onder een ingevulde regel de volgende tekst plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerfrank
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-01-2021
Goedemiddag,

Ik ben al uren aan het stoeien en krijg het niet voor mekaar, wie kan me helpen.

Ik ben bezig een bestand te maken, dat ik op tabblad 1 de gegevens invul, deze moeten automatisch overgezet worden naar tabblad 2. Deze tabblad is mijn verzamel tabblad voor wat ik allemaal gedaan heb. Tot zover kan ik het allemaal maken.
Maar nu mijn vraag, de gegevens van tabblad 1 moet ik weer wissen om weer nieuwe gegevens in te vullen. De gegevens die ik heb ingevuld moeten wel op tabblad 2 blijven staan. en dan onder de laatst in gevulde gegevens.
Dus eigenlijk moet de formule die in de ingevulde regels van tabblad 2 staat eruit, maar de gegevens die excel door de formule daar heeft neergezet moeten bewaard blijven en onder deze regel moet weer een regel staan met dezelfde formule.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd.

Met macro's heb ik het geprobeerd, veel op internet gezocht. Helaas het lkt mij niet.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:40

g0tanks

Moderator CSA
Je moet de macro die de gegevens overzet zodanig aanpassen dat niet de formules worden overgenomen, maar de harde waardes. Hoe ziet die macro er nu uit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerfrank
Hallo g0tanks,

Bedankt voor je bericht, onderstaande macro heb ik op internet gevonden, helaas dot deze niet wat ik wil.
Deze maakt alleen een lege nieuwe regel aan.

Sub invoegen()
rij = 11 '
For i = 1 To 256
If Cells(rij, i) <> "" Then GoTo rijinvoegen
Next
Exit Sub
rijinvoegen:
Rows(rij + 1).Insert
End Sub

Hoe doe ik dat zoalsjij het zegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:58
Beste TS, wat is je ervaring met VBA/macro's tot nu toe?

Correct me if I'm wrong, maar ik krijg het gevoel - door de wijze van vraagstelling en beperkte eigen resultaat - dat je iets wilt dat ver boven je bestaande Excel/VBA-kennis reikt.
Op een forum als dit vind je enerzijds mensen die je in goede richting duwen en anderzijds mensen die het leuk vinden de hele oplossing voor je uit te werken.
Mijn gevoel zegt me dat het eerste niet genoeg zal zijn.
Met een uitgewerkte oplossing ben je nu misschien wel geholpen, maar die heeft op de lange termijn geen effect. Je leert er niets van en als er straks iets een klein beetje anders moet, is onbekend wat je in de macro zou moeten aanpassen.

Ik denk daarom dat je best je probleem in kleine deelproblemen opsplitst en vervolgens steeds deelprobleem voor deelprobleem oplost door in eerste instantie te googlen. Doe de actie die je wilt automatiseren eens stap voor stap met de hand en bedenk heel nauwkeurig welke stappen jij moet uitvoeren om tot het gewenste eindresultaat te komen.
Zoek niet meteen een oplossing voor het grote probleem, maar naar de deelproblemen. Als je dan bij één van deelproblemen niet uitkomt, dan zijn er hier veel welwillende mensen mét VBA-kennis (die van mij is ook veel te beperkt voor dit soort vraagstukken) die je denk ik graag helpen.

Sorry voor mijn misschien een beetje belerende post. Als er iemand is die TS met kant en klaar code uit de brand wil helpen, ga je gang. Ik ben zelf sowieso iemand die meer van het 'in de goede richting duwen' is.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kun je iets vertellen over het beoogde gebruik? Waarom moeten die gegevens in blad 1 gewist worden. Want de meest handige oplossing is natuurlijk om die gegevens in blad 1 in te voeren eb blad 2 te vergeten. Afhankelijk van de bedoeling zijn er mogelijkheden als een macro, een filtering op een tabel,f een apart invulformulier of een simpel (Access) database-je.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerfrank
Hallo Patrick,

Jij hebt gelijk wat betreft kleine stapjes, daar leer ik ook meer van en wat ik zeker wil.
Alleen ik heb het nu nodig vandaar mijn vraag op deze forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerfrank
Hallo Lustucru,

Blad 1 is mijn invul formulier die ik per dag maak en alleen deze formulier compleet bewaar op een ander blad per dag.
Op blad 2 wil ik een overzicht houden wat ik allemaal heb ingevuld. Op deze manier is het voor mij handiger om dingen terug te kijken en hoef ik niet alle formulieren door en kan het ook makkelijker filteren. Het is een beetje lastig uit te leggen zonder voorbeeld.
Pagina: 1