Vraag

• celieneke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-10-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Smartphone met minimale IP 68 rating, goede camera en goede batterij.

Wat is je budget?
600ish

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te bijna alles eigenlijk. Games, social media, mail enz. Ik gebruik mijn telefoon veel.

Wat heb je zelf al gevonden?

Na uitgebreid onderzoek naar een nieuwe telefoon heb ik een top 3 gemaakt :

* Samsung Galaxy S20 Fan Edition
* Huawei P30 Pro
* Huawei P30 Pro New Edition

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Welke raden jullie aan van deze 3 en waarom?
Is Samsung een veilige keuze dan Huawei? (de p30 serie wordt wel nog ondersteund met software updates. Daar ben ik niet bang voor)
Is het externe geheugen van Huawei handig tov SD kaartje?
Welke telefoon is het meeste waard voor wat je er voor betaalt?

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Samsung belooft langer versie upgrades op de S20 FE dan Huawei. Daarbij is Samsung hier het meest verkochte merk, dus makkelijkste om ondersteuning en reparatie en hoesjes en zo voor te verkrijgen.
Daarbij is Samsung een Koreaans merk dus zeker geen last van het gedonder tussen China en de VS.

De Huawei P30 Pro, en P30 Pro New Edition zijn dezelfde toestellen qua hardware, alleen is de new edition een jaar later er gekomen vanuit marketing oogpunt met een jaar langer beveiligingsupdates en daarbij hogere prijs.

Wat extern geheugen betreft, hoeveel heeft je huidige telefoon en zit dat ooit vol? Zelf ben ik geen grote fan van SD kaartjes, want die gaan nog wel eens kapot waarna de telefoon raar kan gaan doen. Kaartje er uit en problemen weg. Dus ik koop en telefoon met genoeg opslag.

• celieneke
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 64GB geheugen met een SD kaartje van 128GB. Die uitbreiding heb ik wel echt nodig.
Het veilige idee dat als mijn telefoon crasht ik mijn belangrijke bestanden nog op dat kaartje heb staan vind ik wel prettig. Ook bij een nieuwe telefoon heel handig : kaartje er in en klaar :-) Ik werk liever niet met een Cloud.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
Speel op veilig, pak een samsung :P
huawai is meer dan prima, maar meer minder zeker van updates, zoals swh ook al zegt.

• swhnld
  • Nu online
celieneke schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:16:
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 64GB geheugen met een SD kaartje van 128GB. Die uitbreiding heb ik wel echt nodig.
Het veilige idee dat als mijn telefoon crasht ik mijn belangrijke bestanden nog op dat kaartje heb staan vind ik wel prettig. Ook bij een nieuwe telefoon heel handig : kaartje er in en klaar :-) Ik werk liever niet met een Cloud.
Toestel kwijt of gestolen of waterschade, alles weg, ook de SD kaart die er in zit. Backup zou ik dan op PC/Laptop zetten als je niet in de cloud wil, en dan op externe harde schijf en bij familie/vrienden leggen ingeval je huis afbrand en je alsnog alles kwijt bent.

En als je die SD kaart echt nodig hebt, is je eigen vraag in de openingspost ook beantwoord ;)

• celieneke
Die back up doe ik idd :-) Huawei werkt met een eigen kaartje (nm geloof ik). Ik bedoelde of dat kaartje in vergelijking tot SD kwalitatief goed is.

• swhnld
  • Nu online
Klopt Huawei heeft een eigen formaat:
https://www.gadgetgear.nl...ei-nm-card-geheugenkaart/

Dat betekend dat als je dat kaartje in een ander toestel wil stoppen, dat het niet zal werken, want de standaard is SD. Dus je huidige SD kaart zou dan niet passen in je nieuwe Huawei toestel, maar wel in je nieuwe Samsung toestel. Kop je nu een nieuwe Huawei, en bestaan ze niet meer bij aankoop volgende telefoon zijn de NM kaartjes afval.
Pagina: 1