Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Die programma's zal je in principe best kunnen draaien, maar wat wil je daarmee op een slackware bak? Neem dan meteen een distro die RPM/DEB gebruikt
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Ik wil eigenlijk een no-nonsense distro. Ik heb ervaring met RH6.1 en 7.1 en die installeren wel een heleboel dingen waar ik niet op zit te wachten. Ik geloof dat je bij slackware dit veel meer onder controle hebt en dat je dan een slanke snelle Linux kan draaien..
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dan belandt je idd bij Slackware of bij Debian. Je kunt opzich wel rpm of dpkg op slackware draaien, maar echt makkelijk zal dat niet zijn, en je zult dan voorzieningen moeten treffen dat die utils gaan werken, en de dependancies gaan waarschijnlijk wel de mist in. Dan is het makkelijker om gewoon Debian of Slackware te draaien, en dan pkg files die niet bij je distro horen (.deb of .tgz en .rpm) om te zetten met het programmaatje 'alien', of om de pkg files gewoon uit te pakken en de inhoud zelf te installen.Op vrijdag 10 augustus 2001 21:58 schreef woutur het volgende:
Ik wil eigenlijk een no-nonsense distro. Ik heb ervaring met RH6.1 en 7.1 en die installeren wel een heleboel dingen waar ik niet op zit te wachten. Ik geloof dat je bij slackware dit veel meer onder controle hebt en dat je dan een slanke snelle Linux kan draaien..
RPM zit ook gewoon in Slackware.Op vrijdag 10 augustus 2001 22:05 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Dan belandt je idd bij Slackware of bij Debian. Je kunt opzich wel rpm of dpkg op slackware draaien, maar echt makkelijk zal dat niet zijn, en je zult dan voorzieningen moeten treffen dat die utils gaan werken, en de dependancies gaan waarschijnlijk wel de mist in. Dan is het makkelijker om gewoon Debian of Slackware te draaien, en dan pkg files die niet bij je distro horen (.deb of .tgz en .rpm) om te zetten met het programmaatje 'alien', of om de pkg files gewoon uit te pakken en de inhoud zelf te installen.
Verwijderd
Dr zijn sites voor slackware met daarop al binary packages (.tgz) die je met de pkgtool kunt installeren. http://linuxmafia.org is daar een goed voorbeeld van. Dus keuze zat
Ik denk dat er voor elke grote distro wel zulke sites zijn.
RPM's installen is met bijv mc of met behulp van KDE packagemanager geen enkel probleem.
RPM's installen is met bijv mc of met behulp van KDE packagemanager geen enkel probleem.
BlerghIk wil eigenlijk een no-nonsense distro. Ik heb ervaring met RH6.1 en 7.1 en die installeren wel een heleboel dingen waar ik niet op zit te wachten. Ik geloof dat je bij slackware dit veel meer onder controle hebt en dat je dan een slanke snelle Linux kan draaien..
Weer z'n misopvatting. Dat er meer aan programmatuur bijzit wil niet zeggen dat je dat ook moet installeren. Deze RPM gebaseerde distro is slanker als de meesten hun Slackware ooit zullen krijgen.
Hst is een kwestie van bij de packetselectie de juiste zaken selecteren. Kost even tijd, maar dan heb je ook wat.
Een van de redenen dat ik Debian draai, is juist het no-nonsense aspect. Toegegeven, je kunt met elke distro wel het systeem zo krijgen als je wilt, maar Debian en Slackware geven je toch meer controle en lenen zich meer voor de doe-alles-zelvers.Op vrijdag 10 augustus 2001 23:53 schreef igmar het volgende:
Blergh
Weer z'n misopvatting. Dat er meer aan programmatuur bijzit wil niet zeggen dat je dat ook moet installeren. Deze RPM gebaseerde distro is slanker als de meesten hun Slackware ooit zullen krijgen.
Hst is een kwestie van bij de packetselectie de juiste zaken selecteren. Kost even tijd, maar dan heb je ook wat.
Zeker nog nooit met Red Hat gewerkt en de installer die erbij komt... Die installeert echt een hele hoop nutteloze zaken waar je maar weinig controle over hebt!Blergh
Verwijderd
Zelf zeker nog nooit met Red Hat gewerktOp zaterdag 11 augustus 2001 01:18 schreef woutur het volgende:
[..]
Zeker nog nooit met Red Hat gewerkt en de installer die erbij komt... Die installeert echt een hele hoop nutteloze zaken waar je maar weinig controle over hebt!
Igmar heeft gewoon gelijk hoor! (alleen misschien niet op de meest tactische manier gebracht
Doe eens zelf packages installeren tijdens de install, dan praat je wel anders.
Ik wel, al een paar jaar.Op zaterdag 11 augustus 2001 01:18 schreef woutur het volgende:
Zeker nog nooit met Red Hat gewerkt en de installer die erbij komt... Die installeert echt een hele hoop nutteloze zaken waar je maar weinig controle over hebt!
Na de custom install waarbij je al een hoop zooi niet eens hoeft te installen, loop ik altijd even de lijst door wat er uiteindelijk wel geinstalleerd is. Er gaan dan altijd meteen een aantal packages weer van het systeem af die ik niet nodig heb.
Een goede packagemanager als RPM, of DEB is onmisbaar als je snel systemen goed wilt onderhouden.
Pagina: 1