Misschien moet jij je dat eens afvragen eikel.
Ik ga topic report doen.
Als ADMIN verwacht ik ook meer een voorbeeldfunctie in het topic.
Slaan en elektrocutie komt ter sprake maar word totaal niet op gereageerd.
Slaan en ook de corrigerende tik is VERBODEN in nederland.
@
Anoniem: 224360 geeft aan dat hij daar tegen is, en met jouw reactie maak jij duidelijk dat je dus WEL voor slaan bent. Ga je ff dood schamen aub.
Je maakt van @
Tjebakka zijn topic een mijn manier van opvoeden is het beste topic.
Alle kinderen zijn anders.
Mensen voeden anders op.
En er is niet een goede methode.
En je bent gewoon vergeten dat een kind van nog geen 2 dat helemaal nog niet snapt.
Je geeft aan dat ze ook snappen dat ze onder een douche nat worden, nee dat is niet zo.
Ze kruipen op die leeftijd gewoon met kleren aan onder de douche of naar buiten op de natte tegels.
Vanaf een jaar of 2,5 of 3 beginnen ze dat een beetje te snappen.
Het is echt niet dat er poeslief met een zangerig stemmetje gevraagd word of ze het alsjeblieft niet meer wilt doen.
Knuffels afpakken snachts is GEEN goede optie. (als je nog wilt slapen)
Ik wilde niet reageren op je betweterige "mijn manier van opvoeden is de beste" tirade, maar je maakt me nu gewoon echt pislink.
Dat ik de viltjes op de grond "accepteer" is mijn keuze.
Het is echt niet zo dat ze alles mag, en dat ik niks voor elkaar krijg.
Ze komt niet meer aan mijn B&W speakers
Ze heeft het opgegeven om alle stopcontacten uit te proberen of die wel aangeraakt mag worden.
Ze laat de glazen op tefel staan
Ze komt tegenwoordig ook als je haar roept
Het is gewoon een hartstikke lief (ondeugend)meisje, maar wel een die consequent altijd hetzelfde antwoord moet hebben op een actie.
Niet dat het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Of van pap wel en van mam niet.
Soms duurt het een paar dagen, en soms is het met een uurtje dat ze weet dat iets niet mag.
En eigenlijk ben ik daar juist blij om.
Ze is ondernemend en leert daarom onwijs snel wat ze allemaal kan.
(ze ging al 3maanden voordat ze kon lopen zelfstandig van de glijbaan bijvoorbeeld)
Haar zus heeft aan een woord genoeg, maar zal ook nooit uit zichzelf iets proberen.
En daar zie ik in de toekomst meer problemen mee (pestdoelwit bijvoorbeeld)
Maar snachts (en daar ging dit topic om) heb je helemaal geen zin in strijd.
En dan is het afschermen of verplaatsen van een lichtknop tig keer makkelijker.
Zoals @
Tjebakka al aangaf met de discussie is gesloten.
Hier mag een dik slot op.
EDIT:
Voor het geval dat je je post aanpast.
RobIII schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Nou, ja, als
dat al niet werkt, ja, dan ben je totaal reddeloos verloren inderdaad. Geef het maar op. Gooi de handdoek maar in de ring. Je hebt je best gedaan. Haal je schouders maar op. Niets aan te doen. Reddeloos. Onopvoedbaar.
Het is
aan jou, de ouder, om uit te zoeken wat dan wél werkt. Geen verhaaltje voor 't naar bed gaan, geen toetje, in de hoek/tegen de muur, op het krukje, niet naar de schaapjes in de wei, geen brood aan de eendjes mogen geven maar 't broer/zuslief laten doen... verzin gewoon iets wat
op dat moment, in
die situatie voor
jouw kind werkt. En het spreekwoord "een tik op de vingers krijgen" komt ook niet uit de lucht vallen. Je hoeft je kind echt niet binnenstebuiten te meppen of blauwe plekken achter te laten als ze een koekje uit de trommel pakken als ze er niet netjes om gevraagd hebben; dat heeft niemand nergens beweerd hier. Maar die eeuwige pappen-en-nathouden aanpak van sommige mensen komt me vierkant de keel uit. We durven verdorie onze kinderen nog niet meer aan te pakken en op te voeden. "Nee, Jantje, dat mag niet
<insert compleet relaas van 10 minuten waar Jantje niets van snapt>" - ad nauseum. Nog niet misschien.
Again, doe wat
jou goeddunkt.
Jouw kind,
jouw opvoeding. Maar wil je kinderen die later steeds slechter luisteren, "moeilijk opvoedbaar" zijn en straks "gewoon" een "aangeboren" probleem hebben met autoriteit ("want zo is ons Jantje nou eenmaal") dan moet je vooral
zo opvoeden IMHO. Het ene kind is het andere niet en het ene kind heeft een 'zwaardere' aanpak nodig dan 't andere, het ene is hardleerser dan 't andere (bij ons ook), maar dat is dan aan jou om uit te vogelen wat wél werkt. Heb je daar geen zin in, is je dat teveel werk of moeite,
dán moet je je eens gaan afvragen of kinderen wel een goede keus waren (@
Anoniem: 224360 ).
toon volledige bericht
EDIT2\
Ook jij mag aan de schandpaal
Ook deze
EvaluationCopy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:54:
[...]
Er is een verschil tussen je kind 'fysiek aanpakken' en een keer goed laten schrikken. Als je na 200x nee zeggen nog steeds met het probleem aan het worstelen bent, ben je dan geen idioot? Het kind leert dan alsnog z'n grenzen niet, dat levert later hele vervelende volwassenen op.
Ik heb drie keer een tik gehad van m'n vader als kind (niet overdreven hard, maar gewoon ff zo pats op het achterhoofd). Ik weet de oorzaken nog precies. Goede leermomenten zijn dat.
[
Voor 43% gewijzigd door
FRANQ op 22-10-2020 10:00
]