Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• redfishx
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-10-2020
Ik heb een moederbord van mijn vriend gekocht waar die al een bios update of heeft gedaan. Moet ik dan nog opnieuw een bios update doen of moet ik de bios update wel downloaden voor als er een nieuwe is?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een update hoef je alleen te doen als er problemen zijn of wanneer er iets aangepast wordt wat problemen kan geven en de update de oplossing is. Het is prima om een versie te draaien die niet de nieuwste versie is zolang er geen problemen zijn. Helemaal wanneer er al een update is gedaan hoef je niets te doen. Je kan het moederbord dus gewoon gaan gebruiken en je hoeft geen update uit te voeren.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 20:27
PilatuS schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:54:
Een update hoef je alleen te doen als er problemen zijn of wanneer er iets aangepast wordt wat problemen kan geven en de update de oplossing is. Het is prima om een versie te draaien die niet de nieuwste versie is zolang er geen problemen zijn. Helemaal wanneer er al een update is gedaan hoef je niets te doen. Je kan het moederbord dus gewoon gaan gebruiken en je hoeft geen update uit te voeren.
juist

en misschien moet je eerst eens kijken welke bios er in zit
en welke de nieuwste is

misschien is het niet eens mogelijk om te updaten omdat je reeds de laatste versie hebt

dus dan is je vraag overbodig