Ik heb een aanbieding gehad van een potentiële nieuwe werkgever. Ze hebben een lijstje opgesteld met arbeidsvoorwaarden. Hierin wordt gezegd dat ze een premievrij pensioen aanbieden en dat zij zelf 4 procent van het salaris + vakantiegeld betalen aan pensioenpremie. Verder is er de mogelijkheid om zelf bij te sparen in deze pensioenregeling als je dat wilt.
Nu wil ik eigenlijk weten of die 4 procent heel weinig is ? en is het dan verstandig om zelf bij te sparen? zo ja wat is dan een gebruikelijk percentage? Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken op verschillende websites van pensioenfondsen, maar ik raak er alleen maar meer van door de war. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Nu wil ik eigenlijk weten of die 4 procent heel weinig is ? en is het dan verstandig om zelf bij te sparen? zo ja wat is dan een gebruikelijk percentage? Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken op verschillende websites van pensioenfondsen, maar ik raak er alleen maar meer van door de war. Iemand die hier ervaring mee heeft?