Iemand ervaring met pc dusters met een aanbeveling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocopastaa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik zat vandaag op het internet wat te scrollen en kwam langs een post over PC dusters en hoe het betere opties zijn dan compressed air cans (en goedkoper). Ik ben geinteresseerd in het aanschaffen van zo'n duster, maar vraag me af of deze ook daadwerkelijk goed zijn. Zit hier bijvoorbeeld geen vocht oid in?

Ik kwam op een pagina van Amazon van de XPOWER A-2: https://www.amazon.com/XP...fRID=Z1RWF70FPC2WMFGRV7Y7.

Deze heeft echter een hoge verzend en importkosten, dus vroeg me af of iemand een goede kan aanbevelen die beschikbaar is bij een NL verkoper (mochten deze PC duster aanraders zijn natuurlijk!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 23:45
Goedkoop zijn ze niet dus of het voor jou economisch verantwoord is moet je zelf bepalen.
Begin 2015 heb ik een "Metro Vacuum ED500P DataVac Air Duster" gekocht en ben nog steeds zeer tevreden over het product (ondanks de prijs ervan). Toen gekocht bij HighFlow.
https://www.highflow.nl/?...&dispatch=products.search

Er zit geen vocht in (eigen ervaring):
Blows clean, dry, filtered air that is safe for all equipment contains no dangerous propellants.

Oh ja, ook beter voor het milieu ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zap_pa op 19-10-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Techmoan op Youtube heeft een kleine vergelijking gedaan van een generieke compressor en een Compuclean. Die laatste kwam er wel goed uit.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
citruspers schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:36:
Techmoan op Youtube heeft een kleine vergelijking gedaan van een generieke compressor en een Compuclean. Die laatste kwam er wel goed uit.
De compuclean ziet er goed uit, ook bij megekko te bestellen voor 70. Bedankt voor de suggestie! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:06

MsG

Forumzwerver

Hier ook de DataVac, prima ding en milieu-vriendelijker dan elke keer zo'n CO2-busje. Werkt heel krachtig en goed.

Naar aanleiding van dit topic destijds besteld: Tips voor simpele compressor

Had hem via Marktplaats voor iets van 50,-.

[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 20-10-2020 09:47 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
Zap_pa schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:33:
Goedkoop zijn ze niet dus of het voor jou economisch verantwoord is moet je zelf bepalen.
Begin 2015 heb ik een "Metro Vacuum ED500P DataVac Air Duster" gekocht en ben nog steeds zeer tevreden over het product (ondanks de prijs ervan). Toen gekocht bij HighFlow.
https://www.highflow.nl/?...&dispatch=products.search

Er zit geen vocht in (eigen ervaring):
Blows clean, dry, filtered air that is safe for all equipment contains no dangerous propellants.

Oh ja, ook beter voor het milieu ;)
Bedankt voor de link. Een andere reactie bevatte een verwijzing naar een video met een IT duster compuclean. Dit zie ik op deze site ook (ken zelf de site niet). Hier zijn zelfs 2 versies beschikbaar. De compuclean is wat goedkoper maar lijkt prima voor mijn doeleinde (1x p jaar mn pc stofvrij maken). Ben een beetje klaar met het feit dat elke keer als ik mijn pc schoon wil blazen ik eerst weer naar de winkel moet om perslucht te halen. Dit lijkt een goede optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
MsG schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:43:
Hier ook de DataVac, prima ding en milieu-vriendelijker dan elke keer zo'n CO2-busje. Werkt heel krachtig en goed.
Dank voor je reactie. Is er een specifieke reden dat je de DataVac hebt gekozen boven iets als de IT Dusters Compuclean? Die is namelijk de helft van de prijs en ziet er wat mij betreft goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:06

MsG

Forumzwerver

Chocopastaa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Dank voor je reactie. Is er een specifieke reden dat je de DataVac hebt gekozen boven iets als de IT Dusters Compuclean? Die is namelijk de helft van de prijs en ziet er wat mij betreft goed uit.
Ik had hem via Marktplaats voor iets van 50,- en destijds was mij ook alleen maar de DataVac lijn bekend.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 23:45
Als ik er nu een zou moeten kopen, wordt het (gezien de prijs) de Compuclean.
Deze presteert nagenoeg hetzelfde.
Zie ook https://heavy.com/tech/2020/01/electric-computer-dusters/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:11
Ik heb sinds een paar jaar deze:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Review - CompuCleaner Electric Air Duster

Ik zou niets liever willen dan dit ding.
Een compressor is leuk, blaast harder, maar....
Je moet er eentje hebben die geen vocht mee uitblaast en een compressor maakt ook best herrie bij het op druk zetten van de tank.

En niet te vergeten... ALLEEN buiten gebruiken.... of je moet van stofzuigen houden en geen last hebben van huisstofmijt allergie.

[ Voor 23% gewijzigd door toxict op 20-10-2020 15:41 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
Zap_pa schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:34:
Als ik er nu een zou moeten kopen, wordt het (gezien de prijs) de Compuclean.
Deze presteert nagenoeg hetzelfde.
Zie ook https://heavy.com/tech/2020/01/electric-computer-dusters/
Goede link, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocopastaa
toxict schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:38:
Ik heb sinds een paar jaar deze:

[YouTube: CompuCleaner]

Ik zou niets liever willen dan dit ding.
Een compressor is leuk, blaast harder, maar....
Je moet er eentje hebben die geen vocht mee uitblaast en een compressor maakt ook best herrie bij het op druk zetten van de tank.

En niet te vergeten... ALLEEN buiten gebruiken.... of je moet van stofzuigen houden en geen last hebben van huisstofmijt allergie.
Hahaha buiten gebruiken had ik nog niet eens over nagedacht. Gezien ik de Masterbox Lite 5 RGB case heb, is airflow een probleem. Om deze reden heb ik het voorpaneel loszitten. Hierdoor hapt hij extra stof en wil ik hem dus met wat meer regelmaat schoonmaken. Ziet er goed uit, denk dat dit hem gaat worden!

Dank je voor de reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:11
Ik gebruik 'm ook vaak om versterkers / consoles en weet ik veel wat uit te blazen.
Geeft een goed gevoel als je lekker stof weg kunt blazen van plekken waar je niet makkelijk bij kunt komen.

TIP: Haal een paar kwasten (beetje stug) of een poetsborstel om tijdens het blazen het stof los te borstelen die wat meer "vast" zit.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Busje perslucht van de Action kost geen reet. Gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
br00ky schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:43:
Busje perslucht van de Action kost geen reet. Gaan met die banaan.
En is veel slechter voor het milieu (zowel door de verpakking als de drijfgassen), koelt na minder dan een minuutje spuiten dusdanig af dat de druk te laag wordt, en heeft het risico dat er condens mee komt. :X

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:10
Bij alle fan openingen heb ik stof filters. De PC staat op een karretje 8 cm van de grond en staat in een schone kamer zonder huisdieren. Tot slot heb ik onnodige openingen van de case gedicht.
De stoffilters neem ik af met de stofzuiger wanneer ik een poetsronde doe.
Eens in de drie jaar gaat de kast open om koelpasta te vervangen bij de GPU en CPU. Dan gaat de case helemaal open en stof ik alles af met swiffer doekjes en een langharig opzetstuk op de stofzuiger.

Nooit een dustblower/perslucht blikje nodig gehad. :7

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1