Advies verzoek overweging aanschaf philips 65OLED804

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Graag wil ik advies in verband met het voornemen tot de aankoop van een philips 65OLED804/12.

Ik lees vrijwel alleen maar positieve reviews over dit toestel maar wat me wel zorgen baart is dat ik ook lees dat er kennelijk een standaard instelling in zit die om de zoveel tijd de tv op zwart zet tegen inbranden. Dat is kennelijk om restbeelden te verwijderen zo heb ik begrepen. Je schijnt daar niets aan te kunnen veranderen. Bij ons staat de tv meestal aan vanaf eind van de middag tot eind van de avond. Nooit de hele dag aaneengesloten. Ik zou het wel buitengewoon storend vinden als dan midden in een programma de tv ineens op stand-by gaat.

Daarom is mijn vraag. Hebben alle OLED tv's dit? Dat is toch helemaal niet comfortabel tv kijken? Voor mij staat dat gelijk aan een storing.

Graag reacties waarom ik deze tv met dit gegeven juist wel of niet zou moeten kopen. Nogmaals, de reviews zijn verder zover ik lees echt heel positief en ook homecinema magazine is lovend over dit toestel.

Dit is puur een advies vraag.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Waar lees je dat de tv om de zoveel tijd op zwart zou gaan? Is dat één review van één persoon, of noemen meerdere mensen dat? Want ik heb er eigenlijk nog niet eerder van gehoord dat OLED-tv's dat zouden doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Dat staat in meer reviews tussen alle positieve. Ik heb oa gekeken op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:00

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is een misverstand. Als de televisie langer dan 4 uur gewerkt heeft en je hem uitzet, gaat de televisie zichzelf onderhouden. Hij gaat dan het scherm doormeten en van elke pixel nauwkeurig meten hoe hij reageert, zodat de volgende keer dat je de televisie inschakelt het beeld weer helemaal top is. Je merkt daar niets van, de televisie schakelt zichzelf zeker niet uit terwijl je kijkt en als hij uit staat, ook al is hij met onderhoud bezig, als je hem aanzet breekt hij dat meteen af en is er meteen om je amusement te leveren.

Kortom, je kunt de televisie gewoon zoals iedere andere televisie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09
TV gaat niet automatisch op standby. Wel gaat automatisch een pixel refresh lopen als je de tv uitzet, nadat hij langer dan 4 uur heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Dat wil ik graag van je aannemen alleen, wat gaat er dan niet goed bij de mensen die daarover klagen? Ik heb het in ieder geval in drie verschillende reviews gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
RedNas74 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:23:
TV gaat niet automatisch op standby. Wel gaat automatisch een pixel refresh lopen als je de tv uitzet, nadat hij langer dan 4 uur heeft aangestaan.
Er wordt gezegd in de reviews dat er een melding aan vooraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is moeilijk om op klachten te reageren zonder ze gelezen te hebben, maar ik kan je verzekeren dat er geen enkele reden is om te klagen over het nachtelijke onderhoud, je merkt er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Steven52 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:26:
Er wordt gezegd in de reviews dat er een melding aan vooraf gaat.
Aan nachtelijk onderhoud gaat geen melding vooraf, daar merk je niets van. Wel is er iedere 1000 branduren een grotere onderhoudsbeurt en als de televisie dat wil doen krijg je wel een melding vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Aha, dat maakt het al een stuk duidelijker. Is dat dan waar je niks aan kan veranderen? Wellicht doelen ze daar dan op. Zijn die 1000 branduren dan waardoor hij op stand-by gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
Steven52 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:39:
Aha, dat maakt het al een stuk duidelijker. Is dat dan waar je niks aan kan veranderen? Wellicht doelen ze daar dan op. Zijn die 1000 branduren dan waardoor hij op stand-by gaat?
Hij gaat niet op standby zonder dat jij dat wil.

Soms als je de TV uit zet, dan gaat hij een bepaalde programma afwerken om het scherm te refreshen. Dan krijg je ook een melding volgens mij. Althans; zo werkt het bij LG

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 20-10-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
De reviews waar ik op doel staan behoorlijk bovenaan in de lijst als je bij kieskeurig.nl op het toestel kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Maar als ik de reacties zo lees kan ik hem dus met een gerust hart aanschaffen zonder in te hoeven zitten over ongewenste onderbrekingen door de tv zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Steven52 op 20-10-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Steven52 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:48:
Maar als ik de reacties zo lees kan ik hem dus met een gerust hart aanschaffen zonder in te hoeven zitten over ongewenste onderbrekingen door de tv zelf?
Ja. Kieskeurig reviews zou ik overslaan. Kijk liever op sites als rtings.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-06 19:49
Ik heb de philips 55OLED804/12 en ook hier staat de tv veel aan maar nee dat gebeurd niet wat je zegt.
"onderhoud" gebeurd als de tv uitstaat(stekker er wel inlaten).

En mocht je wel steeds de stekker eruit halen (ivm standby verbruik) krijg je na x tijd gewoon een melding op tv dat er onderhoud moet plaatsvinden.

Dat het scherm zomaar op zwart gaat etc nog nooit meegemaakt.
Probleem revieuws zijn niet altijd geloofwaardig zoals men gaat behoorlijk lopen overdrijven omdat hun eigen emoties erbij komt kijken om wat van reden dan ook.

[ Voor 66% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2020 21:09 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 20:08

InFamous

excommunicado

dmantione schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:26:
Het is moeilijk om op klachten te reageren zonder ze gelezen te hebben, maar ik kan je verzekeren dat er geen enkele reden is om te klagen over het nachtelijke onderhoud, je merkt er niets van.
Onzin.

De 804 geeft zeker wel een popup tijdens het gebruik die je vraagt je om restbeelden te verwijderen.

Je hebt dan 30 seconden de tijd om te weigeren, anders springt de TV op standby. Na een aantal weigeringen is er geen mogelijkheid meer om te weigeren en gaat de TV gewoon op standby, daarna direct aanzetten heeft dan geen enkel nut, de popup blijft verschijnen tot het process klaar is.

@Steven52 Ik heb zelf de 804 en krijg de popup wel eens te zien als de TV wat langer aanstaat in het weekend. Deze kan ik eigenlijk altijd weigeren.

Ik doe dan meestal als ik de TV uitzet handmatig de restbeelden verwijderen. De TV gaat echter niet zomaar op standby, je hebt meestal dus een keuze.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@InFamous is het niet zo dat hij dat dan gaat doen als je hem uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

418O2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:12:
@InFamous is het niet zo dat hij dat dan gaat doen als je hem uit zet?
Vast wel, maar peace of mind O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
@InFamous , bedankt voor je verduidelijking. Iemand die er zelf een heeft is ervaringsdeskundige.

Kan je globaal aangeven na hoeveel uur minimaal die popup verschijnt?

Concreet, de tv staat bij ons gemiddeld 6 uur per dag onafgebroken aan. Moet ik dan met zo'n popup rekening houden? En is die melding hinderlijk in beeld?

En laatste vraag , hoeveel tijd zit er tussen twee meldingen?

[ Voor 40% gewijzigd door Steven52 op 20-10-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Steven52 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:24:
@InFamous , bedankt voor je verduidelijking. Iemand die er zelf een heeft is ervaringsdeskundige.

Kan je globaal aangeven na hoeveel uur minimaal die popup verschijnt?

Concreet, de tv staat bij ons gemiddeld 6 uur per dag onafgebroken aan. Moet ik dan met zo'n popup rekening houden? En is die melding hinderlijk in beeld?
Dan zal je de popup waarschijnlijk wel met regelmaat krijgen ja, bij mij gebeurt het meestal eind van de avond (18:00 aan, tussen 23:00 en 0:00 melding) Er is echter geen pijl op te trekken wanneer je de melding krijgt.

De melding is een simpele popup met een aflopende timer en een sluit knop. Deze zit in het midden van het scherm en zoals gezegd heb je 30 seconden de tijd om te weigeren. Na het weigeren is de melding weer voor een paar uur weg en te vaak weigeren resulteert in een niet te weigeren popup.

Mijn mening is de vraag om restbeeden te verwijderen wel extreem veilig ingesteld is en af en toe erger ik mij er wel aan.

De TV heeft echter meer dan genoeg voordelen om dit irritatie puntje te doen verbloemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 20-10-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
InFamous schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:36:
[...]

Dan zal je de popup waarschijnlijk wel met regelmaat krijgen ja, bij mij gebeurt het meestal eind van de avond (18:00 aan, tussen 23:00 en 0:00 melding) Er is echter geen pijl op te trekken wanneer je de melding krijgt.

De melding is een simpele popup met een aflopende timer en een sluit knop. Deze zit in het midden van het scherm en zoals gezegd heb je 30 seconden de tijd om te weigeren. Na het weigeren is de melding weer voor een paar uur weg en te vaak weigeren resulteert in een niet te weigeren popup.

Mijn mening is de vraag om restbeeden te verwijderen wel extreem veilig ingesteld is en af en toe erger ik mij er wel aan.

De TV heeft echter meer dan genoeg voordelen om dit irritatie puntje te doen verbloemen :)
Oei, dat is wel redelijk vaak en snel, die popup. En midden in beeld is ook niet fijn. Begin ik me toch af te vragen welke oled tv's dit niet of veel subtieler en minder frequent hebben. Ik vrees dat dit bij mij wel een ergernis kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Iemand suggesties voor oled tv"s waarbij dit niet of veel minder vaak speelt? En in ieder geval veel subtieler? Elke paar uur een melding vind ik echt niet fijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Steven52 op 20-10-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:35
Lg oleds hebben dat iig niet. Ik heb er 2 die veel gebruikt worden.

Na 2000 uur krijg je een melding dat hij langer moet 'refreshen' maar dat doet hij gewoon als je hem uitzet.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Steven52 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Oei, dat is wel redelijk vaak en snel, die popup. En midden in beeld is ook niet fijn. Begin ik me toch af te vragen welke oled tv's dit niet of veel subtieler en minder frequent hebben. Ik vrees dat dit bij mij wel een ergernis kan gaan worden.
Het is niet dagelijks he dat ik die melding krijg, eens in de 3 á 4 dagen. Maar zoals gezegd kan ik er geen peil op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Her zal wel niet maar ik vraag voor de zekerheid toch of er andere oled modellen van Philips zijn die dit niet hebben. Ik heb nu eenmaal een voorkeur voor ambilight. Huidige philips heeft dat ook (4k lcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

InFamous schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Het is niet dagelijks he dat ik die melding krijg, eens in de 3 á 4 dagen. Maar zoals gezegd kan ik er geen peil op trekken.
Bijzonder idd.
Bij de LG die hier staat heb ik in 2 jaar 1x de refresh melding gehad.

Had niet verwacht dat het bij de Philips zo vaak langs komt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

YakuzA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Bijzonder idd.
Bij de LG die hier staat heb ik in 2 jaar 1x de refresh melding gehad.

Had niet verwacht dat het bij de Philips zo vaak langs komt.
Geen idee, het is veel gehoorde klacht en het komt relatief vaak voor. Terwijl de 804 gewoon een LG paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een Philips 65OLED754 en heb zo'n melding nog nooit gezien.

Misschien komt het wel omdat de TV nooit/zelden zo extreem lang onafgebroken aan staat bij ons.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Wat is lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:54
Overdag staat hij wel aan voor de kids, 's avonds een film of serie. Maar, normaliter zal hij tussendoor wel weer uit staan tijdens eten etc. en wellicht dat wij dat daardoor niet hebben.

Consequent >6u vind ik zelf in ieder geval absurd lang, kijkt er dan ook daadwerkelijk iemand naar die TV of staat hij gewoon aan op de achtergrond?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

assje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Overdag staat hij wel aan voor de kids, 's avonds een film of serie. Maar, normaliter zal hij tussendoor wel weer uit staan tijdens eten etc. en wellicht dat wij dat daardoor niet hebben.

Consequent >6u vind ik zelf in ieder geval absurd lang, kijkt er dan ook daadwerkelijk iemand naar die TV of staat hij gewoon aan op de achtergrond?
Langer als 6 uur komt zeer weinig voor, maar meestal is het 18:00 tot 20:30 de vrouw waarna ik film ga kijken. Dus 18:00 tot 23:00/0:00 is afhankelijk van de film zeker mogelijk. Soms als er 2 films achter elkaar draaien dan is 1:00 ook nog mogelijk, maar dat komt zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Laatst online: 19-09-2023
Er wordt toch zoveel geschreven wat maar half klopt.
Toen ik dat las was ik ook bang.

Ik heb onze 65OLED854 (identiek aan 804 maar met andere voet geleverd) sinds de eerste week van januari 2020, nu dus een dikke 10 maanden.

We zijn met 4 thuis, waaronder 2 kids, de tv gaat meestal aan rond 17u en gaat uit rond 23u. Soms staat hij die 6u aan 1 stuk aan, soms gaat hij wel eens 20min uit tijdens het avondeten.

In het weekend staat de tv als we thuis zijn uren na elkaar aan.

De vervelende pop-up waarover wordt geschreven komt in beeld en die vraagt of je nu restbeelden wil verwijderen of je dit weigert. Als je op restbeelden verwijderen klikt gaat de tv in standby en dit duurt een kleine 15min. Ik heb nog nooit op weigeren geklikt omdat ik denk dat het beter is dat je doet wat de tv vraagt. Beter voor de tv, en beter voor de garantie.

Maar dan nu het belangrijkste: sinds 01/2020 hebben wij dit met 100% eerlijkheid tot nu 2 keer gehad. Om de 5 maanden dus...

De tv blijft wel steeds in de stekker zitten, en om de paar weken doe ik eens manueel in het menu ‘restbeelden verwijderen’. Meer niet.

Dus wat je ook leest: maak je niet teveel zorgen. Mijn vorige Philips uit 2013 was een klote tv, maar deze viert binnenkort zijn eerste verjaardag met intensief gebruik en we zijn er hier heel tevreden mee!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hier een POS9002 van een paar jaar ervoor, die geeft ook na een uur of wat zo'n popup. Maar ik klik die gewoon weg. Ik zie het probleem ook niet helemaal. Als ik een dag vrij ben, komt die popup wel een keertje. Ik gok na een uur of vier ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven52
Veel dank voor de nieuwe reacties ook. Het is wel heel verhelderend allemaal. De conclusie is dus wel dat de melding komt (althans kan komen) maar dat dit bij dagelijks niet al te lang gebruik niet vaak zal voorkomen. Dat is wel een geruststelling. Ik heb er overigens niet alleen voor mezelf naar gevraagd. Mijn vrouw heeft nog veel meer dan ik de pest aan dit soort zaken. Die heeft met audio/video apparatuur gewoon het standpunt: " het moet gewoon werken". De techniek interesseert haar totaal niet. Zij kijkt ook graag tv en dat begint regelmatig in de middag omdat ze nu eenmaal minder uur werkt dan ik.

@stevenleemans
Ik hoef dus met het genoemde gebruik niet bang te zijn dat dit dagelijks of met grote regelmaat voor komt? En hoe zou je de beeldkwaliteit beoordelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Steven52 op 20-10-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik kan natuurlijk niet spreken voor de situatie van een ander, maar ik denk dat ik vanuit mijn standpunt het antwoord op de vraag al duidelijk heb gegeven, 2 keer pop-up op 10 maanden😉.

Ik had ervoor een Samsung Q-Led. Het beeld van de Philips OLED is voor mij top. Zwart is hier echt zwart. Sinds vorige week is hier het nieuwe seizoen van De slimste mens ter wereld weer begonnen en zelfs mijn vrouw (die weinig of geen voeling heeft met tv, audio,...) zei: ‘dat decor ziet echt zwart op die oled tv he’ 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regato76
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 21:11
Ik heb sinds begin dit jaar een 65oled804 en herken toch een beetje het probleem...... Zoals anderen ook aangeven gaat het toestel na langere tijd een “grote” schoonmaak houden. Wanneer je achter elkaar 123654 intoetst en naar menu 5 scrolt zie je de timers.
Na een maand of 5 kreeg ik de eerste melding dat er restbeelden verwijderd moesten worden, dit kwam niet erg gelegen, dus geskipped. Hij geeft ook aan dat hij dit dan gaat doen wanneer de tv standby staat.....prima dus.
Echter bleef de melding terugkomen, dus ook na standby. Toen handmatig het opschonen gestart, duurt ff, dus naar bed gegaan. Maar de volgende dag weer de melding......

Ik heb toen ergens een oplossing gevonden, het was echter wel degelijk een bug. Nu, na totaal 11 maanden krijg ik dezelfde melding weer..... Er is dus een trucje voor, maar ben dus nu weer op zoek naar wat het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Regato76 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:24:
Ik heb sinds begin dit jaar een 65oled804 en herken toch een beetje het probleem...... Zoals anderen ook aangeven gaat het toestel na langere tijd een “grote” schoonmaak houden. Wanneer je achter elkaar 123654 intoetst en naar menu 5 scrolt zie je de timers.
Na een maand of 5 kreeg ik de eerste melding dat er restbeelden verwijderd moesten worden, dit kwam niet erg gelegen, dus geskipped. Hij geeft ook aan dat hij dit dan gaat doen wanneer de tv standby staat.....prima dus.
Echter bleef de melding terugkomen, dus ook na standby. Toen handmatig het opschonen gestart, duurt ff, dus naar bed gegaan. Maar de volgende dag weer de melding......

Ik heb toen ergens een oplossing gevonden, het was echter wel degelijk een bug. Nu, na totaal 11 maanden krijg ik dezelfde melding weer..... Er is dus een trucje voor, maar ben dus nu weer op zoek naar wat het was ;)
Toevallig na (InFamous in "Philips TV's - 2015 en nieuwer") deze up en downgrade heb ik de melding al die tijd niet meer gezien. Het lijkt dus inderdaad om een bug in de software te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomB87
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb in juli 2020 een Philips OLED gekocht 55OLED754/12. Na 6 maanden zonder problemen krijg ik sinds afgelopen weekend de melding restbeelden verwijderen. In standby modus voert hij de update niet uit dus heb ik contact opgenomen met TVReus, zij verwezen mij door naar Philips. Zij verwezen mij door naar de mail. Via de mail heb ik onderstaande uitleg ontvangen. Philips OLED is dus ongeschikt voor Tv kijken (statisch icon), Gamen (statische icons), Computerscherm. Je kunt dus eigenlijk alleen Netflix en Youtube kijken..
Ik kijk zo nu en dan naar TV zenders en sport, speel wat PS en Nintendo games en stream Netflix/videoland etc. Ik gebruik de tv nooit als computerscherm.
De TV is nu al uren bezig met een handmatige actie restbeelden verwijderen. Of hij staat gewoon in standby modus? Je krijgt geen bevestiging dat de restbeelden zijn verwijderd. Of wel en ik moet nog langer geduld hebben. Misschien heb ik gewoon pech en kan dit probleem verholpen worden met een update of reparatie. Als ik de gebruikscondities lees die Philips achteraf communiceert ben ik bang dat deze televisie niet geschikt is voor 'normaal' gebruik. Ik zou iedereen afraden een Philips OLED te kopen.

"Om de beste prestaties van een OLED tv verlengen
Vermijd het weergeven van statische inhoud of afbeeldingen met statische onderdelen die gedurende een langere periode worden weergegeven (> 20 min.).
Schakel het tv-toestel in de stand-bymodus wanneer u het niet gebruikt (haal de stekker niet uit het stopcontact).
Raak de display niet aan en oefen er op geen enkele andere manier druk op tijdens het onderhoud / herstelproces.
Laat het tv-toestel het proces uitvoeren wanneer u wordt gevraagd sporen van resterend beeld te verwijderen. Herhaaldelijk uitstellen van dit door [Later] te selecteren, kan als gevolg hebben dat de garantie ongeldig wordt verklaard.
Het wordt niet aanbevolen om een ​​OLED tv te gebruiken als een pc-monitor, omdat statische elementen van het besturingssysteem op één plaats worden weergegeven (zoals taakbalk, programmavensters, tekst etc.).
Vermijd ook de volgende gebruiksscenario's, ongeacht welke bron wordt gebruikt:
Het bekijken van inhoud met een andere beeldverhouding (bijvoorbeeld 4:3 zorgt ervoor dat lange tijd zwarte balken worden getoond)
Kijken naar een kanaal met een statisch logo gedurende een lange tijd
Gamen (HUD-elementen of andere statische afbeeldingen die worden weergegeven tijdens het spelen van het spel)
Alle andere statische elementen die gedurende enkele minuten worden weergegeven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:34
ThomB87 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:14:
Ik heb in juli 2020 een Philips OLED gekocht 55OLED754/12. Na 6 maanden zonder problemen krijg ik sinds afgelopen weekend de melding restbeelden verwijderen. In standby modus voert hij de update niet uit dus heb ik contact opgenomen met TVReus, zij verwezen mij door naar Philips. Zij verwezen mij door naar de mail. Via de mail heb ik onderstaande uitleg ontvangen. Philips OLED is dus ongeschikt voor Tv kijken (statisch icon), Gamen (statische icons), Computerscherm. Je kunt dus eigenlijk alleen Netflix en Youtube kijken..
Ik kijk zo nu en dan naar TV zenders en sport, speel wat PS en Nintendo games en stream Netflix/videoland etc. Ik gebruik de tv nooit als computerscherm.
De TV is nu al uren bezig met een handmatige actie restbeelden verwijderen. Of hij staat gewoon in standby modus? Je krijgt geen bevestiging dat de restbeelden zijn verwijderd. Of wel en ik moet nog langer geduld hebben. Misschien heb ik gewoon pech en kan dit probleem verholpen worden met een update of reparatie. Als ik de gebruikscondities lees die Philips achteraf communiceert ben ik bang dat deze televisie niet geschikt is voor 'normaal' gebruik. Ik zou iedereen afraden een Philips OLED te kopen.

"Om de beste prestaties van een OLED tv verlengen
Vermijd het weergeven van statische inhoud of afbeeldingen met statische onderdelen die gedurende een langere periode worden weergegeven (> 20 min.).
Schakel het tv-toestel in de stand-bymodus wanneer u het niet gebruikt (haal de stekker niet uit het stopcontact).
Raak de display niet aan en oefen er op geen enkele andere manier druk op tijdens het onderhoud / herstelproces.
Laat het tv-toestel het proces uitvoeren wanneer u wordt gevraagd sporen van resterend beeld te verwijderen. Herhaaldelijk uitstellen van dit door [Later] te selecteren, kan als gevolg hebben dat de garantie ongeldig wordt verklaard.
Het wordt niet aanbevolen om een ​​OLED tv te gebruiken als een pc-monitor, omdat statische elementen van het besturingssysteem op één plaats worden weergegeven (zoals taakbalk, programmavensters, tekst etc.).
Vermijd ook de volgende gebruiksscenario's, ongeacht welke bron wordt gebruikt:
Het bekijken van inhoud met een andere beeldverhouding (bijvoorbeeld 4:3 zorgt ervoor dat lange tijd zwarte balken worden getoond)
Kijken naar een kanaal met een statisch logo gedurende een lange tijd
Gamen (HUD-elementen of andere statische afbeeldingen die worden weergegeven tijdens het spelen van het spel)
Alle andere statische elementen die gedurende enkele minuten worden weergegeven"
Wanneer,. en hoe vaak krijg je de melding "restbeelden verwijderen"??
Welke ""Update"",.. ? Voert hij niet uit ?

Misschien is er een updat geweest en zijn de algemene settings van je tv daardoor veranderd... Ik bedoel,. misschien staat je tv nu in de settings op "HOOG beschermingsniveau" EN wil de tv nu elke 4 uur tv-kijken een LICHTE pixel-refresh uitvoeren.. Philips noemt dit 'restbeelden verwijderen' ! Andere merken noemen dit pixel-refresh. Welke normaal automatisch gebeurt als je de tv uit zet op standby.

Bij gewoon tv kijken zijn er niet veel statische icons.. Zenderlogo's zijn meestal gedimd wit..

Gamen is altijd een punt van ?? bij oleds,, Dat is bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:34
Dus in de settings de tv op normaal zetten i.p.v van de maximale bescherming,..
Pagina: 1