Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil graag VHS banden overzetten naar digitaal. Ik heb een VHS recorder en 2 verschillende Video 2 PC adapters geprobeerd. Van tulp naar USB.Geen van beide adapters werken. Ik zie in apparaatbeheer wel het Video 2 PC device staan en ik heb er drivers voor. In VLC player kan ik bij Opnameapparaat kiezen voor de aangesloten adapter. Echter komt er nooit beeld.
Als ik een klein TVtje met SCART aansluit op de recorder, is er wel beeld en geluid.

Op de VHS recorder heb ik een SCART adapter aangesloten die vervolgens weer naar tulp gaat en die gaat uiteindelijk als USB de computer in. Op deze SCART adapter staat wel 'XBOX 360', zou dat nog uitmaken?
Ooit had ik een zelfde SCART adapter met een schakelaar om in- en output om te wisselen (vermoed ik) maar die ben ik kwijt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
VLC player, EZ video converter software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herinstallatie laptop met Windows 7 (stond een Windows 10 beta op en de software is oud). 2 verschillende adapters en driver geprobeerd.
TV rechtstreeks aansluiten (werkt wel)

Iemand een idee? Ik vermoed dat t de SCART adapter kan zijn. Maar waarom?

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol