Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
voor onder de veranda wil ik vaste speakers in het plafond. Deze wil ik aansturen via mijn onkyo TX sr608 reciever.

Zone 1 muziek speakers
Zone 2 tv speakers (zelfde soort inbouw in vernada)

Ik lees echter wel dat inbouw speakers niet altijd goed samenwerken met een reciever. Nu kan ik van een vriend van me bose freespace 16 eu speakers overnemen. Iemand enig benul of dit goed gaat werken.

TV naar reciever via tulp
chromecast audio op reciever aansluiten (spotify)
2 bose boxen op frontspeakers
en 2 bose boxen op zone 2.

Gaat dit qua geluid werken?

En mocht er meer informatie nodig zijn, dan geef ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abc123 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:12:
Ik lees echter wel dat inbouw speakers niet altijd goed samenwerken met een reciever.
Linkje? Ik kan me zo niet voorstellen wat een inbouwspeaker niet geschikt maakt ten opzichte van een normale passieve speaker die je naast de TV zet.
Nu kan ik van een vriend van me bose freespace 16 eu speakers overnemen. Iemand enig benul of dit goed gaat werken.
Zie boven, ik zie zo geen reden waarom dit niet zou werken. Wel goed aansluiten op de 8 Ohm verbinding en niet de 70/100 Volt welke volgens de handleiding aanwezig is.
TV naar reciever via tulp
chromecast audio op reciever aansluiten (spotify)
2 bose boxen op frontspeakers
en 2 bose boxen op zone 2.

Gaat dit qua geluid werken?
Voor TV Audio op Zone 2 wel. Ik denk dat je geen geluid gaat hebben op Zone 2 vanaf de Chromecast. Even lezen wat de beperkingen van Zone 2 zijn in de handleiding. Veelal worden bij lagere modellen alleen analoge bronnen en netwerk doorgezet naar Zone 2. Wil je ook S/PDIF naar Zone 2 kom je bij een hogere serie uit. HDMI naar Zone 2 idem. Denon is wel met die beperking gestopt maar daar heb je niet veel aan :P

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-10-2020 20:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
FeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Linkje? Ik kan me zo niet voorstellen wat een inbouwspeaker niet geschikt maakt ten opzichte van een normale passieve speaker die je naast de TV zet.

[...]

Zie boven, ik zie zo geen reden waarom dit niet zou werken. Wel goed aansluiten op de 8 Ohm verbinding en niet de 70/100 Volt welke volgens de handleiding aanwezig is.

[...]

Voor TV Audio op Zone 2 wel. Ik denk dat je geen geluid gaat hebben op Zone 2 vanaf de Chromecast. Even lezen wat de beperkingen van Zone 2 zijn in de handleiding. Veelal worden bij lagere modellen alleen analoge bronnen en netwerk doorgezet naar Zone 2. Wil je ook S/PDIF naar Zone 2 kom je bij een hogere serie uit. HDMI naar Zone 2 idem. Denon is wel met die beperking gestopt maar daar heb je niet veel aan :P
Dank voor de razend snelle reactie.
Qua geluid. Ik heb wat zitten surfen op internet en lees dat niet alle inbouwspeakers een goed geluid hebben. Denk dat dit bij bose wel goed zit. Maar ken de speakers verder niet. Daarnaast heb ik een draadje gelezen dat een 806 reciever met bepaalde speakers geen goed geluid had. MAar dit had mogelijk met instelling te maken.

Ik ga checken of mijn reciever ook via S/PDIF over zone 2 afspeelt.

Mocht dat niet werken, zou het dan wel werken wanneer ik de chromecast audio via tulp aansluit?

En zou tulp naar deze reciever een probleem geven mbt audio /lip sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abc123 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:56:
[...]
Qua geluid. Ik heb wat zitten surfen op internet en lees dat niet alle inbouwspeakers een goed geluid hebben.
Dat is wat anders dan of ze wel of niet aan te sluiten zijn op een gemiddelde receiver. Ik bekijk het op technisch vlak, jij op klank. Geluid is persoonlijk en lastig te zeggen of de Bose aan jouw verwachtingen voldoen. Ik heb de handleiding alleen snel doorgelezen qua specificaties, verder niet gelet of de speakers gewoon in het plafond kunnen of dat je een behuizing moet voorzien. Dat zou nog een dingetje kunnen zijn.
Ik ga checken of mijn reciever ook via S/PDIF over zone 2 afspeelt.
Grote kans dat het niet heel duidelijk vermeldt staat. Mogelijk zelfs een klein kopje onder de FAQ/Trouble Shooting over geen geluid (eventueel uit Zone 2).

Pagina 67 van de NL handleiding:
Zone 2
Alleen componenten, aangesloten op analoge ingan-
gen, kunnen worden weergegeven in Zone 2.
Oftewel, geen S/PDIF of hoger in Zone 2...
Mocht dat niet werken, zou het dan wel werken wanneer ik de chromecast audio via tulp aansluit?
Indien Zone 2 alleen analoog doet, ja. RCA is immers analoog.
En zou tulp naar deze reciever een probleem geven mbt audio /lip sync?
Audio en video los aansluiten/aansturen heeft die kans altijd, de interface zou mijns inziens niet uit moeten maken. Of je moet de TV als hub gebruiken, veelal is de Audio Out van de TV in sync.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 20-10-2020 21:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.