Hallo allemaal,
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet en leek alles helemaal goed te gaan! Tot dat ik mijn actieve speakers (KRK Rokit5) erop aansloot. Deze heb ik al een jaar of 5 gebruikt op mijn +-10 jaar oude pc en PCI geluidskaart.
Echter bij het aansluiten op de nieuwe PC heb ik enorm last van ruis/storing, zelfs in de BIOS is dit hoorbaar. Zelfs bij de windows installatie (die ik opnieuw heb gedaan) hoorde je het wanneer de muis bewoog. Op de windows desktop hoor je het vooral de eerste 2-3 minuten heel nadrukkelijk. Waarna het meer sporadisch voorkomt, maar in ieder geval bij muis bewegingen en het openen van welke programma dan ook.
Hieronder mijn oude en nieuwe computer:
OLD setup:
Alvast bedankt voor een ieder die hier de tijd voor neemt, mocht iets onduidelijk zijn vraag het gerust!
Mijn laatste idee, is dat er iets mis is met het moederbord. Maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie.
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe computer in elkaar gezet en leek alles helemaal goed te gaan! Tot dat ik mijn actieve speakers (KRK Rokit5) erop aansloot. Deze heb ik al een jaar of 5 gebruikt op mijn +-10 jaar oude pc en PCI geluidskaart.
Echter bij het aansluiten op de nieuwe PC heb ik enorm last van ruis/storing, zelfs in de BIOS is dit hoorbaar. Zelfs bij de windows installatie (die ik opnieuw heb gedaan) hoorde je het wanneer de muis bewoog. Op de windows desktop hoor je het vooral de eerste 2-3 minuten heel nadrukkelijk. Waarna het meer sporadisch voorkomt, maar in ieder geval bij muis bewegingen en het openen van welke programma dan ook.
Hieronder mijn oude en nieuwe computer:
OLD setup:
- OS W10 Pro 64 bit
- CPU Intel i7 2600k
- CPU cooler: Coolermaster V8
- RAM 16gb Corsair Dominator ddr3 memory
- GPU Zotac RTX 2060
- MB Asus P67 Sabertooth rev 3.0
- PSU Coolermaster 620watt PSU
- SSD Intel 120gb SSD
- HDD 2x2tb WD Black hdd's
- CASE Corsair (old model) resembling the 200R
- Soundcard Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
- Speakers (KRK Rokit 5)
- Keyboard Corsair K68 RGB
- Mouse Logitech G500
- Screen Asus vg27aql1a
- Headphones Hyper X cloud II
- BIOS: 0806 (sound was even noticeable in BIOS, softly)
- OS W10 Pro 64 bit
- CPU Intel i5 10600K
- CPU cooler noctua d15 chromax
- RAM 16GB Corsair DDR4 vengeance 3200mhz memory LPX
- GPU Zotac RTX 2060
- MB Asus Z490 plus TUF Gaming WIFI
- SSD Samsung 970 EVO 1tb M.2
- PSU First used Coolermaster 620watt PSU now switched over to Corsair RM650X
- CASE Corsair 4000x
- Soundcard Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
- Speakers (KRK Rokit 5)
- Keyboard Corsair K68 RGB
- Mouse Logitech G500
- Screen Asus vg27aql1a
- Headphones Hyper X cloud II
- Alle USB apparaten ontkoppeld, ruis aanwezig.
- Andere muis en toetsenbord aangesloten, ruis aanwezig.
- De PC en speakers in meerdere stopcontacten en stekkerdozen gestoken(alles met aarde), ruis aanwezig.
- Actieve speakers in macbook gestoken, ruis niet aanwezig.
- Speakers in de Hyper X cloud USB geluidskaart gestoken, ruis aanwezig maar minder merkbaar.
- Speakers aangesloten op de 3.5mm jack aan de voorkant van de kast, ruis aanwezig.
- Speakers aangesloten op 3.5mm jack moederbord audio, ruis aanwezig.
- Alles gemute met de windows volume mixer, ruis aanwezig.
- Koptelefoons (hyper X cloud en in-ear oortjes) aangesloten, geen ruis.
- Oude voeding vervangen met een nieuwe voeding, ruis aanwezig.
- Alle kabels ontkoppeld en los gemaakt van elkaar, ruis aanwezig.
- Soundblaster kaart ontkoppeld en nogmaals moederbord audio geprobeerd, ruis aanwezig.
Alvast bedankt voor een ieder die hier de tijd voor neemt, mocht iets onduidelijk zijn vraag het gerust!
Mijn laatste idee, is dat er iets mis is met het moederbord. Maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie.
[ Voor 2% gewijzigd door Freakos op 19-10-2020 21:10 . Reden: aanvulling ]