garagevloer coating verwijderen en vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik wil mijn garagevloer een facelift gaven.
Momenteel zit er een garage coating op die op een aantal plekken los laat.
Nu ben ik op zoek naar een betaalbare makkelijke manier om deze er af te halen.
ik heb zelf al een haakse slijper met diamant schuurschijf geprobeerd. dit is echter dusdanig veel werk. 35M2 dat ik dan een dag of 2 bezig ben.

een prof machine huren kost incl de nodige schijven rond de 600,- (deze moet je nl kopen)

iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
https://www.boels.nl/hure...tonslijper-diamant-125-mm

schijven zijn z'n 30 euro per stuk als je ze zelf koopt, maar zitten er meestal wel bij tegen een klein slijtage tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:17
Met zo'n betonslijper zit je toch twee dagen lang op je knieën te bikkelen?

Huur dan een vloerfrees, zoals bijv. deze: https://www.boels.nl/hure...e/vloerfreesmachine-230-v
Of deze roterende vloerschuurmachine: https://www.boels.nl/hure...-vloerschuurmachine-beton

Boels of een andere verhuurder kan je daar vast in adviseren. Komt nog een paar euro voor schijven o.i.d. bij, maar dan ben je wel in een halve dag klaar zonder al te veel gedoe en heb je ook zomaar een mooier en egaler resultaat kan ik mij zo voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Frogy Ik zou een vloerfreesmachine huren, evt. nadien schuren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
B-Real schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:05:
Met zo'n betonslijper zit je toch twee dagen lang op je knieën te bikkelen?
Hij wil de coating er af, niet de hele dekvloer. Dat kostje voor zo'n oppervlakte een klein dagje.
Of je doet iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
PROnline schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Hij wil de coating er af, niet de hele dekvloer. Dat kostje voor zo'n oppervlakte een klein dagje.
Of je doet iets verkeerd.
dan zal ik wel iets verkeerd doen.. ik heb het gebrobeerd 1M2 duurde ongeveer 30 min en moet er 35 doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-07 12:15
Wat voor coating is het (hard/zacht/flexibel/lijmachtig/..)? Ging het met een diamantkomschijf wel goed eraf? Heb je het ook met een handschuurmachine geprobeerd?
Ik heb laatst een vraag gesteld in het klussers topic, misschien kun je daar even naar kijken, klik op de titel:
ps4mm schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:47:
Is hier iemand bekend met het gebruik van deze betonschuurmachine met diamantblokjes om taaie oude parketlijm te verwijderen?
Bij mij ging het met die roterende diamant betonschuurmachine uiteindelijk echt behoorlijk netjes. Ik denk dat je met een frees meer werk hebt uiteindelijk, omdat je het oppervlak dan echt ruw maakt (denk aan net gefreesd asfalt) terwijl je het met dit apparaat netjes vlak kunt krijgen.
Het is geen goedkoop apparaat, huur is 100 euro incl. btw maar je moet setjes diamantblokjes van ze kopen van ~115eu per setje (minimaal 2 setjes, maximaal 3, afhankelijk van ondervloer en gewenste finish). Uiteindelijk met korting en zonder schoonmaakkosten was ik 316eu voor een dag kwijt.

Afhankelijk van welke coating het is zou schuren met een gewone roterende schuurmachine ook kunnen, dat is goedkoper. Vandaar: even proberen met een handschuurmachine. Bij mij werkte dit niet ivm zachte coating die smolt bij warm worden. Zorg in alle gevallen wel voor goede stofafzuiging!
Mocht je voor de diamant betonschuurmachine willen gaan: mijn diamantblokjes zijn nog meer dan de helft bruikbaar, heb er een volle dag (zo'n 9 uur) mee op een cementvloer staan beuken, mag je wel van me overnemen, laat maar weten :)

[ Voor 7% gewijzigd door ps4mm op 20-10-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
ps4mm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:06:
Wat voor coating is het (hard/zacht/flexibel/lijmachtig/..)? Ging het met een diamantkomschijf wel goed eraf? Heb je het ook met een handschuurmachine geprobeerd?
Ik heb laatst een vraag gesteld in het klussers topic, misschien kun je daar even naar kijken, klik op de titel:

[...]

Bij mij ging het met die roterende diamant betonschuurmachine uiteindelijk echt behoorlijk netjes. Ik denk dat je met een frees meer werk hebt uiteindelijk, omdat je het oppervlak dan echt ruw maakt (denk aan net gefreesd asfalt) terwijl je het met dit apparaat netjes vlak kunt krijgen.
Het is geen goedkoop apparaat, huur is 100 euro incl. btw maar je moet setjes diamantblokjes van ze kopen van ~115eu per setje (minimaal 2 setjes, maximaal 3, afhankelijk van ondervloer en gewenste finish). Uiteindelijk met korting en zonder schoonmaakkosten was ik 316eu voor een dag kwijt.

Afhankelijk van welke coating het is zou schuren met een gewone roterende schuurmachine ook kunnen, dat is goedkoper. Vandaar: even proberen met een handschuurmachine. Bij mij werkte dit niet ivm zachte coating die smolt bij warm worden. Zorg in alle gevallen wel voor goede stofafzuiging!
Mocht je voor de diamant betonschuurmachine willen gaan: mijn diamantblokjes zijn nog meer dan de helft bruikbaar, heb er een volle dag (zo'n 9 uur) mee op een cementvloer staan beuken, mag je wel van me overnemen, laat maar weten :)
handschuurmachine werkt helaast niet. word zacht en binnen 10 cm zit mijn schuurvel vol/ verzadigd.
diamand schuurschijf op haakse slijper gaat wel maar heel veel werk.
het moet inderdaad wel weer redelijk glad worden.
ik ga eens kijken wat ik doe, vrijdag maar even bij de lokale verhuurder informeren wat hij adviseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-07 12:15
Frogy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

handschuurmachine werkt helaast niet. word zacht en binnen 10 cm zit mijn schuurvel vol/ verzadigd.
diamand schuurschijf op haakse slijper gaat wel maar heel veel werk.
het moet inderdaad wel weer redelijk glad worden.
ik ga eens kijken wat ik doe, vrijdag maar even bij de lokale verhuurder informeren wat hij adviseerd
Klinkt precies als wat ik had. Dan moet je idd voor diamantschuur of frees gaan, afhankelijk van wat je erna met je vloer wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:41
Misschien een gek idee maar.. Al een met een verfbrander geprobeerd of de toplaag niet gewoon loslaat? Dan met plamuurmesje wegsteken. Omdat je ook aangeeft dat het zacht wordt bij schuren met schuurmachine.

Of een chemisch afbijtmiddel?

En anders inderdaad met een fatsoendelijke frees verwijderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Krijnemans op 21-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWH81YWZeS9X74vWCLK29pHZtLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcp6kauzZsrsFTHDuxl9muGP.jpg?f=fotoalbum_large

uit eindelijk is het gelukt, heb op advies gewoon een vloerschuurmachine gehuurd en wat vellen.
Pagina: 1