Ivm een project op het werk ben ik weer eens in ACCESS gekropen na dit jaren niet meer gebruikt te hebben. De reden is dat nu Excel veel gebruikt wordt ook voor zaken die meer in een database thuishoren.
Ik ben momenteel om te oefenen bezig met wat formulieren waarvan de waardes in de database terecht moeten komen. Ansicht zou dit geen issue moeten zijn, maar ik krijg nu telkens de bovenstaande foutmelding en ik heb geen idee waar die vandaan komt.
Het deel waar de melding in mijn optiek betrekking op heeft is:
dbs.Execute "INSERT INTO Team-DB" _
& "(Team, Player, [Datum], [In], [Uit], Feedback) " _
& "VALUES " _
& "(" & TmComb & ", " & Pl1 & ", #" & Dat1 & "#, " & In1 & ", " & Uit1 & ", " & Fb1 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl2 & ", #" & Dat2 & "#, " & In2 & ", " & Uit2 & ", " & Fb2 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl3 & ", #" & Dat3 & "#, " & In3 & ", " & Uit3 & ", " & Fb3 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl4 & ", #" & Dat4 & "#, " & In4 & ", " & Uit4 & ", " & Fb4 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl5 & ", #" & Dat5 & "#, " & In5 & ", " & Uit5 & ", " & Fb5 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl6 & ", #" & Dat6 & "#, " & In6 & ", " & Uit6 & ", " & Fb6 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl7 & ", #" & Dat7 & "#, " & In7 & ", " & Uit7 & ", " & Fb7 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl8 & ", #" & Dat8 & "#, " & In8 & ", " & Uit8 & ", " & Fb8 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl9 & ", #" & Dat9 & "#, " & In9 & ", " & Uit9 & ", " & Fb9 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl10 & ", #" & Dat10 & "#, " & In10 & ", " & Uit10 & ", " & Fb10 & ");"
dbs.Close
...
Access 2019
...
Datx is een datum geprobeerd met en zonder bracket en hashtag geprobeerd
Inx en Uitx zijn beide selectieboxen, deze ook met en zonder bracket geprobeerd
In de value deel zowel enkele als dubbele aanhalingstekens geprobeerd.
TmComb komt vanuit een combobox die eenmalig aan de bovenzijde word gevuld.
De rest is gekoppeld aan een box met de opgegeven naam die overeenkomt met de rij van invoer.
...
Ik ben momenteel om te oefenen bezig met wat formulieren waarvan de waardes in de database terecht moeten komen. Ansicht zou dit geen issue moeten zijn, maar ik krijg nu telkens de bovenstaande foutmelding en ik heb geen idee waar die vandaan komt.
Het deel waar de melding in mijn optiek betrekking op heeft is:
dbs.Execute "INSERT INTO Team-DB" _
& "(Team, Player, [Datum], [In], [Uit], Feedback) " _
& "VALUES " _
& "(" & TmComb & ", " & Pl1 & ", #" & Dat1 & "#, " & In1 & ", " & Uit1 & ", " & Fb1 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl2 & ", #" & Dat2 & "#, " & In2 & ", " & Uit2 & ", " & Fb2 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl3 & ", #" & Dat3 & "#, " & In3 & ", " & Uit3 & ", " & Fb3 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl4 & ", #" & Dat4 & "#, " & In4 & ", " & Uit4 & ", " & Fb4 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl5 & ", #" & Dat5 & "#, " & In5 & ", " & Uit5 & ", " & Fb5 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl6 & ", #" & Dat6 & "#, " & In6 & ", " & Uit6 & ", " & Fb6 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl7 & ", #" & Dat7 & "#, " & In7 & ", " & Uit7 & ", " & Fb7 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl8 & ", #" & Dat8 & "#, " & In8 & ", " & Uit8 & ", " & Fb8 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl9 & ", #" & Dat9 & "#, " & In9 & ", " & Uit9 & ", " & Fb9 & ")," _
& "(" & TmComb & ", " & Pl10 & ", #" & Dat10 & "#, " & In10 & ", " & Uit10 & ", " & Fb10 & ");"
dbs.Close
...
Access 2019
...
Datx is een datum geprobeerd met en zonder bracket en hashtag geprobeerd
Inx en Uitx zijn beide selectieboxen, deze ook met en zonder bracket geprobeerd
In de value deel zowel enkele als dubbele aanhalingstekens geprobeerd.
TmComb komt vanuit een combobox die eenmalig aan de bovenzijde word gevuld.
De rest is gekoppeld aan een box met de opgegeven naam die overeenkomt met de rij van invoer.
...
[ Voor 0% gewijzigd door Slaiter op 21-10-2020 12:07 . Reden: typo ]