Tweakers!
Allereerst; alvast bedankt voor het lezen van deze post!
Na wat rondspeuren heb ik een systeem samengesteld dat ik wil gaan kopen. Gezien de build ook een 3070 heeft als GPU, wil ik de onderdelen bestellen en de 3070 bestellen zodra deze uit komt, zodat ik deze direct in het systeem kan zetten en er mee aan de slag kan!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk op dit systeem gamen op 1440p en 144hz (wanneer mogelijk). Denk hierbij aan CS:GO, COD Cold War, Anno. Daarnaast wil ik de gameplay ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal kosten van het systeem zouden rond de 1.300-1.400 euro moeten liggen (inclusief videokaart).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem zal ik verkopen,
Ik zal dus geen componenten meenemen naar de nieuwe build, wel behoud ik de randapparatuur en het scherm (LG UltraGear 27GL850 Zwart).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheel systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeur. Echter heb ik wel een slechte ervaring gehad met ASRock, dus liever geen ASRock producten
. Daarnaast lijkt het me leuk om wat wit licht te hebben in de kast, de combinatie van zwarte onderdelen en wit licht lijkt me mooi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met name CSGO en COD moeten op 144hz draaien. Daarnast is het prettig als het systeem stil is.
Ga je overklokken?
Nee. In het huidige syteem een 6700K zitten en deze niet overklokt.
Wat verwacht je van ons?
Allereerst; alvast bedankt voor het lezen van deze post!
Na wat rondspeuren heb ik een systeem samengesteld dat ik wil gaan kopen. Gezien de build ook een 3070 heeft als GPU, wil ik de onderdelen bestellen en de 3070 bestellen zodra deze uit komt, zodat ik deze direct in het systeem kan zetten en er mee aan de slag kan!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk op dit systeem gamen op 1440p en 144hz (wanneer mogelijk). Denk hierbij aan CS:GO, COD Cold War, Anno. Daarnaast wil ik de gameplay ook streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal kosten van het systeem zouden rond de 1.300-1.400 euro moeten liggen (inclusief videokaart).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem zal ik verkopen,
Ik zal dus geen componenten meenemen naar de nieuwe build, wel behoud ik de randapparatuur en het scherm (LG UltraGear 27GL850 Zwart).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geheel systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeur. Echter heb ik wel een slechte ervaring gehad met ASRock, dus liever geen ASRock producten
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met name CSGO en COD moeten op 144hz draaien. Daarnast is het prettig als het systeem stil is.
Ga je overklokken?
Nee. In het huidige syteem een 6700K zitten en deze niet overklokt.
Wat verwacht je van ons?
- Een generieke check van het onderstaande lijstje en daarnaast hoop ik dat jullie antwoord kunnen geven op onderstaande twijfels:
- Is de voeding voldoende?
- CPU: Ik wil ook gaan streamen.. is het een must om voor een R7 3700 te gaan of levert de R5 3600 hier ook goede prestaties?
- Moederbord:Welk moederbord? Ik twijfel tussen de MSI MAG B550M Mortar en de Gigabyte Aorus B550 Elite. Ik weet uberhaupt niet waarom ik twijfel. De Gigabyte is goedkoper, maar ik weet niet precies waarom..
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 128,47 | € 128,47 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 62,61 | € 62,61 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 68,85 | € 68,85 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 699,46 | ||