HPe ML350p Gen 8 en een niet standaard LFF drive cage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik ben al een paar weken opzoek naar een LFF (3,5" hdd) drive cage voor een HPe ML350p Gen 8. Elke keer kom ik (ondanks duidelijk aangeven) op pagina's uit voor SFF (dus voor 2,5" hdd). Als ik dan toch een LFF cage vind, moet ik op de zwarte markt mijn lever of nier gaan aanbieden omdat ze 300 euro+ zijn voor een refurbished.
Uiteindelijk eens gekeken naar een (niet HPe) SAS naar Sata drive cage en die zijn nog van een dermate prijs dat ik het nog met niet hoef te gaan kijken naar alternatieve betaal methodes.

Weet iemand of (en misschien ook welke) non HPe drive cage compatible is met een HPe ML350p?

Eventueel is ook een andere oplossing zo'n kabel:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1083800-0/sata-naar-sas-kabel-kabel-lengte-0-50-meter.jpg
Maar werkt dat ook zonder issues?

Beste antwoord (via ge-flopt op 03-11-2020 16:04)

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:40
@ge-flopt Geen probleem :)
Net andersom, je kan zo'n kabel aan die poort van de onboard p420i steken, dan werken nog 4 van de 8 x 2.5 inch schijven, maar kan je dus wel die ene kabel aansluiten.

Andere optie is om een losse p420 te koop voor enkele tientjes en het daar op aan te sluiten, heb je meteen ruimte voor 2 kabels en nog daarnaast je 2.5 inch bay.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 17:55
Heb je een partnummer van de originele? Ik ben niet thuis in de ML wereld.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Volgens HP zou het de HPE 659485-B21 moeten zijn.
661717-B21 is een vergelijkbaar onderdeel.

[ Voor 30% gewijzigd door ge-flopt op 21-10-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

De LFF cage is nogal ongebruikelijk. Sinds de G6 is SFF de norm en is een LFF cage altijd een custom order voor zover ik weet.

Zeldzame server onderdelen kosten wat.

Ben er zelf ook achter gekomen toen ik een SAS cage voor een ML150G6 moest hebben. €150 vanuit de VS. Daarna nog €30 invoerrechten....

Je kan denk ik beter extern gaan denken met een disk shelf en wat externe SAS kabels.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Danlk je. Ik weet inmiddels ook dat die zo ongeveer een nier kosten om ze te kopen. Ben dit topic juist dus gestart om na te gaan of (en welke) niet HPe SAS naar Sata disk shelf werk. :D Het lijkt me niet allemaal 1 op 1 te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
@ge-flopt
Non HPE cages gaan sowieso niet werken. De optie met 1 x sas naar 4 x sata wel, er zijn wel enkele opties om aan power te komen en de schijven weg te bouwen, allen hoog zelfbouw gehalte, maar kan het werkend krijgen.

Alternatief is overigens een DL380p G8 12LFF te bemachtigen, die zijn op moment best leuk te krijgen. Maar weet uiteraard niet hoe erg je vast zit aan tower/rack. Beiden maken lawaai ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Expendable op 03-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
@Expendable Bedankt voor de info.
Ik heb de HPe toevallig via tweakers van een andere tweaker over kunnen nemen, maar ben er niet gehecht aan.Heb hem wel heel goedkoop kunnen kopen. :P

Maar even doorpakken op die SAS naar SATA kabel:
Aan de drive cage (SFF) die er nu in zit, zitten 2 sas kabels gekoppeld. Zou ik (in theorie) er daar 1 van los kunnen halen en dan daar zo'n SAS2SATA kabel aan kunnen koppelen? Ben niet heel erg thuis in die techniek en betwijfel of HP mij de informatie geeft of heeft om niet HP spul aan een HP server te koppelen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Expendable
@ge-flopt Geen probleem :)
Net andersom, je kan zo'n kabel aan die poort van de onboard p420i steken, dan werken nog 4 van de 8 x 2.5 inch schijven, maar kan je dus wel die ene kabel aansluiten.

Andere optie is om een losse p420 te koop voor enkele tientjes en het daar op aan te sluiten, heb je meteen ruimte voor 2 kabels en nog daarnaast je 2.5 inch bay.
Pagina: 1