Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
hoi allemaal, snelle vraag:
als je 1 node(in acces point of router modes) verbonden hebt met de main router/modem.
en de andere 2 los verbonden aan alleen een stopcontact.

kan je dan op 1 van de overige 2 nodes(die niet verbonden zijn via ethernet kabel aan de router of modem, of met ethernet backhaul) je pc van internet voorzien via een ethernet poort op deze nodes.
dus niet met wired backhaul, maar met de 5ghz backhaul als het goed is.

even snel geschetst:
(modem/router) > bedraad > (node 1) > draadloos> (node 2) > draadloos > (node 3)
........................................................................................ |
........................................................................................\ /
................................................................................. bedraad > (pc of laptop)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik begrijp het als het niet duidelijk is, en het is ook maar een korte vraag, maar wel een belangrijke, want kabels trekken in huis gaat niet.
alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door maartenlei op 20-10-2020 21:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, kan absoluut. Als een van de nodes een draadloze backhaul heeft kun je de Ethernetpoort ervan als bridge gebruiken.

Bedenk wel dat je verbinding alsnog afhankelijk is van de kwaliteit van de WiFi-verbinding tussen nodes, dus nooit zo snel/stabiel zal zijn als bedraad.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
Bedankt voor je reactie.
Bedoel je met wifi de 5ghz band tussen de nodes? Of je daadwerkelijke abbonement?