Welke chromebook is echt geschikt voor Minecraft?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo allemaal,

Eerst even het standaard vragenlijstje:

Wat ga je met je laptop doen?
Het betreft een chromebook voor mijn zoontje die voornamelijk Roblox en MInecraft wil kunnen spelen.

Wat is je budget?
Max 350 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope thans, is hoogst onwaarschijnlijk dat zoon lief hem mee gaat nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met chromebooks in dit budget heb ik eigenlijk geen ervaring, wel met de wat zakelijkere modellen (HP, Lenovo) maar nee, ik heb geen voorkeur.

Zoonlief wil graag een eigen laptop, nu heeft hij maximaal 350 euro te besteden en heeft op school een goede ervaring met de chromebookjes die ze daar hebben, dit zijn 11 inch acer chromebooks (exacte type weet ik niet). Hierop speelt hij voornamelijk Roblox en eigenlijk gaat het hem voornamelijk om het spelen van Minecraft.

Ik typ dit bericht op de chromebook van mijn vrouw en dat betreft een HP Chromebook 14, 4GB ram en een AMD A6-9220C APU. Hierop heb ik getest met minecraft via de linux route en daarop kan ik alleen maar stellen dat zelfs met Optifine tuning profiel hij niet vooruit te branden was.

Ik richt mij dus tot jullie, oh wijze mannen van het internet want ik weet niet zo goed in dit geval waarop ik letten moet :)

Alle tips en info van harte welkom.

Cheers,
Henk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:53
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 14ADA05 (81W0006LMH)

Is in prijs gehalveerd sinds paar dagen, dus valt goed binnen budget.

Probeer een i3 of ryzen3 te vinden met minimaal 8 GB ram.

Alles meer is meegenomen maar niet realistisch binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

Ik heb hier 2 chromebooks , allebeide draait minecraft niet op hoor , niet te vinden in de play store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
99ruud99 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:51:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 14ADA05 (81W0006LMH)

Is in prijs gehalveerd sinds paar dagen, dus valt goed binnen budget.
Volgens mij is dat geen echte prijs, maar een fout in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:27
Potenscia schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:16:
[...]

Volgens mij is dat geen echte prijs, maar een fout in de pricewatch.
Correct, dat is een aanvullende garantie pakket. Verkeerd gekoppeld in de pricewatch of door gegeven van de webshop helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
steenwijk-h schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:36:
Hallo allemaal,

Eerst even het standaard vragenlijstje:

Wat ga je met je laptop doen?
Het betreft een chromebook voor mijn zoontje die voornamelijk Roblox en MInecraft wil kunnen spelen.

Wat is je budget?
Max 350 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope thans, is hoogst onwaarschijnlijk dat zoon lief hem mee gaat nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met chromebooks in dit budget heb ik eigenlijk geen ervaring, wel met de wat zakelijkere modellen (HP, Lenovo) maar nee, ik heb geen voorkeur.

Zoonlief wil graag een eigen laptop, nu heeft hij maximaal 350 euro te besteden en heeft op school een goede ervaring met de chromebookjes die ze daar hebben, dit zijn 11 inch acer chromebooks (exacte type weet ik niet). Hierop speelt hij voornamelijk Roblox en eigenlijk gaat het hem voornamelijk om het spelen van Minecraft.

Ik typ dit bericht op de chromebook van mijn vrouw en dat betreft een HP Chromebook 14, 4GB ram en een AMD A6-9220C APU. Hierop heb ik getest met minecraft via de linux route en daarop kan ik alleen maar stellen dat zelfs met Optifine tuning profiel hij niet vooruit te branden was.

Ik richt mij dus tot jullie, oh wijze mannen van het internet want ik weet niet zo goed in dit geval waarop ik letten moet :)

Alle tips en info van harte welkom.

Cheers,
Henk
toon volledige bericht
gaat niet lukken
voor dat budget heb je geen fatsoenlijke oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Daarnaast kan je niet zomaar Minecraft en Roblox spelen op een Chromebook. Je zult waarschijnlijk eerst Linux erop moeten gooien met een van de vele manieren.
Zo te lezen heb je Minecraft op een Linux VM gedraaid (?) Waardoor je veel rekenkracht kwijtraakt. Misschien kan je daarom beter dual-boot proberen.

Er valt trouwens ook te proberen om op Fabric (modloader) Sodium e.d. te downloaden. Dat verhoogt je FPS met zo'n 120% (bij mij) zonder in te leveren op de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:27
Wellicht kan je beter voor 2de hands kijken voor dit budget als je wat performance wilt.
Geen idee aan wat voor eisen het voor de rest moet voldoen en of je 2de hands wilt maar zo iets zou dikke prima zijn bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: Dell Latitute E6540 met i7-4800MQ / 8GB / AMD 8790M 2GB / 250...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Aangezien het device niet verplaatst hoeft te worden en mits je in staat bent om (evt. een kennis) zelf een pc in elkaar te (laten) zetten, kan zoiets ook nog:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 99,89€ 99,89
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 47,-€ 47,-
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1MonitorenAcer EK220QA Zwart€ 83,95€ 83,95
1VentilatorenArctic P12 PWM Zwart/Transparant, 120mm€ 5,95€ 5,95
1ToetsenbordenGigabyte KM6300€ 19,95€ 19,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 31,87€ 31,87
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 28,79€ 28,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,64

Beide games draaien vloeiend op deze pc.
Qua OS kan je een Linux distributie op een stickje zetten of voor een paar euro een Windows licentie bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Potenscia schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:57:
Aangezien het device niet verplaatst hoeft te worden en mits je in staat bent om (evt. een kennis) zelf een pc in elkaar te (laten) zetten, kan zoiets ook nog:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 99,89€ 99,89
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 47,-€ 47,-
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1MonitorenAcer EK220QA Zwart€ 83,95€ 83,95
1VentilatorenArctic P12 PWM Zwart/Transparant, 120mm€ 5,95€ 5,95
1ToetsenbordenGigabyte KM6300€ 19,95€ 19,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 31,87€ 31,87
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 28,79€ 28,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,64

Beide games draaien vloeiend op deze pc.
Qua OS kan je een Linux distributie op een stickje zetten of voor een paar euro een Windows licentie bemachtigen.
toon volledige bericht
wel een piepklein monitortje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
boyette schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:01:
[...]

wel een piepklein monitortje
Nog steeds 6" groter dan een laptop scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Potenscia schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:04:
[...]

Nog steeds 6" groter dan een laptop scherm.
maar voor een pc heb je voor hetzelfde geld een 24 inch scherm denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
boyette schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

maar voor een pc heb je voor hetzelfde geld een 24 inch scherm denk ik
Niet voor hetzelfde geld, maar met een tientje (of twee) extra lukt dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Aloha allemaal,

Allereerst dank voor jullie reacties. Ik ben enorm blij met de informatie die jullie verschaffen en zoals P3TER_ voorstelde zouden we inderdaad voor hetzelfde geld een pctje in elkaar kunnen bouwen. Hier heb ik lang over na zitten denken maar uiteindelijk is juist het voordeel van de portability van een laptop/chromebook iets dat de voorkeur geniet. Zo kunnen we hem ook gewoon beneden aan de keukentafel helpen met huiswerk.

Ook heb ik nog even gekeken naar de stappen die P3TER_ voorlegde maar met de huidige chromebook (van echtgenote) ga ik geen dualboot opstelling testen. Ik kan dan bijwijze van ook een vm met chromeos draaien en kijken wat ik ongeveer nodig heb (aan resources) om Minecraft te draaien.

Ik denk dat uiteindelijk een windows laptop (refurb of niet) de beste oplossing is gezien de hardware in de gemiddelde chromebook in dit budget niet echt iets opleveren zal.

Ik heb mooie aanbiedingen gezien de laatste dagen maar niets wat enigszins met goed fatsoen gemaakt is voor deze taken. Nu weet ik dat dat ook de bedoeling is met een Chromebook dat je meer webbased applications gebruikt en daarvoor is het ook geweldig echter is het met ook de taak gamen denk ik niet the go to oplossing.

Ik ga zoeken naar een refurb laptop dan hebben we uiteindelijk betere specs tegen een gelijkwaardige prijs van een nieuwe chromebook.

Dank voor jullie reacties.
Ik weet voldoende :)
Pagina: 1