Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Snel & stil werkpaard (non-gaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem ga ik vooral gebruiken voor het draaien van een aantal VM's. Daarnaast zal hij dienen voor wat casual surf, tik en stream gebruik. Daarnaast ga ik hem ook gebruiken tijdens het oefenen en studeren voor wat Microsoft examens. Misschien dat ik er heel af en toe een spelletje op speel, maar dat zal weinig voorstellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een bedrag van ongeveer 600 euro met verzendkosten. Gezien de verandering van de Fractal 304 naar de DA2 V2 ga ik daar iets overheen. :+

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kingston A2000 1TB, 2x AOC 4K scherm, Logitech MX Keys & MX Master 3

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor, behuizing, moederboard, voeding en RAM geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet zo zeer een voorkeur voor een merk, ik wil graag zoveel mogelijk bang for buck.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen super groot bureau, dus een kleine case zie ik wel zitten. Dit moet echter niet ten koste gaan van de geluidsproductie en warmteontwikkeling. Ik zie niet te wachten op een straaljager op mijn bureau. Ik zou daarnaast graag willen dat hij met gemak mijn 2 4K schermen kan aansturen zonder haperingen. Ten slotte wil ik graag een 6-core CPU zodat ik voorlopig goed zit.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop met jullie hulp een mooi systeem in elkaar te kunnen zetten die snel, stil en zuinig is. Als basis lijkt de Streacom DA2 Mini ITX black in combinatie met de Intel Core i5-10400 een mooi beginpunt zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 157,05€ 157,05
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 98,14€ 98,14
1VideokaartenMSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 73,-€ 73,-
1BehuizingenStreacom DA2 V2 Zwart€ 219,57€ 219,57
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB€ 104,30€ 104,30
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 70,97€ 70,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,93

[ Voor 48% gewijzigd door EValentino op 21-10-2020 23:48 ]

Beste antwoord (via EValentino op 21-10-2020 00:07)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC moet je dan hebben.

Dan kan je als cpu eventueel pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed nemen.

Wat mis je bij pricewatch: ASRock B460M-ITX/ac als moederbord?

Voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W want is een stuk stiller en iets efficiënter bij lage loads. Qua prijs alleen interessant bij Si op dit moment.

Geheugen naar pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB. Iets goedkoper en zoals gezegd gaat het toch niet sneller lopen dan 2666.

Misschien heb je na bovenstaande nog budget voor een cpu koeler want de boxed koeler is niet bepaald stil als de cpu aan het werk moet. pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 20-10-2020 21:32 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Ik zou toch eens verder kijken dan enkel deze behuizing, hij is vrij duur voor weinig geluidsdemping.

• EValentino
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:10:
Ik zou toch eens verder kijken dan enkel deze behuizing, hij is vrij duur voor weinig geluidsdemping.
Heb je een tip voor een strakke en compacte behuizing? Ik zie in de reviews van de 304 dat deze juist telkens aangemerkt wordt als stil overigens.

• Uszka
Voor twee 4K schermen kan je beter een GT 1030 erbij prikken. Die doet dat veel makkelijker dan de UHD630 van de cpu.

Moederbord is erg aan de prijs en ram te snel want sneller dan 2666 gaat het niet lopen op H470 (en H410 en B460).

Wat de behuizing betreft ligt het eraan wat erin zit. Is het een dik gamesysteem dan kan het best wat luidruchtig zijn. Met deze samenstelling kan het prima stil afgesteld worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Uszka op 20-10-2020 21:19 ]

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:14:
Voor twee 4K schermen kan je beter een GT 1030 erbij prikken. Die doet dat veel makkelijker dan de UHD630 van de cpu.

Moederbord is erg aan de prijs en ram te snel want sneller dan 2666 gaat het niet lopen op H470 (en H410 en B460).

Wat de behuizing betreft ligt het eraan wat erin zit. Is het een dik gamesysteem dan kan het best wat luidruchtig zijn. Met deze samenstelling kan het prima stil afgesteld worden.
Ik zag dat je een passieve versie hebt van die kaart, is dat voldoende?

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka

Voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W want is een stuk stiller en iets efficiënter bij lage loads. Qua prijs alleen interessant bij Si op dit moment.

Geheugen naar pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB. Iets goedkoper en zoals gezegd gaat het toch niet sneller lopen dan 2666.

Misschien heb je na bovenstaande nog budget voor een cpu koeler want de boxed koeler is niet bepaald stil als de cpu aan het werk moet. pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 20-10-2020 21:32 ]

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:30:

Top man hier kan ik wat mee! Wat vind jij van de 304? Zou je die ook kiezen of liever wat anders?

Ik heb de startpost aangepast met het nieuwe lijstje.

• Uszka
Prima kast. Met Fractal zit je eigenlijk altijd wel goed.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:40:
Top! Kun je het afstellen toelichten? Wat is handig met deze setup om in te stellen?

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Je kan eventueel • pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W pakken. Ook een stille voeding en stukken goedkoper

• Uszka
Fanprofiel van de casefans instellen in het bios van het moederbord. Snel hoeven ze niet te draaien om het kleine beetje warmte van de onderdelen af te voeren.
soldin schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:49:
Je kan eventueel • pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W pakken. Ook een stille voeding en stukken goedkoper
Aan de diepe kant voor een Node 304. Beter dat de voeding niet dieper is dan 14cm.

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Ah ik had niet gelet op de afmetingen ik ging ervan uit dat atx voedingen dezelfde hadden. Bedankt voor de toelichting Uzska

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:40:
Ik zag net ook deze case van Fractal, die ziet er wel super slick uit:

https://tweakers.net/behu...itx_p1113992/vergelijken/

Ervaring mee toevallig?

• Uszka
Met Fractal zit je bijna altijd goed bedoel ik dan. Ja, heb ik hier staan. Kwaliteit is super, ziet er fantastisch uit maar verder een waardeloos ding om te assembleren en de airflow is ruk. Het is dat er maar een Ryzen 1200 met GT 1030 waar weinig warmte vanaf komt in zit anders had ik hem alweer weg gedaan. ATX voeding past erin maar is eigenlijk te groot om de kabels nog fatsoenlijk weg te kunnen werken. Altijd een SFX voeding gebruiken in de Era dus.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:45:
Met Fractal zit je bijna altijd goed bedoel ik dan. Ja, heb ik hier staan. Kwaliteit is super, ziet er fantastisch uit maar verder een waardeloos ding om te assembleren en de airflow is ruk. Het is dat er maar een Ryzen 1200 met GT 1030 waar weinig warmte vanaf komt in zit anders had ik hem alweer weg gedaan. ATX voeding past erin maar is eigenlijk te groot om de kabels nog fatsoenlijk weg te kunnen werken. Altijd een SFX voeding gebruiken in de Era dus.
Ik snap hem, dat wordt hem dus niet.

Ik zit er een beetje mee dat ik de 304 net binnen heb, maar niet niet heel spannend vind qua uiterlijk. Helemaal als ik bijvoorbeeld kijk naar een NZXT H1 of een Streacom DA2 V2, die zou ik het liefst aanschaffen...

• Uszka
Die behuizing hebben qua assemblage een beetje hetzelfde probleem. Alle hele kleine kasten eigenlijk. Wat dat betreft doet de Era het niet minder en voor temperaturen hoef je niet te vrezen met een i5 en GT 1030. Het is wel een kast die is gelikt uit ziet.
Komt je lijstje er zo uit te zien. (ik heb de blauwe Era erin gezet omdat ik die zelf heb :P )
1VideokaartenMSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 74,-€ 74,-
1BehuizingenFractal Design Era ITX Cobalt€ 133,25€ 133,25
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 55,23€ 55,23
1VoedingenCorsair SF450€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 606,67

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 16:23

Nibbz

Postmaster General

Voor een stil systeem, zou ik kijken naar een case met 200mm casefans voorin.

Die dingen zijn zo groot, dat bij een heel laag rpm, er al meer dan zat airflow is.En daar hoor je eigenlijk 0 van.

bv deze (ik heb hem zelf ook ;) ): pricewatch: Cooler Master MasterCase H500

@EValentino dit was maar een voorbeeld, er zijn meerdere cases met zo'n setup (grill voorin, en grote 200mm casefans daarachter voor optimale airflow). Daarnaast kan alle RGB bij deze case ook gewoon uit :) (ik ben ook geen RGB fan)

[ Voor 24% gewijzigd door Nibbz op 21-10-2020 20:00 ]

13:37

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:53:
Die behuizing hebben qua assemblage een beetje hetzelfde probleem. Alle hele kleine kasten eigenlijk. Wat dat betreft doet de Era het niet minder en voor temperaturen hoef je niet te vrezen met een i5 en GT 1030. Het is wel een kast die is gelikt uit ziet.
Komt je lijstje er zo uit te zien. (ik heb de blauwe Era erin gezet omdat ik die zelf heb :P )
1VideokaartenMSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 74,-€ 74,-
1BehuizingenFractal Design Era ITX Cobalt€ 133,25€ 133,25
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 55,23€ 55,23
1VoedingenCorsair SF450€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 606,67
En als ik voor een stille setup met de Streacom DA2 V2 zou willen gaan, wat zou jij dan aanraden? Die kast is echt pure eyecandy :D :9~ O+

Bedankt voor je geweldige hulp trouwens, wordt echt gewaardeerd _/-\o_

• EValentino
  • Niet online
Nibbz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:54:
Voor een stil systeem, zou ik kijken naar een case met 200mm casefans voorin.

Die dingen zijn zo groot, dat bij een heel laag rpm, er al meer dan zat airflow is.En daar hoor je eigenlijk 0 van.

bv deze (ik heb hem zelf ook ;) ): pricewatch: Cooler Master MasterCase H500
Weet je wat het is, ik vind dat soort behuizingen te opvallend met RGB enzovoorts. Ik ben meer van het minimalistische design.

• Uszka
EValentino schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

En als ik voor een stille setup met de Streacom DA2 V2 zou willen gaan, wat zou jij dan aanraden?
Daar kunnen de onderdelen uit je OP zo in.
Die kast is echt pure eyecandy :D :9~ O+
Smaken verschillen. Alleen voor de prijs zou ik het al niet doen. De Era vind ik al behoorlijk aan de prijs voor zo'n klein kastje.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-11 11:25
Welke spellen wil je spelen? Anders zou je hier op V&A ook nog kunnen kijken voor een 1050Ti voor hetzelfde geld, deze is ongeveer 2x zo snel. Hij verbruikt wel meer stroom en zal dus iets warmer worden, maar dit zal niet superveel schelen.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Daar kunnen de onderdelen uit je OP zo in.

[...]

Smaken verschillen. Alleen voor de prijs zou ik het al niet doen. De Era vind ik al behoorlijk aan de prijs voor zo'n klein kastje.
De CPU koeler ook? En moeten er verder nog fans bij om het geheel stil en koel te houden?

Hij is inderdaad wel erg duur, maar ik ben helemaal weg van die case haha.

• EValentino
  • Niet online
Bram22 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:07:
Welke spellen wil je spelen? Anders zou je hier op V&A ook nog kunnen kijken voor een 1050Ti voor hetzelfde geld, deze is ongeveer 2x zo snel. Hij verbruikt wel meer stroom en zal dus iets warmer worden, maar dit zal niet superveel schelen.
Ik speel enkel oude en simpele games zoals San Andreas en Vice City. De 1030 is denk ik prima hiervoor.

• Uszka
Volgens de specs wel
En moeten er verder nog fans bij om het geheel stil en koel te houden?
Geen idee want ik heb geen ervaring met die kast. Zou je ff wat reviews moeten googlen.
Hij is inderdaad wel erg duur, maar ik ben helemaal weg van die case haha.
pricewatch: Kolink Rocket lijkt erop en is wat goedkoper. En DAN is er nog pricewatch: DAN Cases A4-SFX v4.1 Zwart

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens de specs wel

[...]

Geen idee want ik heb geen ervaring met die kast. Zou je ff wat reviews moeten googlen.

[...]

pricewatch: Kolink Rocket lijkt erop en is wat goedkoper. En DAN is er nog pricewatch: DAN Cases A4-SFX v4.1 Zwart
nvm.

[ Voor 5% gewijzigd door EValentino op 21-10-2020 23:37 ]

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens de specs wel

[...]

[...]

Ik ga denk ik toch voor de DA2 V2, en ik zoek nu een stille 140mm en 92mm ventilator.

Ik heb nu deze 2 op het oog:

140mm
pricewatch: Noctua NF-P14r redux-1500 PWM, 140mm

92mm
pricewatch: Noctua NF-A9x14 HS-PWM chromax.black.swap, 92mm

Is dat wat in combinatie met de low noise adapters die erbij zitten, of kan het nog iets stiller denk je? Is mijn aanpak uberhaupt koel/stil en nodig voor deze build? Ik heb mijn inspiratie hier vandaan gehaald:

https://cdna.pcpartpicker...5e0c6b7c682efa50.1600.jpg

In koeling ben ik niet echt thuis, en ik wil graag een stille build hebben omdat hij zowat naast me staat op een hoge kast.

Ik zie veel mensen overige ook een kleinere voeding gebruiken volgens mij, is dat beter voor de airflow of is de voeding die jij had aangeraden prima voor deze build?

[ Voor 18% gewijzigd door EValentino op 21-10-2020 23:29 ]

• Uszka
140mm intake en 92mm outtake is een prima oplossing. Zou wel de 140mm redux vervangen voor pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Als je een videokaart langer dan 220mm gaat gebruiken dan is een SFX voeding nodig, met de GT 1030 niet. Je koopt overigens wel een betere voeding met de pricewatch: Corsair SF450, is het kabelmanagement makkelijker door de kortere kabels en kan je de kabels die niet nodig zijn in de doos laten zitten.

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:54:
140mm intake en 92mm outtake is een prima oplossing. Zou wel de 140mm redux vervangen voor pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm

Als je een videokaart langer dan 220mm gaat gebruiken dan is een SFX voeding nodig, met de GT 1030 niet. Je koopt overigens wel een betere voeding met de pricewatch: Corsair SF450, is het kabelmanagement makkelijker door de kortere kabels en kan je de kabels die niet nodig zijn in de doos laten zitten.
Topper ben je, ik heb de voeding en 2 fans inmiddels besteld. Hopelijk kan ik maandag gaan bouwen _/-\o_

• EValentino
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:54:

Ik zie trouwens dit staan in de specs van het moederboard:

- 1 x Chassis Fan Connector (4-pin)****
- 1 x Chassis/Water Pump Fan Connector (4-pin) (Smart Fan Speed Control)*****

Hiermee kan ik dus beide Noctua's aansluiten? Of heb ik een splitter nodig?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

EValentino schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:25:
[...]

Ik ga denk ik toch voor de DA2 V2,
Die is alleen maar te koop bij de twee slechtste winkels op het westelijk halfrond. Als hij al leverbaar is, want die twee 'winkels' nemen het daar niet zo nauw mee, als ze je geld eenmaal binnen hebben.

Cunning linguist.

• EValentino
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Die is alleen maar te koop bij de twee slechtste winkels op het westelijk halfrond. Als hij al leverbaar is, want die twee 'winkels' nemen het daar niet zo nauw mee, als ze je geld eenmaal binnen hebben.
Daar was ik inderdaad van op de hoogte, alhoewel ik met SiComputers toch wel betere ervaringen heb...

Ik heb bij beide winkels een bestelling uitstaan, degene die als eerste uitlevert krijgt mijn zuurverdiende centen ;)

• Uszka
Als ik de shopreviews van Si lees wijkt dat niet af van bijv. Azerty. Ikzelf bestel zo goed als alles bij Si en mijn ervaring is gewoon goed, ook wat aftersales betreft. Geen idee waar @Bart ® vandaan haalt dat het de slechtste winkel is.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:03:
Als ik de shopreviews van Si lees wijkt dat niet af van bijv. Azerty. Ikzelf bestel zo goed als alles bij Si en mijn ervaring is gewoon goed, ook wat aftersales betreft. Geen idee waar @Bart ® vandaan haalt dat het de slechtste winkel is.
Ik denk dat het feit dat 133 mensen die shop blokkeren met custom css snippet: SiComputers doorstrepen in Pricewatch, waardevoller is dan jouw n=1.

Cunning linguist.

• EValentino
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Ik denk dat het feit dat 133 mensen die shop blokkeren met custom css snippet: SiComputers doorstrepen in Pricewatch, waardevoller is dan jouw n=1.
Ik moet zeggen dat ik alles wel heb gekregen wat ik door de jaren heen bij ze heb besteld, maar het kwam (vrijwel altijd) later binnen dan aangegeven.

Bij MaxICT heb ik de afgelopen jaren 8 bestelling gedaan, waarvan 6 geannuleerd omdat het gewoon weken duurde...

Maar ik denk dat ze eerder valse beloftes doen om klanten te trekken, maar op meerdere platforms krijgen ze veel shit over zich heen inderdaad vanwege hun levertijden. CentralPoint heeft er ook wel een handje van.
Pagina: 1