sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Vraag

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 13:02
Ik heb momenteel een pi 4 op mijn tv aangesloten met Retropie en Kodi. Dit werkt maar ik ben niet tevreden over de performance. Het gebeurt mij nog te vaak dat spellen en sommige media (4k) niet vloeiend afspelen.

Daarom wil ik hem eigenlijk vervangen voor een simpele computer gebaseerd op de amd athlon 3000G. Helaas is momenteel mijn budget niet heel erg ruim. Ik heb onderstaande lijst samengesteld.
Naast de budget eis is het fijn als het allemaal een beetje stil blijft, terwijl energie verbruik minder belangrijk is. Computer gaat uit wanneer niet gebruikt.

Mijn vraag is hebben jullie suggesties om de kosten nog iets verder te drukken, of andere suggesties.

Alvast bedankt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Athlon 3000G Boxed€ 51,-€ 51,-
1MoederbordenGigabyte B450M Gaming€ 60,40€ 60,40
1BehuizingenAerocool QS-240€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2666C16R€ 40,63€ 40,63
1Voedingenbe quiet! System Power B9 300W€ 33,55€ 33,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 217,58

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerst even de beoogde leverancier bellen of die 3000G inmiddels goed leverbaar is. Vorige maand een PC voor mijn pa besteld, wilde ook die 3000G, vrijwel niet te krijgen. UIteindelijk voor een 5G gegaan, scheelde een aantal tientjes geloof ik, wel meer cores en power :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dwarrelegel
The Eagle schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:46:
Ik zou eerst even de beoogde leverancier bellen of die 3000G inmiddels goed leverbaar is. Vorige maand een PC voor mijn pa besteld, wilde ook die 3000G, vrijwel niet te krijgen. UIteindelijk voor een 5G gegaan, scheelde een aantal tientjes geloof ik, wel meer cores en power :)
Gelukkig is momenteel de 3000G goed beschikbaar. Ben ook meer aan kijken om de prijs te drukken dan met bijna 100 euro te verhogen ;) .

Anoniem: 91868

1ProcessorsAMD Athlon 3000G Boxed€ 53,59€ 53,59
1MoederbordenASRock A320M-HDV R4.0€ 46,58€ 46,58
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 31,87€ 31,87
1Solid state drivesTranscend 110S 128GB€ 24,40€ 24,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 196,68

Mobo goedkoper, a320 chipset is prima in mijn ervaring. SSD groot genoeg voor Windows/Linux en programmas. Kast+voeding en die voeding gaat het gemakkelijk trekken.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 21-10-2020 13:35]

• Dwarrelegel
Anoniem: 91868 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:33:
1ProcessorsAMD Athlon 3000G Boxed€ 53,59€ 53,59
1MoederbordenASRock A320M-HDV R4.0€ 46,58€ 46,58
1BehuizingenLC-Power LC-1400mi€ 40,24€ 40,24
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 31,87€ 31,87
1Solid state drivesTranscend 110S 128GB€ 24,40€ 24,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 196,68

Mobo goedkoper, a320 chipset is prima in mijn ervaring. SSD groot genoeg voor Windows/Linux en programmas. Kast+voeding en die voeding gaat het gemakkelijk trekken.
Moederbord suggestie klinkt goed, dankje. Ik was vergeten om te zeggen dat ik nog een SSDtje heb liggen dus die is gelukkig niet nodig. Ben je bekend met de kast + voeding? Ik ben zelf vaak beetje bang voor goedkope voedingen dat ze echt veel lawaai maken.

Verder had ik begrepen dat de 3000G's performance erg afhankelijk is van het RAM geheugen, dat was waarom ik voor de 2666 was gegaan. Ook omdat dat voor de GPU performance invloed heeft.

Dwarrelegel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Moederbord suggestie klinkt goed, dankje. Ik was vergeten om te zeggen dat ik nog een SSDtje heb liggen dus die is gelukkig niet nodig. Ben je bekend met de kast + voeding? Ik ben zelf vaak beetje bang voor goedkope voedingen dat ze echt veel lawaai maken.

Verder had ik begrepen dat de 3000G's performance erg afhankelijk is van het RAM geheugen, dat was waarom ik voor de 2666 was gegaan. Ook omdat dat voor de GPU performance invloed heeft.
productreview: LC-Power LC-1400mi review door faraga
Zie deze review, onder het kopje geluid.
Verder qua geheugen ligt het zo dicht bij elkaar met de prijzen dat je makkelijk inderdaad sneller geheugen (en dual channel) kan doen. Zeker omdat je al een SSD hebt.
Bijv. pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2800C15D-8GVRB

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: HyperX Fury black HX430C15FB3K2/8

Dit ram werkt goed met AsRock op 2933MT/s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kun je niet gewoon een nuc gebruiken?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Dwarrelegel
Bad Brains schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:38:
Kun je niet gewoon een nuc gebruiken?
Wat ik kort had gevonden voor NUCs kom ik al snel op lagere performance voor zelfde bedrag uit. Zelf bouwen vind ik natuurlijk ook altijd leuker maar als je een suggestie hebt onder de 200 euro hoor ik het graag :)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ze worden best vaak in de VnA aangeboden, als je genoegen kan nemen met een tweedehandse.
En er zijn ook AMD barebones, weet even niet uit me hoofd van wie, maar ze staan in de pricewatch.

[Voor 35% gewijzigd door Bad Brains op 21-10-2020 17:49]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Bad Brains schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:48:
Ze worden best vaak in de VnA aangeboden, als je genoegen kan nemen met een tweedehandse.
En er zijn ook AMD barebones, weet even niet uit me hoofd van wie, maar ze staan in de pricewatch.
Een Asrock Deskmini is al snel duurder.

• Dwarrelegel
Bad Brains schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:48:
Zie inderdaad best veel NUCs in V&A maar lijken kwa performance (zelfs boven 200) snel toch nog lager. Wel veel lager energie verbruikt maar dat was mijn oorspronkelijke idee met de pi 4 al. En dat blijkt toch niet voldoende. Ga gewoon netjes leren dat ding uit te zetten na gebruikt :) Toch bedankt voor meedenken.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee