Geen audio uit speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een speaker set waar ik met geen mogelijkheid geluid uit mijn desktop kan krijgen. Deze werkte eerst wel, maar nadat ik Windows opnieuw heb moeten installeren, komt er geen geluid meer uit. Speakers werken op mijn laptop ook gewoon dus die zijn niet stuk. Headset werkt gewoon prima

Relevante software en hardware die ik gebruik
1 of andere Philips speaker set
Windows 10 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Troubleshooter: geeft aan "Audio services not responding"
Geluidskaart drivers geüpdate, teruggezet, verwijderd, opnieuw erop gezet, etc.
Als default device ingesteld voor playback (groen vinkje staat erbij)
Rechtsonder de speakers geselecteerd
Audio services restart, Audio endpoint builder restart en beide op Automatic (stonden ze al en waren al Running)
Regedit pad van audio endpoint gecontroleerd en stond ook goed
Add network services en add local services via een command prompt
Kabel voor of achterin de pc, geen verschil

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat een USB speakersetje of een setje wat je via jackplug aansluit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
Via een jack plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Mag ik concluderen dat je de headset ook hebt aangesloten op dezelfde uitgang als waar de speakerset op zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick_6369 op 21-10-2020 08:45 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
Neen, de headset loopt via USB. Ik heb helaas geen apparaten met dezelfde aansluiting als de speakers dus ik kan dat niet 100% testen. Echter ziet mijn pc de speakers wel zodra ik ze aansluit. Ik heb zowel aan de voor- als achterkant van de pc een jack plug aansluiting zitten, maar ze geven allebei hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:40
Als je de aansluitingen op de PC niet kunt testen met een koptelefoon of ander speakersetje, kun je misschien het betreffende speakersetje testen door het aan te sluiten op een smartphone/tablet/mp3-speler/...?
Gewoon om uit te sluiten dat het probleem in de speakers zelf zit.

Desondanks lijkt het er volgens mij op dat je audiokaart ergens een storing heeft of zelfs deels kapot is gegaan. Als drivers herinstalleren niet werkt, ga ik toch uit van een hardwarematig probleem...

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
De speaker set heb ik getest op mijn laptop. Daar heb ik geen enkele problemen en werkt hij naar behoren dus de speaker set werkt.

Dat de geluidskaart kapot zou zijn, lijkt mij bijzonder. Alle onderdelen in de gehele pc zijn nu 14 maanden oud. Het gedonder is begonnen toen ik een gebruikte SSD van mijn oude laptop in mijn pc had ingebouwd. Daarvan was ik vergeten alles eerst eraf te halen waardoor ik uiteindelijk genoodzaakt was om Windows geheel opnieuw te installeren. Sindsdien doen de speakers niets meer op de pc. Daarvoor was er niets aan de hand. Die SSD was begin deze maand ingebouwd en sinds afgelopen week de speakers pas voor het eerst weer getest.
Toen de speaker set nog wel werkte, heb ik ze denk ik een maand of 2-3 niet gebruikt.

Is er iets wat ik kan testen of aan jullie kan laten zien m.b.t. de configuratie van mijn pc o.i.d.?

[ Voor 12% gewijzigd door Wurrel op 21-10-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurrel
Opgelost:
Op de website van mijn moederbord waar ik de nieuwste audio drivers vandaan had maar gewoon geprobeerd een oudere set drivers te downloaden. Die geïnstalleerd en er komt geluid uit de speakers. Heel vreemd, maar het werkt gelukkig....
Pagina: 1