Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:13
Voor een nieuw, stil budgetsysteem ben ik op zoek naar een combinatie kleine kast + koeling (systeem gaat niet zwaar belast worden, denk aan een simpele APU voor desktop/simpel compilewerk en heel misschien zwakke spelletjes die technisch 3D zijn en verder niks) maar zijn werk toch in stilte doet.

Hiervoor overweeg ik de combinatie van een pricewatch: Cooler Master Silencio 352 met een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B. Nu komt de truc: volgens de kast passen koelers van maximaal 155 mm hoog en volgens de spec van de Tranquillo is hij 154 mm hoog. Dat is een dusdanig ruime speling van maar liefst 1 mm (inclusief foutmarge :P) dat ik me afvraag of iemand deze combinatie in de praktijk (geprobeerd) heeft en heeft kunnen vaststellen dat het (niet) past. Uiteraard ook al de zoekmachine erop losgelaten maar alleen aankoopadvies gevonden dat soms deze combinatie oppert, geen mensen die ook echt beide hebben (geprobeerd). Proberen en terugsturen als het niet werkt is natuurlijk altijd een optie, maar dat is gedoe dat ik liever vermijd.

Om de voor de hand liggende suggesties over alternatieven voor te zijn: de Silencio 352 is gekozen omdat deze in tegenstelling tot zijn opvolger (de pricewatch: Cooler Master Silencio S400) de aansluiting en knoppen aan de zijkant heeft; de S400 heeft ze bovenop, wat voor mijn opstelling (kast op het bureau) niet handig is (idem voor veel andere moderne kasten). Een alternatieve koeler die goed koelt en zeker zou passen is de pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2, maar die is dan gelijk bijna 25 euro duurder, wat op een budgetsysteem toch aanzienlijk is. (Als we nog verder de diepte in gaan kan ik beter naar DAA verhuizen, maar deze vraag gaat eigenlijk specifiek alleen over deze ene combinatie om te kijken of het een optie is.)

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Beste antwoord (via MneoreJ op 20-10-2020 19:27)

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:53
Hier hebben ze hem gemeten op 156mm
https://www.technic3d.com...master-silencio-352/3.htm

Die Mugen 4 heb ik denk ik gelezen in een reactie op een review van HWI als ik me niet vergis.

Heb hem zelf draaien bij mijn schoonouders (waar hij links staat) maar stil is hij niet echt meer. En daar zit niks bijzonders in: G4560 met Arctic Cooler, GT710, CX430M en de standaard casefans.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Gaat wel passen lijkt me, heb zelfs een keer gelezen dat iemand de Mugen 4 PCGH had geprobeerd en dat ging ook (weliswaar heb ik geen idee of die tegen het paneel aan zat). Pcpartpicker geeft de Tranquillo 4 ook als compatible aan met de Silencio 352.

Het is wel een mindere behuizing met kabelmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Dagion schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:44:
Gaat wel passen lijkt me, heb zelfs een keer gelezen dat iemand de Mugen 4 PCGH had geprobeerd en dat ging ook (weliswaar heb ik geen idee of die tegen het paneel aan zat).
Heb je toevallig een link? Ik vind het zo snel niet.
Pcpartpicker geeft de Tranquillo 4 ook als compatible aan met de Silencio 352.
Pcpartpicker rekent dat naar ik aanneem uit aan de hand van de publiek bekende specs (net als ik), niet omdat ze weten dat het werkt, dus dat zegt niet zoveel. (Tenzij ik het bij het verkeerde eind heb en ze daar een leger stagiairs op los laten -- builds van gebruikers met die combo heb ik iig niet gevonden.)
Het is wel een mindere behuizing met kabelmanagement.
Je kunt nu eenmaal niet alles hebben. :P Kabelmanagement is een pre maar wil ik aan al mijn eisen voldoen dan is de 352 scherp in prijs/kwaliteit. Leg ik nog meer op tafel dan kan ik vast wel een kast vinden die stil is, aansluitingen aan de voorkant/zijkant heeft én ook nog eens geweldig kabelmanagement heeft, maar het blijft wel een werksysteempje. Echt grote bedragen wil ik daar niet voor uittrekken of het moet echt een kast worden waar ik jaren mee vooruit wil. Mijn huidige systeem heeft een pricewatch: Fractal Design Core 1100 en dat is voor zijn prijs een prima kast, maar de nadelen zijn er dan ook naar (zeker met de stock cooler die ik nu gebruik). De Silencio zou daar al een mooie upgrade voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
De Silencio 352 is inmiddels antiek en echt stil is die nooit geweest. Daar waren toen al betere alternatieven voor.
Knoppen aan de voorkant zie je idd niet veel meer, soms zijn er behuizingen met de knoppen aan de zijkant zoals pricewatch: Metallic Gear Neo Micro V2 Zwart. Is een zeer goede behuizing met hoge bouwkwaliteit en die ene casefan is voldoende voor een APU. Moet de kast wel rechts van je staan anders werkt het natuurlijk niet.

Welke cpu ga je gebruiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Hier hebben ze hem gemeten op 156mm
https://www.technic3d.com...master-silencio-352/3.htm

Die Mugen 4 heb ik denk ik gelezen in een reactie op een review van HWI als ik me niet vergis.

Heb hem zelf draaien bij mijn schoonouders (waar hij links staat) maar stil is hij niet echt meer. En daar zit niks bijzonders in: G4560 met Arctic Cooler, GT710, CX430M en de standaard casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
@Dagion OK, dat is al 2 mm, dan heb ik er op zich wel vertrouwen in dat dit gaat werken, met enig beleid.

@Uszka Mooi ding maar glas in de zijkant = nee. Ook al zo'n moderne trend waar het lastig tegen vechten is, merk ik. :P

Ik beschouw de vraag zelf voor nu beantwoord, als ik specifiek advies wil over andere kasten open ik wel een nieuw topic. Ik zal blijven kijken naar alternatieven voor de 352.

Pagina: 1