Beste 43" tv voor op de slaapkamer (400-500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 16:14
Een half jaar geleden heb ik beneden mijn Samsung UE55H7000 geüpgraded naar een LG OLED C9 65". De Samsung heb ik op de slaapkamer gehangen, maar helaas is 55" echt te groot, kan er niet aan wennen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe tv in de orde van grootte van 43". Omdat het de slaapkamer betreft, hoeft het niet het topsegment te zijn, maar het zou fijn zijn als ik in de categorie 400-500 euro degene eruit pak met de beste beeldkwaliteit, ook al is dat nogal subjectief waarschijnlijk.

Wat ik vooral belangrijk vind is een goed contrast. een goede uniformiteit en een snelle user interface. De tv zal vaak gebruikt worden 's avonds in bed als het donker is, dus een goed contrast is prioriteit nummer één. Daarnaast is het leuk als HDR, Dolby Vision etc ondersteund worden i.c.m. Netflix in 4k.

Voor mezelf kwam ik tot twee modellen:

pricewatch: Philips 43PUS7555 Zilver
https://www.mediamarkt.nl...3tu7020-2020-1672281.html (niet in de Pricewatch te vinden)

De Philips schijnt wat beter te zijn met het contrast maar een tragere UI te hebben.

Alleen... er zijn zo veel 43" modellen op de markt, en ook hele kleine typeverschillen (hierboven zal de 7020 wel alleen een Media Markt-model zijn o.i.d.), dat ik ze natuurlijk niet allemaal naast elkaar neer kan leggen.

Kunnen jullie advies geven, wellicht op basis van eigen ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ben zelf hard op zoek naar een compacte beamer juist voor dit doeleinde. Heb je dat al overwogen? Een met `Android TV en accu, zoals de Anker. Lekker op je plafond projecteren op 100 inch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn er maar twee die zeker weten een VA-paneel gebruiken bij 43 inch tv's en dat zijn TCL en Hisense. Philips is tegenwoordig (hoogst waarschijnlijk) IPS (soms beide), Samsung kan in de (RU/TU) 7 en TU8 serie beide zijn (in exact hetzelfde model) en LG en Sony gebruiken IPS-panelen. Beeldkwaliteit verschilt los hiervan verder amper in dit segment. Sommige modellen hebben een breed kleurenbereik, multi-hdr ondersteuning, en een tikkeltje meer helderheid, maar alsnog te weinig voor probleemloos hdr. Dolby Vision (en WCG) ondersteuning kan door de dynamische metadata hier wel wat bij helpen.

Ik zou voor de Pana GXW804/GX830 gaan, gevolgd door de Hisense A7500F. Daaronder heb je goedkopere modellen zonder Dolby Vision en WCG: de Hisense A70/71F en voor Android kan je terecht bij de TCL EP64 (2019) of P616 (2020). De P611 is min of meer gelijk maar komt met een basis smartplatform. Samsung kan ook maar is een gokje, want er is een kans dat je een PLS/IPS model krijgt (die terug moet).