Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2* Vloerverwarming zonder pomp kan er een 3e bij?

Pagina: 1
Acties:

• Darkadam61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 21:09
Mijn huis heeft op de begane grond en boven in de slaapkamers vanuit de bouw een vloerverwarming. Beide etages hebben een eigen thermostaat. De vloerverwarmingverdelers zitten in de trapkast op de begane grond. Hier zit geen pomp op.

Nu heb ik op zolder een vloerverwarming aan laten leggen. Deze heeft een pomp en zit achter een driewegsklep van Honeywell (https://cevebro.nl/driewegklep-honeywell-vc/). Hier zit geen losse thermostaat op en hij zou aan moeten slaan als de vloerverwarming op de begane grond aanslaat. Helaas gebeurt dit niet. Hij doet helemaal niets. Nu heb ik al een aantal mensen laten komen.

De eerste die het ook heeft aangelegd die zei dat het aan de driewegsklep ligt en dat hij niet weet hoe het ingesteld moet worden. Hij kon de vloerverwarming wel op een andere leiding vastmaken maar dan wist hij niet zeker of het beneden warm zou worden. Ik kon beter iemand vinden met ervaring met de driewegsklep.

De tweede was iemand die de klep kent. En die gaf aan dat het niets met de klep te maken heeft maar dat er een pomp op zit. De pomp zuigt en in deze opstelling gaat dat niet werken. Hij gaf aan dat alle verdelers vervangen moeten worden met een verdeler met pomp. Zou een paar duizend kosten. -ik gaf aan dat het ook weer niet zo koud is :) - Hij gaf ook aan dat hij nog gaat rond bellen voor een andere oplossing.

Nu de vraag kan er wel een derde vloerverwarming bij? Zo ja, hoe dan?

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41
Een drie weg klep stuurt water 1 van beide kanten op. Is het idee, bg + zolder en verdieping dan niet verwarmen? Wat stuurt de klep aan?
Het is geen pomp maar de motor voor de klep.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29
Wij hebben 3 verdiepingen met vloerverwarming met gesloten verdelers (verdelers zonder pomp). Waar de 3-weg klep voor zou dienen is mij niet duidelijk. Heb je een schema van je systeem?

De pomp van je ketel kan 3 verdiepingen vloerverwarming waarschijnlijk wel aan, maar hangt wel af van kringlengte en leidingdiameters. Ter vergelijking ik heb iets van 1400m vloerverwarmingslang liggen diameter 16x2 en de pomp van de HR ketel heeft duidelijk nog marge. Maar... als je overal 10x2 hebt liggen kan het natuurlijk anders zijn.

• Darkadam61
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09 21:09
Ik kan kijken of er een schema is. Ik weet ook niet wat de 3wegklep doet. Je zegt eigenlijk de pomp is niet nodig voor de 3e vloerverwarming.

Waar zou ik zo'n schema kunnen vinden?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In je kast of eigen archief of zelf tekenen. Er wordt namelijk bedoeld of je een schema hebt van al dat leidingenwerk en vloerverwarming en radiatoren en cv en wat er nog meer aan vast zit geknoopt. Maar dus vooral hoe het aan elkaar zit.

Alles kan stuk.

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 17:13
Wat gebeurd er als je de klep eraf haalt?? Normaal gesproken moet de klep wel een signaal krijgen dat de klep open of dicht moet gaan.

Gewoon een bedrade thermostaat aansluiten op dat kroontje van de klep en de zolder verdieping afzonderlijk bedienen.
Pagina: 1