zat sites die digitale versies verkopen.
Ik denk in eerste instantie (ook) aan Bandcamp. En anders Deezer, Juno, iTunes... er zijn echt meer dan zat sites die digitale versies verkopen.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Bandcamp. Daar kun je als je de muziek downloadt ook kiezen uit veel verschillende formaten (verschillende mp3 kwaliteiten, wav, flac, you name it). En daar hoef je niet extra voor te betalen voor een hogere kwaliteit bestand.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Merci voor de tips. Flac is voor mij niet zo'n meerwaarde want ik heb geen zilveren elfenoortjes 
Maar zoals ik het nu zie:
Maar zoals ik het nu zie:
- Bandcamp als het er op staat (want dan steun je de artiest meer)
- ituns (yuk!) of 7digital voor de rest
je moet bij qobuz kijken, die biedt de downloads aan, welliswaar in hele hoge audioresolutie, voor gouden oortjes en goedkoop zijn ze volgens mij nietKr7Br schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:18:
Merci voor de tips. Flac is voor mij niet zo'n meerwaarde want ik heb geen zilveren elfenoortjes
Maar zoals ik het nu zie:Bij Deezer vond ik niets om te kopen. Dat is toch gewoon een streaming dienst?
- Bandcamp als het er op staat (want dan steun je de artiest meer)
- ituns (yuk!) of 7digital voor de rest
Toch gewoon een keer proberen(...) want ik heb geen zilveren elfenoortjes
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ik heb al m'n CDs nu geript naar mp3 😭 Ik wil het wel eens proberen, maar ik denk niet dat ik zo'n 'intense' luisteraar ben.
HDtracks.com heb je ook nog.
Rippen heb ik alles naar AAC + FLAC gedaan, FLAC zodat ik gewoon een 'kopie' heb van het origineel en de AAC voor 'DJ' werk, toch weer een tikje beter dan een MP3.
Maar dat eigenlijk nadat grootste deel van de CD collectie al een keer naar 192kbps MP3 geripped was, en later naar 320mbps, mocht ik nu wat beters willen kan ik de FLAC gebruiken.
Kopen heb ik veel gedaan op iTunes, zat te krijgen, prijzen zijn oke, en geen DRM op je downloads.
Rippen heb ik alles naar AAC + FLAC gedaan, FLAC zodat ik gewoon een 'kopie' heb van het origineel en de AAC voor 'DJ' werk, toch weer een tikje beter dan een MP3.
Maar dat eigenlijk nadat grootste deel van de CD collectie al een keer naar 192kbps MP3 geripped was, en later naar 320mbps, mocht ik nu wat beters willen kan ik de FLAC gebruiken.
Kopen heb ik veel gedaan op iTunes, zat te krijgen, prijzen zijn oke, en geen DRM op je downloads.
Pagina: 1