Ik heb dit subforum doorzocht op 'beoordeling' of 'filter beoordeling' en varianten. Maar niets tegengekomen wat mijn probleem beschrijft: Als ik in de pricewatch filter op 'beoordeling minimaal 4 sterren' krijg ik ook artikelen te zien met een beoordeling van minder dan 4 sterren. Eg. een filter om op koptelefoons te zoeken met een x aantal reviews en een beoordeling van minimaal 4 sterren, toont in dit geval ook een artikel met een beoordeling van minder dan 4 sterren, in deze lijst het tweede artikel.
Ik denk dat je het filter zo 'moet lezen' dat er producten worden getoond die afgerond 4 sterren hebben.
Er 'moet' afgerond worden want als er afgekapt wordt, dan zouden er aanzienlijk minder sterren toegewezen worden aan producten, wat weer een vertekend beeld geeft.
pricewatch: JBL E55BT (Zwart) Deze zou dan 3 sterren krijgen omdat deze gemiddeld 3,961538461538462 sterren heeft.
Er 'moet' afgerond worden want als er afgekapt wordt, dan zouden er aanzienlijk minder sterren toegewezen worden aan producten, wat weer een vertekend beeld geeft.
pricewatch: JBL E55BT (Zwart) Deze zou dan 3 sterren krijgen omdat deze gemiddeld 3,961538461538462 sterren heeft.
Team anti-scalp - wauw..
Een afdrondingsprobleem is ook mijn vermoeden, alleen ziet het er raar uit en doet 't eigenlijk gewoon niet wat je wilt. Je kiest minimaal 4 sterren en niet minimaal 3,95 of zo. Vervolgens staat er in de lijst van artikelen die aan de filters voldoen ergens zelfs 3,5 sterren in een kolom. Met beoordelingen waar het maximum op 5 ligt, daar wil ik gewoon een ondergrens van 4. Alles onder de 4 is gewoon 'lager dan een acht', dat zoek ik gewoon niet.
Voor de zekerheid nog een kleine bump, maar ik denk dat ik aan het gebrek aan reacties kan opmaken dat dit works-as-intended is: 'bij selectie van een minimaal gemiddelde van 4 sterren voor een artikel, worden artikelen met gemiddelde lager dan 4 sterren ook getoond.'
Het werkt inderdaad als bedoeld om iets onder het aantal sterren te filteren.
Het lastige van exact >= X is dat je dan met name bij 5 sterren weer onverwachts/ongewenst gedrag krijgt. Want je hoeft maar 1 score lager dan 5 te hebben en het is praktisch onmogelijk om weer op 5 uit te komen (met heel veel 5-en is het dan nog steeds iets van 4,999999999...)
Zo te zien doet ie nu het gemiddelde afronden en dat als hele sterren pakken. Dus 4 sterren filter pakt uiteindelijk >= 3,5. Dat is wellicht weer een beetje te gortig.
Het zal wat logischer overkomen als het overeenkomt met de logica van de sterren zelf. Die pakken een waarde iets onder de score om voorgaand scenario te beperken. Die doet uiteindelijk ruwweg hetzelfde (technisch: round(gemiddelde score * 2) / 2)) , maar doordat ook halve punten mogelijk zijn is de "resolutie" daardoor hoger. Dan wordt het filter dus >= 3,75; maar visueel klopt het dan beter omdat je dan ook alleen maar 4-sterren en meer ziet.
Het lastige van exact >= X is dat je dan met name bij 5 sterren weer onverwachts/ongewenst gedrag krijgt. Want je hoeft maar 1 score lager dan 5 te hebben en het is praktisch onmogelijk om weer op 5 uit te komen (met heel veel 5-en is het dan nog steeds iets van 4,999999999...)
Zo te zien doet ie nu het gemiddelde afronden en dat als hele sterren pakken. Dus 4 sterren filter pakt uiteindelijk >= 3,5. Dat is wellicht weer een beetje te gortig.
Het zal wat logischer overkomen als het overeenkomt met de logica van de sterren zelf. Die pakken een waarde iets onder de score om voorgaand scenario te beperken. Die doet uiteindelijk ruwweg hetzelfde (technisch: round(gemiddelde score * 2) / 2)) , maar doordat ook halve punten mogelijk zijn is de "resolutie" daardoor hoger. Dan wordt het filter dus >= 3,75; maar visueel klopt het dan beter omdat je dan ook alleen maar 4-sterren en meer ziet.
En nu werkt het met 3.75 ipv 3.5, en is het dus effectief "echt" een 4 sterren of meer filter
Pagina: 1