Welke SSD voor een iMac g5 17"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Mijn vraag
Hoi, ik heb via ebay een Kingston 120GB SSD op de kop getikt. SA400S37/12GB om een oude iMac G5 merkbaar sneller te maken (van 512MB RAM naar 2GB heeft al fors geholpen :) ). Nu dus ook de oude HDD eruit, SSD erin, ik boot de Debian installer, maar die kan de SSD niet vinden.

Ik denk dat de SATA controller de SSD ook effectief niet herkent. Ik vermoed dat de sata revision op de iMac een 1.0 gaat zijn en dat de Kingston daar niet mee kan babbelen. Heeft iemand een idee hoe ik dan wel een SSD vindt die gaat werken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik heb zelf ook een SSD in mijn iMac G5 17” zitten. Heb allerlei merken geprobeerd. OCZ, Kingston, Corsair, Crucial, allemaal noppes nada.

Toen vond ik nog een leuke SSD van ome Ali, een Zheino. Werkte meteen.
Draait nu Leopard op en Tiger. Gaat best vlot voor zo’n antiek ding.

De mijne is een 2004 model, 2GB RAM en 1.8GHz G5.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
@nelizmastr : Haha super dat er toch nog iemand is die die hardware gebruikt :) Heb je misschien iets meer info wat betreft type/modelnr of zo ? Ik weet niet of het in de tijd van Leoperd & Tiger ook zo al was maar wat zegt" About this mac > System Report > Hardware > Storage ?

Ik verwacht ook wel een grote snelheidswinst. Ik had 512MB RAM, ben naar 2GB gegaan wat al een heel groot verschil maakte. Van HDD naar SSD gaat nog eens een groot verschil maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik heb de Zheino S3 128GB zo te zien.

I reject your reality and substitute my own