TV voor media en nieuwsberichten op werk/sportschool

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 07:25
Voor op mijn werk zoeken wij een manier om met een TV in de lounge van de sportschool media af te spelen. Dit kan gaan over updates van trainers, nieuwe lessen of filmpjes van social media. De tv wil ik het liefst ophangen aan de muur in de zithoek, een lange HDMI kabel naar kantoor of de frontdesk voor het streamen van de filmpjes heeft niet onze voorkeur; onhandig en veel gedoe met fatsoenlijk wegwerken van de kabel.

Nu zijn er natuurlijk meerdere streaming devices/mediaspelers, zoals Chromecast, Nvida Shield maar ik ben benieuwd of deze set up zou werken in deze setting. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met advies welke streaming device hier goed op aansluit, of als er een TV is waarbij een dergelijke optie al geïntegreerd is.

Bugdet: Nou ja, er is een ruim budget maar laten wij het qua streaming apparaten en bijbehorende software houden op max 100 a 200 euro. Exclusief TV/beeldscherm.

Ik zoek een?
Een oplossing waarmee filmpjes, nieuwsberichten en socials gedeeld kan worden in een lounge van de sportschool. Het liefst via een draadloze connectie zodat er op afstand de inhoud aangepast kan worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij maken gebruik van de Google Drive en binnenkort mogelijk ook Gsuite. Als er een link zou zijn met Google zou dat handig zijn, al is dit geen harde eis. Gebruiksgemak is belangrijk in deze

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben in de thuissetting bekend met Chromecast om zo filmpjes te streamen, maar heb geen kennis over welke software en hardware goed samenwerken om zoiets te streamen

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals eerder vermeld heeft het niet mijn voorkeur om met een lange HDMI kabel te werken of elke dag een nieuw bestand op een USB drive te plaatsen. Een ideale scenario zou zijn als er via een streaming device verbinding is met de tv en dat er via software op de laptop de inhoud aangepast kan worden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

SeatRider

Hips don't lie

De term waar je naar op zoek bent is narrowcasting, dat helpt misschien met je zoekopdracht?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:12
Vanaf de PC waarop je de filmpjes etc. wilt afspelen kun je Miracast gebruiken, als je TV dat niet ondersteunt is er de Pricewatch:Microsoft Wireless Display Adapter V2
Maar voor je dat koopt kijk goed of je TV het ondersteunt, veel TV's hebben dit standaard https://tweakers.net/tele...FlijpJVtJKhibmZiVJsbW0tAA

[ Voor 32% gewijzigd door martyw op 21-10-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 07:25
Dank! Ik ben momenteel aan het kijken naar narrowcasting en dan ook de diensten van Bizplay die daar mee kunnen helpen. Miracast is een mooi alternatief, maar de werkwijze om via een webbased product een slideshow te maken met implementaties als bv Instagram lijkt naadloos aan te sluiten op onze wensen.

Ik zal het morgen eens pitchen bij mijn collega, bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:02

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou een Vu+-ontvanger onder de TV zetten, die gelijk mediaspeler is. Je kunt dan met de afstandsbediening werken en dat is een stuk makkelijk dan in een ruimte verreweg het afspeelproces moeten besturen. HDMI-kabel niet nodig, wel ethernet, maar dat kan zo nodig ook draadloos.

Bestanden kun je via SMB/CIFS op de harde schijf van het apparaat kwakken, of het apparaat kan ook prima bestanden op een server in je netwerk afspelen.

En ik zal je zeggen, ik heb praktijkervaring, bij mijn eigen sportschool staat een Vu+. Alleen is de primaire functie daarvan om gewone TV te distirbueren naar de fitnesstoestellen, maar hij kan ook media afspelen, maar hebben ze het ding nog nooit voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:52
Narrowcasting software >> https://www.yodeck.com/ en dan icm een raspberry.
Pagina: 1