LG OLED55CX6LA, upgradewaardig met het HDR-aanbod?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tythor Zeth
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-09 03:15
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Ik heb nu een Samsung UE40JU6400K, 5 jaar oud en was rond de 550 euro. Ik ben gecharmeerd door OLED-TV's en ik kwam al snel uit op de LG OLED55CX6LA. Deze is al voor 1399 euro te verkrijgen, terwijl deze in maart bij 2100,- begon. Dat is nogal veel geld voor mij, maar ik ben wel een pixelneuker. Veel belovende reviews over deze TV gelezen.

Ik zal de TV gaan gebruiken voor films en series. Nu is mijn vraag: Het HDR-aanbod van tegenwoordig vind ik nogal tegenvallen. Bovendien heeft Netflix zijn bitrate nog steeds erg laag staan vanwege Corona (4K op bijvoorbeeld 8000 kbps, echt schandalig). Is het het wel waard om zoveel geld uit te geven als het aanbod van HDR zo laag is, en ik er dus helemaal geen gebruik van kan maken? Of is deze TV sowieso al ongelooflijk veel beter dan mijn Samsung, dat HDR een goede feature is maar waar niet té veel waarde aan gehecht moet worden? Dat ik dus beter gewoon nog een paar jaartjes kan wachten.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook zonder HDR is het verschil tussen een LCD (laat staan een van 5 jaar oud) en een Oled qua contrast zo enorm groot, dat is al de moeite meer dan waard. HDR is een mooie kers op de taart (want meer contrast = beter), maar dat adembenemend diepe zwart, die details doen het hem.

HDR op netflix is denk ik niet perse voor de pixelneukers, maar dat komt wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Tythor Zeth Hou voor de beste prijzen dit topic in de gaten.

[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

En ik weet niet of je toevallig ook een gamer bent, maar daar wordt ook steeds meer van HDR gebruik gemaakt, dus daar merk je het sowieso in.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
HDR is een leuke extra, maar ga niet een nieuwe TV kopen om HDR te kijken. Je zult 99% van de tijd SDR kijken. Voordeel van een OLED-televisie is dat je beter beeld hebt ongeacht je bronmateriaal. Of je nu een oude VHS-band kijkt of een moderne HDR-film, je gaat er wat beeld betreft op vooruit.

Voor echt 4K/HDR-materiaal moet je Blurays kopen of een schotel ophangen. Zelfs dan is je aanbod beperkt, maar je kunt je TV in elk geval laten doen waar hij toe in staat is. Wat je zegt: Netflix heeft wel 4K, heeft wel HDR, maar lage bitrate verpest een hoop.

Als je nu naar een UE40JU6400K kijkt, dan zou ik een upgrade de moeite waard vinden.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Dit is mijns inziens meer een algemene vraag over de meerwaarde van een nieuwe TV versus een oudere. Niet direct aankoopadvies waar tussen producten getwijfeld wordt. Ik verhuis het topic richting het algemene deel: CEA > TB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.