Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reageren op Reviews lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Update:
Het probleem werd veroorzaakt door het installeren van de Custom CSS Verberg footer. Case closed.

Door de plaatsing van de onderwerpen in een artikel/review, valt de reactie knop weg bij smartphones:

Ik zal het uitleggen met plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wt4Tkd3yu43ZfOgt4kmus5ASTWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHOUaPnaYyDR5RQzGJuUtO1n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HToz134INrn_mNbQoZpIMTa3v5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xTVM3JEAMWv8VgyJAfiiEWt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 22-10-2020 08:56 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En gewoon je toetsenbord inklappen als je klaar bent met typen? Of stel je voor om het reactieveld kleiner te maken (waarbij er dus een knop aan de rechterkant moet sneuvelen), of de inhoudsopgave te verbergen oid?

Uiteraard is dit natuurlijk niet echt een bug maar puur het gevolg van de kleine screen-estate op een telefoon. Ik heb op andere sites of in apps ook regelmatig dat ik het virtuele toetsenbord moet inklappen om de submitbutton te vinden...

Intentionally left blank

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Toetsenbord inklappen werkt niet, dan is de reactieknop nog steeds niet zichtbaar. Probeer maar eens (op een Android).

Edit:
Ter verdediging van het bovenstaande is hier de screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHwzLmlit47wOqklFTk1sQemx9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMPNBzW5Qiw4NwfrdSt1b588.jpg?f=fotoalbum_large

Oplossing:
Pas hetzelfde toe zoals te zien is als je een reactie bij iemand achterlaat. Hier is een reactieknop immers ook zichtbaar (reageren op hoofdthread valt dan ook weg, tenzij je een millimeter naar boven scrolt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjmEisCy6xpQN8EDoNBIgmGMhLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4lGImlFNSejkI1WF0wYP7Jk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door Kiswum op 21-10-2020 10:13 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mmm, bij mij blijft het reactieveld wel bovenin staan als ik het keyboard toggle. Aan de andere kant heb ik ook gewoon een hogere verticale resolutie (of een compacter virtueel keyboard) dus heb dit probleem ueberhaupt niet.

Wat zou je willen voorstellen als oplossing dan? (hoewel ik betwijfel of dit wel praktisch goed oplosbaar is voor alle soorten devices)

Intentionally left blank

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:53:

Wat zou je willen voorstellen als oplossing dan? (hoewel ik betwijfel of dit wel praktisch goed oplosbaar is voor alle soorten devices)
Zie hierboven incl. plaatje:

Oplossing:
Pas hetzelfde toe zoals te zien is als je een reactie bij iemand achterlaat.
De wijze zoals het op GOT of andere onderdelen op de FP werkt, is ook prima.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je wilt dat als je je toetsenbord inklapt dat het formulier zo wordt uitgelijnd dat de submitbutton zichtbaar is? Ik denk niet dat dat technisch mogelijk is...

Intentionally left blank

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:44:
Je wilt dat als je je toetsenbord inklapt dat het formulier zo wordt uitgelijnd dat de submitbutton zichtbaar is? Ik denk niet dat dat technisch mogelijk is...
Even het complete toetsenbord wegdenken, want dat staat er compleet los van.

Dat is ook in dit plaatje te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hvqQIvMbZs1-tgGNmym2z79rMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0XzG9HYaW6I9GoKgbMLUaGe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn wens:
Gewoon een reactie kunnen plaatsen onder een review, zonder dat de inhoudsopgave over de Reactie knop blijft hangen.

Oplossing:
Optie 1. Hetzelfde implementeren zoals nu het geval is als je een reactie op iemand geeft, dan is er meer ruimte tussen de Inhoudsopgave en de reactie knop.
Optie 2. De Inhoudsopgave naar rechts verplaatsen (naast de reactie knop).

Doordat je het zelf niet kan simuleren met je smartphone, zou je kunnen checken hoe het bij anderen eruit ziet als ze direct reageren op een review.
P.s. welke smartphone gebruik je en met welke resolutie?

Let op: bij andere artikelen is reageren geen probleem, alleen bij Reviews is dat het geval.

Ik gebruik zelf Google Chrome met een resolutie van 2340x1080 (beeldverhouding van 19,5 : 9)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Sorry voor het verzieken van je tijd @crisp . Opeens viel het kwarttje.

De beperking lag aan mij zelf en vermoedelijk hebben 300 andere users dit probleem.

Door de Custom CSS: Verberg footer in te stellen, valt de Inhoudsopgave over de reageer knop. Normaal hangt die boven alle linkjes die onderaan Tweakers staan zoals: Meest gezochte tags, Share statistieken en de disclaimer van Tweakers.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Kiswum schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:14:
Sorry voor het verzieken van je tijd @crisp . Opeens viel het kwarttje.

De beperking lag aan mij zelf en vermoedelijk hebben 300 andere users dit probleem.

Door de Custom CSS: Verberg footer in te stellen, valt de Inhoudsopgave over de reageer knop. Normaal hangt die boven alle linkjes die onderaan Tweakers staan zoals: Meest gezochte tags, Share statistieken en de disclaimer van Tweakers.
Ah ja, dat verklaart al eea. Misschien in plaats van de footer verbergen deze gewoon verkleinen (en de inhoud verbergen)?

Iets als dit zeg maar:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#bottom {