Inleiding:
Ooit heb ik in 2002 mijn eerste Desktop PC samengesteld van losse onderdelen, maar daarna heb ik naast enkele upgrades geen volledige systeem meer opgebouwd... tot deze week.
Probleem:
Na alle componenten bevestigd en aangesloten te hebben krijg ik geen beeld op een scherm die via HDMI aangesloten is. Ik heb zowel de aansluiting van de videokaart als die van het MoBo geprobeerd, maar geen van beide geeft beeld.
Mijn vraag:
Wat gaat hier verkeerd en hoe los ik dit op?
Wat zie ik werken:
- Power button licht op
- CPU fan draait
- Videokaart fan draait
Relevante hardware die ik gebruik: Desktop Best Buy Guide September 2020 Gamesysteem voor 1080p-gaming
- AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
- ASRock B450M Pro4
- Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
- Be quiet Pure Base 500 Zwart
- G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
- BitFenix Formula Gold 450W
- Kingston A2000 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle aansluitingen dubbel checken
- Boekjes nalezen
Encore
(En ja ik heb al vele amateur fouten gemaakt, zoals het MoBo vast zetten voordat de koeler erop zit. Oh en alles vast zetten en aansluiten om er dan achter te komen dat de nieuwe generatie SSDs aan de achterkant van het MoBo geplaatst dienen te worden
)
Ooit heb ik in 2002 mijn eerste Desktop PC samengesteld van losse onderdelen, maar daarna heb ik naast enkele upgrades geen volledige systeem meer opgebouwd... tot deze week.
Probleem:
Na alle componenten bevestigd en aangesloten te hebben krijg ik geen beeld op een scherm die via HDMI aangesloten is. Ik heb zowel de aansluiting van de videokaart als die van het MoBo geprobeerd, maar geen van beide geeft beeld.
Mijn vraag:
Wat gaat hier verkeerd en hoe los ik dit op?
Wat zie ik werken:
- Power button licht op
- CPU fan draait
- Videokaart fan draait
Relevante hardware die ik gebruik: Desktop Best Buy Guide September 2020 Gamesysteem voor 1080p-gaming
- AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
- ASRock B450M Pro4
- Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
- Be quiet Pure Base 500 Zwart
- G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS
- BitFenix Formula Gold 450W
- Kingston A2000 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Alle aansluitingen dubbel checken
- Boekjes nalezen
Encore
(En ja ik heb al vele amateur fouten gemaakt, zoals het MoBo vast zetten voordat de koeler erop zit. Oh en alles vast zetten en aansluiten om er dan achter te komen dat de nieuwe generatie SSDs aan de achterkant van het MoBo geplaatst dienen te worden

Never underestimate my incompetence!