Iemand een idee van wat dit is??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nautilus5
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-12-2020
Ik was vandaag bezig met een raspberry pi zero toen ik van hdmi naar dp ging, toen stond deze "tekst"
flikkerend op mijn scherm. ik moest er even om lachen toen ik het voor het eerst zag en dacht dat ik met het scherm rebooten het wel weer weg zou gaan maar nu blijft het in mijn scherm staan. sinds dat het is gebeurt is het wel minder geworden maar het is alsnog heel irritand.

Hier een paar afbeeldingen van hoe het eruit ziet. Dit scherm is nog geen jaar oud dus ik hoop nog dat als hier iemand het niiet weet dat ik het met garantie op kan lossen.

Scherm opnieuwe opgestart en stroom eruit gehaald werkt niet, de tekst komt ook tevoorschijn bij elke input
dus bij hmdi 1 en 2 en ook bij dp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcJmRDS55dz-wuBcOC7gMj9dsqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cndPsJVpipik5stDo8VMEGxN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGqKICgwM64h7CUv3Nr-_kUURXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L0SLVXlbqwJHibN2O9XFdVH7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3KOODE19Tu63Iwnnnw6Iu6XxYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WX9Wh9oJmC6636KUtM8rM53T.jpg?f=user_large

Gr Niek

[ Voor 70% gewijzigd door Nautilus5 op 21-10-2020 13:21 . Reden: afbeeldingen toevoegen ]

Beste antwoord (via Nautilus5 op 21-10-2020 19:40)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:57
Ziet er bijna uit als een ingebrand plasma/Crt scherm. Wat voor scherm gaat het eigenlijk om?

evt zou je kunnen proberen om even(>5 min) wisselend een wit/rood/groen/blauw vlak op jouw scherm te tonen. Mogelijk "resetten" de pixels zich dan..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 22:06
Check even met een ander apparaat dan je Pi, als je het met een pc/console niet hebt dan is er niks met het scherm aan de hand maar dan is het iets met je Pi.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:57
Ziet er bijna uit als een ingebrand plasma/Crt scherm. Wat voor scherm gaat het eigenlijk om?

evt zou je kunnen proberen om even(>5 min) wisselend een wit/rood/groen/blauw vlak op jouw scherm te tonen. Mogelijk "resetten" de pixels zich dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nautilus5
Equazor_ schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:26:
Check even met een ander apparaat dan je Pi, als je het met een pc/console niet hebt dan is er niks met het scherm aan de hand maar dan is het iets met je Pi.
Met andere apparatuur heb ik hetzelfde probleem, dus het zal niet de pi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nautilus5
nachtnet schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:16:

Het gaat hier om een lcd scherm
sinds ik de topic heb geplaats is het al een stuk minder geworden, Ik zal even doen wat je zei en zal zeggen of het er beter op is geworden. alvast bedankt.

Ik zat zelf te denken aan een kapotte scherm controller maar aangezien het al minder is geworden zullen het vast de pixels zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nautilus5
Het ongeveer 15 min een groen blouw rood video aangezet en hiermee is het opgelost allemaal hartstikke bedankt
Pagina: 1