Nas schijf werkt niet van afstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDV6
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2020
Dag allen,

Ik heb een vraag rondom mijn nas-schijf waar ik op afstand niet bij kan komen.
Het is een bewuste keuze om het topic in het tapje Netwerken te plaatsen, omdat ik verwacht dat daar het euvel zit.

Ik zit in een verzamelpand waar glasvezel binnenkomt. Met een ethernetkabel heb ik mijn switch aangesloten op het internet. Vervolgens heb ik een Linksys wap300n access point voor het wifi aangesloten. Op de switch zit ook de nas aangesloten. De nas is een Qnap ts 228a en met de cloudlink zou je normaliter gewoon op afstand er in moeten kunnen. Echter geeft de nas aan dat mijn router niet de nodige upnp ondersteunt. Hier begint het onduidelijk voor mij te worden, aangezien ik hier weinig verstand van heb.

Ik kan echter niet meer in de linksys access point komen en de switch kom ik ook niet meer in.

Kan iemand mij hiermee helpen om alsnog de juiste instellingen erin te zetten zodat ik wel op afstand in de Nas kan komen?

Na al een aantal dagen aan de slag te zijn hiermee is een oplossing meer dan welkom.

Beste antwoord (via rens-br op 01-11-2020 09:06)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Cloudlink zou zonder upnp moeten werken.
https://support.myqnapclo...s?lang=en&focus=cloudlink

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:00

lier

MikroTik nerd

Aanname dat de Qnap voor cloudlink UPnP nodig heeft (of een poort forward). Denk dat het goed nieuws is dat dat niet aanstaat, ook al heb je er nu last van.

Kan je inloggen op de router(s ?)?
Kan je meer info geven over de provider en hoe het verdere netwerk eruit ziet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FDV6 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:33:
... Echter geeft de nas aan dat mijn router niet de nodige upnp ondersteunt. Hier begint het onduidelijk voor mij te worden, aangezien ik hier weinig verstand van heb...
De router valt niet onder jouw beheer. Neem contact op met de beheerder van die router en vraag hem of het mogelijk is om uPNP aan te zetten. Waarschijnlijk is het antwoord negatief, althans dat zou het zijn als ik die router beheerde. Maar misschien valt er te praten over een andere oplossing

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
uPnP is zo lek als een zeef dus dat zou ik zeker niet vragen open te zetten als je tenminste niet op hackers zit te wachten.

Wat je het beste kunt doen is een VPN server opzetten ergens in je netwerk (bij voorkeur op die Qnap) en dan vragen of de VPN port geforward kan worden naar jouw Qnap.
Uiteraard moet je dan ook regelen dat je Qnap een fixed IP adres krijgt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Heeft QNAP geen cloud-proxy dienst zoals Synology QuickConnect ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDV6
De provider is Duocast B.V.
In het gebouw komt er glasvezel binnen en heb ik in mijn eigen ruimte ethernet-poorten.
Er mag geen router geïnstalleerd worden omdat dat zou conflicteren met de buren. Vandaar een switch met access point. Op beide kan ik echter niet meer inloggen. Waarschijnlijk omdat het ip adres daarvan veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:31
FDV6 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:52:
De provider is Duocast B.V.
In het gebouw komt er glasvezel binnen en heb ik in mijn eigen ruimte ethernet-poorten.
Er mag geen router geïnstalleerd worden omdat dat zou conflicteren met de buren. Vandaar een switch met access point. Op beide kan ik echter niet meer inloggen. Waarschijnlijk omdat het ip adres daarvan veranderd is?
herstart je Linksys wap300n is, die dingen hebben de zeer ellendige "feature" om soms zelfs DHCP'tje te beginnen spelen

herstarten , inloggen in je linksys en je IP adres op FIXED zetten (dus niet dhcp-auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Ga je nu vertellen dat het hele gebouw rechtstreeks op die glasvezel zit en alles dus direct op het internet hangt?
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, er staat vast ergens een router.
Wat zijn de eerste twee getallen van je ipadressen?

En een eigen router aansluiten heeft natuurlijk geen enkele invloed op anderen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ben(V) schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:00:
...
En een eigen router aansluiten heeft natuurlijk geen enkele invloed op anderen.
offtopic:
Hangt er van af hoe je' m aansluit; kabeltje in de LAN poort geeft zeker wel problemen bij de buren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Je zal achter een pro router zitten en die ondersteunen geen UPNP dus gaat niet werken kijk of je wel iets met vpn kan. Vraag de gegevens aan de verhuurder van wat je nu binnenkrijgt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Cloudlink zou zonder upnp moeten werken.
https://support.myqnapclo...s?lang=en&focus=cloudlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDV6
Het euvel is inmiddels verholpen door de reactie van Jeroen3 onder andere. De cloudlink werkte eerst niet, dit is inmiddels opgelost. Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 00:00

lier

MikroTik nerd

Hoe is het opgelost?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1