Na lang geen pc meer gehad te hebben en op persoonlijke/werk laptops gegamed te hebben, zou ik graag zelf een gaming pc bouwen. Ook om de ervaring en interesse.
Na wat opzoekwerk heb ik zelf een lijstje samen gesteld en via deze weg zou ik om advies/ alternatieven in mijn lijstje willen vragen?
Ook heb ik reeds een monitor (Samsung LC34H890WGUXEN) aangeschaft toen deze in de aanbieding was. Dit voornamelijk voor mijn 'home office' om van thuis uit te kunnen werken en mijn laptop enkel in te pluggen via USB-C.
Deze monitor beschikt echter ook over AMD Freesync, waardoor ik mijn keuzes van chipsets hierop gebaseerd hebt, doordat deze monitor dus ook zal kunnen dienen om mee te gamen. Het gaat hier echter om een ultra wide 3440 x 1440p monitor van 100 Hz, dus het systeem zou hier compatibel mee moeten zijn.
Waar ik verder nog belang aan hecht is dat ik op mijn moederbord WIFI, Bleutooth en een Front usbc heb voor de case.
RGB is niet noodzakelijk, maar die extra toeters en bellen zijn natuurlijk altijd leuk.
Ik ben niet van plan om deze compontenten snel aan te schaffen, ik richt op eind december/ begin januari om tijdens mijn verlof de pc in elkaar te steken en uitgebreid te kunnen testen.
Vandaar dat ik de nieuwe Ryzen 5000 series heb geselecteerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur gamen, meestal COD, AoE2 def edition,..
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1400 €, zou ook liefst future proof moeten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Samsung LC34H890WGUXEN
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wifi/Bleutooth/Front USB-c op moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD chipsets, doordat mijn monitor beschikt over Freesync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof systeem, indien upgrades na x jaar.
Ga je overklokken?
neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies.
Na wat opzoekwerk heb ik zelf een lijstje samen gesteld en via deze weg zou ik om advies/ alternatieven in mijn lijstje willen vragen?
Ook heb ik reeds een monitor (Samsung LC34H890WGUXEN) aangeschaft toen deze in de aanbieding was. Dit voornamelijk voor mijn 'home office' om van thuis uit te kunnen werken en mijn laptop enkel in te pluggen via USB-C.
Deze monitor beschikt echter ook over AMD Freesync, waardoor ik mijn keuzes van chipsets hierop gebaseerd hebt, doordat deze monitor dus ook zal kunnen dienen om mee te gamen. Het gaat hier echter om een ultra wide 3440 x 1440p monitor van 100 Hz, dus het systeem zou hier compatibel mee moeten zijn.
Waar ik verder nog belang aan hecht is dat ik op mijn moederbord WIFI, Bleutooth en een Front usbc heb voor de case.
RGB is niet noodzakelijk, maar die extra toeters en bellen zijn natuurlijk altijd leuk.
Ik ben niet van plan om deze compontenten snel aan te schaffen, ik richt op eind december/ begin januari om tijdens mijn verlof de pc in elkaar te steken en uitgebreid te kunnen testen.
Vandaar dat ik de nieuwe Ryzen 5000 series heb geselecteerd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur gamen, meestal COD, AoE2 def edition,..
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-1400 €, zou ook liefst future proof moeten zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor: Samsung LC34H890WGUXEN
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wifi/Bleutooth/Front USB-c op moederbord.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD chipsets, doordat mijn monitor beschikt over Freesync.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof systeem, indien upgrades na x jaar.
Ga je overklokken?
neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X (BOX) Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 170,05 | € 170,05 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 426,63 | € 426,63 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 81,99 | € 81,99 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 87,03 | € 87,03 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 119,25 | € 119,25 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 131,- | € 131,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.389,85 |