Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusT71
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Beste allemaal,

Ik heb mijn 40 inch full-HD scherm vervangen door een Philips 56pfl9954 ultrawide scherm.
Ok, geen luxe gaming monitor, maar een gewoon Tv, zij het, een hele grote.
En ja, misschien is 56 inch ultrawide wel iets teveel van het goede, maar het leek me interessant om eens te proberen , zeker ivm mijn simracing setup.
Waar mijn GTX1070 op de 40 inch full-hd niet de geringste moeite had om elke game op ultra settings te draaien, krijg ik het op een of andere manier niet voor elkaar om alles dusdanig op elkaar af te stemmen dat ik een fatsoenlijk beeld heb.
Stel ik de resolutie van mijn kaart in op 1980x1020 heb ik een haarscherp beeld en geen problemen, maar natuurlijk ook geen 21:9 ultrawide....stel ik hem in op 2560x1080 is mijn desktop mooi gevuld, maar krijg ik wazige letters, en start ik een game op zie ik verticale "golfjes"
Ik heb geprobeerd te spelen met de refreshrates, en dan wordt het wel iets scherper, maar wordt het beeld weer te "hoog" voor mijn scherm.
Is dit nu gewoon een kwestie van verkeerde instellingen? of is deze tv gewoon absoluut ongeschikt voor wat ik ermee wil?

Wie heeft het verlossende antwoord?
...

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik neem aan dat je het ding via HDMI hebt aangesloten, heb je al eens gekeken of overscan/underscan ook uitstaat? Mijn ervaring met Philipsschermen is dat ze daar soms nog wel eens niet lekker mee overweg gaan, waardoor je geen scherp beeld krijgt.

Zet zoveel mogelijk beeldverbeteraars en dat soort rommel ook uit, gewoon 1:1 pixels weergeven is uiteindelijk wat je wilt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Ik vond 2560x1080 op 34" al wazig... Die tv is echt niet geschikt als monitor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Dit is een tv uit 2009, het zou me verbazen als 'ie het wel goed zou doen eigenlijk :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:29
Die oude lcd tv's hebben meestal een mega hoge inputlag. Totaal ongeschikt voor welke game dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusT71
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
ik weet het is overkill, zeker deze grootte.....maar toch op 1920x1080 is ie werkelijk haarscherp !
Maar daarnaast, de 40 inch full hd is net zo oud, en ook haarscherp en de inputlag is echt te verwaarlozen.
Under/overscan had ik idd al uitgeschakeld...zal de rest ook eens uit gaan schakelen.
Als dat niet helpt ga ik toch maar eens overstappen naar 4k....40 inch ofzo.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ding heeft meerdere HDMIconnectoren, heb je al eens een andere geprobeerd? Geen idee of het veel uit gaat maken, maar het is simpel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 00:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien denk ik te makkelijk (ik zit niet zo diep in de onderliggende techniek van monitoren, kaarten en resoluties), maar bij 2560 lijntjes proppen op een breedte van 1920 pixels is slecht beeld toch een logisch gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TinusT71 4K TV met HDMI 2.1

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Bastiaan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:27:
Misschien denk ik te makkelijk (ik zit niet zo diep in de onderliggende techniek van monitoren, kaarten en resoluties), maar bij 2560 lijntjes proppen op een breedte van 1920 pixels is slecht beeld toch een logisch gevolg?
Het is een ultrawide tv... oftewel 2560 pixels breed ipv 1920 ;) Die zijn door Philips nl. kort op de markt geweest een jaar of 10 geleden.

@TinusT71 Zoals al genoemd zou ik het ook zoeken in de instellingen van de tv, het lijkt erop dat de input niet goed pixel voor pixel wordt weergegeven door de tv.

Overigens sluit ik mij aan bij eerdere opmerking dat dit apparaat niet echt geschikt is voor gaming zoals shooters of platform games waar een snelle en nauwkeurig reactie bij nodig is omdat de inputlag zonder enige twijfel erg hoog zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 00:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

MicGlou schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Het is een ultrawide tv... oftewel 2560 pixels breed ipv 1920 ;) Die zijn door Philips nl. kort op de markt geweest een jaar of 10 geleden.
Ah! Ik had wel gecheckt, maar liet me te snel leiden door "Full-HD" onder de specs...
Pagina: 1