Welke kleur kit is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
In de hoek van mijn douche heb ik last van schimmel in de kit. Vooral in de rand bij de vloer begint het uit de hand te lopen. De kit zit er al een jaar of 8, en waar de muurkit eigenlijk nog prima is, is de vloerkit dat niet. Maar, om te voorkomen dat ik de hele badkamer moet kitten, wil ik proberen alleen de douchehoek + ~1m kit weg te halen en te vervangen voor nieuwe. In ieder geval voor nu even, zodat ik geen kans heb op lekkages.

Ik wil proberen de huidige kleur te matchen, voor zover dat gaat. Maar, ik heb eigenlijk geen flauw idee welke kleur kit het is, die nu op de vloer zit? Ik heb er nooit zo opgelet. Het is geen wit (zie contrast met de kit op de muur), het is geen transparant, het is geen grijs... Afgaande op foto's lijkt transparant grijs "trijs" ook een andere kleur te zijn. Het zou transparant wit kunnen zijn, misschien? Maar dan is het wel echt gigantisch vergeeld... Ik heb geen flauw idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cbd5uLv4rB3whvwlwq5HkJ80mw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3F6rugKon6TrWdcoWKKtxLH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 19-10-2020 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:26
Heb toevallig vandaag een paar bussen kit gehaald en er zijn bijzonder veel beschikbare kleuren voor sanitair kit. Van transparant naar wit of beige tot zelfs antraciet en zwart. Genoeg keuze.
Gewoon de kit er uit halen en een kleur naar wens kopen. Hoeft toch niet persé dezelfde kleur te zijn of moet het matchen ergens mee?

edit; zie de foto nu pas, ik zou daar gewoon wit of transparante kit in zetten. Wit heeft mijn persoonlijke voorkeur.. transparant wordt altijd zo snel doffig of gelig.

[ Voor 27% gewijzigd door DonJunior op 19-10-2020 20:26 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik zie van den Braven Silicone NO kit al de volgende kleuren beschikbaar;
Aluminium, Antraciet, Bruin, Grijs, Jasmijn, Manhattan, pergamon, RAL 9001 (Cremewit), Transparant, Transparant Grijs, Wit, Zilver-Grijs, Zwart.

Heb je nu geen Creme-wit? Persoonlijk vind ik die kleur er niet erg smakelijk uitzien, zeker niet in combinatie met witte en donkergrijze tegels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-10 12:01
Ik ben geen kleurexpert maar ik zou zeggen “trijs” ofwel transparant-grijs . De kit is grijzer dan de witte wand voeg maar lichter en doorzichtiger als de grijze vloervoeg .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Is die niet transparant geweest en vaal geworden door verouderen?
Als je veel keuze kitkleuren wil, kan je eens bij een tegelwinkel passeren, die hebben vaak meerdere collecties van een twintigtal kleuren (om uitzetvoeg te dichten gelijk met de voegen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.