Één Exchange Online-licentie voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-08 09:59
Al jaren heb ik mijn eigen domeintje voor e-mail, of eigenlijk twee domeinen. Lange tijd ben ik tevreden geweest met de IMAP-mail van provider One.com, maar onlangs ben ik opgestapt omdat de prijs mij te hoog werd voor een beetje mailen. Nu klant bij een andere provider met IMAP, maar dat bevalt niet zo.

Als Apple-aanhanger ben ik geen liefhebber van Microsoft-apps, maar ik ben wel in de overtuiging dat Exchange gewoon dé betrouwbare en snelle oplossing is. Wie daar anders over denkt, laat je horen!

Daarom overweeg ik een Exchange Online-abonnementje. Ik zie een prijs per gebruiker. Wat ik mij afvraag is hoe dat functioneert als ik twee domeinen koppel, als dat al kan.

Liefst heb ik twee mail-accounts maar ik voorspel dat ik dan voor twee gebruikers betaal. Ik hoop dat ik één gebruiker met één mailbox meerdere adressen op verschillende domeinen kan toekennen. Daarbij voorspel ik dat ik dan één inbox en één sent items heb, waarin alles samenvalt. Maar dat vind ik niet zo’n probleem. Liever gescheiden, maar als ik op die manier met één licentie klaar ben, prima. Klopt mijn idee?

En, nog iets specifieks. Ik maak heel veel gebruik van de catch-all functie. Lukt dat überhaupt, in Exchange?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
Je betaalt per login. Daar kan je zoveel mailadressen en domeinen aan hangen als je wilt. Ook kan je gedeelde mailboxen aanmaken, die zijn gratis en kan je wederom zoveel adressen en domeinen aan hangen als je wilt.

Edit: catchall nog niet mee gewerkt in exchange, geen idee of het kan. Ik gebruik catchall eigenlijk alleen om mijn spamfilter te trainen.

[ Voor 24% gewijzigd door _JGC_ op 20-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Dat klinkt alsof ik een heel eind moet kunnen komen, met één licentie, bedankt.

Kun je het nog iets praktischer voor mij maken? Kan ik meerdere postvakken aanmaken voor die ene gebruiker? Dus mijn twee e-mailaccounts toch volledig scheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:23
Je kunt gratis een gedeelde mailbox maken en jezelf daar rechten op geven. Die mailbox hang je een adres aan en zo heb jij 2 gescheiden mailboxen van elk 50GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Klinkt goed, maar heb er toch nog een vraag bij. Het openen van een gedeelde mailbox kan volgens mij niet zomaar op een iPhone, ook niet met de Outlook-app, dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Melvin.P schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:06:
Klinkt goed, maar heb er toch nog een vraag bij. Het openen van een gedeelde mailbox kan volgens mij niet zomaar op een iPhone, ook niet met de Outlook-app, dacht ik?
Met de Outlook iPhone app kan het zeker wel, je kunt meerdere accounts toevoegen, ook shared mailboxen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
catchall gaat viia o365/exchange online.
Heet alleen niet zo, maar kan wel een regel/instelling voor worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Bedankt! Snelle en goede informatie allemaal.

Als ik niet voor gebruik van Shared mailbox wil gaan, heb ik dan een redelijk beeld van de (on)mogelijkheden? Komt het dan inderdaad neer op één mailbox waarin meerdere adressen samenkomen? En dat ik dan bij verzenden kan kiezen namens welk adres ik dat doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Melvin.P schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:45:
Bedankt! Snelle en goede informatie allemaal.

Als ik niet voor gebruik van Shared mailbox wil gaan, heb ik dan een redelijk beeld van de (on)mogelijkheden? Komt het dan inderdaad neer op één mailbox waarin meerdere adressen samenkomen? En dat ik dan bij verzenden kan kiezen namens welk adres ik dat doe?
Precies. Je kunt bijvoorbeeld meerdere domeinen hebben die wijzen naar 1 dezelfde mailbox (via aliassen).

Voorbeeld:

Bedrijf XYZ heeft een info mailbox en de domeinen XYZ.be & XYZ.com.

Het is perfect mogelijk om zowel info@XYZ.be en info@XYZ.com te laten wijzen naar 1 specifieke mailbox waarna je ook de default reply adres kunt instellen (vb info@XYZ.com).

Indien je graag ook nog eens een office pakket erbij wenst kun je opteren voor een meer uitgebreide licentie

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Pagina: 1