Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschmidt77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 12:00
Mijn logitech performance mx is stuk gegaan. De linker muisknop werkte niet of slecht. Ik ben verder tevreden met de muis maar heb hem moeten vervangen.

Ik heb gekeken naar zijn opvolger welke volgens diverse websites de logitech mx master 3 is. Die ziet er goed uit maar is mij te duur (€90).

Vervolgens heb ik dan de logitech marathon m705 besteld omdat deze op de foto enigszins op de performance mx leek. Maar naar gebruik merk ik dat hij te klein is en de plaatsing van de extra knoppen liggen mij niet helemaal.

Weet jij wat een goede muis is, als je van een performance mx komt? Ik heb niet heel veel knoppen nodig. Naast de standaardknoppen (links, rechts, midden klikken en scrollen) gebruik ik graag de voorwaarts en terug knoppen.

De muis moet geschikt zijn voor grote handen, de juiste knoppen hebben en natuurlijk/goed in de hand liggen.

Wat raad jij aan? Of wat heb je zelf?

Zal ik toch maar de €90 ophoesten voor de master 3?
...
groetjes

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimpbizkitnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 12:04
Ik heb zelf de master 3 en ik ben er echt super tevreden over! Ligt super lekker in de hand. Ik heb zelf niet de allergrootste handen maar er is nog wel wat ruimte over op de muis.

Een goede muis is wat mij betreft net zo belangrijk als een goed bed of goed schoeisel.
Je gebruikt hem dagelijks en je wil geen last krijgen van klachten als RSI. Als het niet hoeft, zou ik er niet op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33

ricardo246

Life's what you make it!

cschmidt77 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:15:
Mijn logitech performance mx is stuk gegaan. De linker muisknop werkte niet of slecht. Ik ben verder tevreden met de muis maar heb hem moeten vervangen.

Ik heb gekeken naar zijn opvolger welke volgens diverse websites de logitech mx master 3 is. Die ziet er goed uit maar is mij te duur (€90).

Vervolgens heb ik dan de logitech marathon m705 besteld omdat deze op de foto enigszins op de performance mx leek. Maar naar gebruik merk ik dat hij te klein is en de plaatsing van de extra knoppen liggen mij niet helemaal.

Weet jij wat een goede muis is, als je van een performance mx komt? Ik heb niet heel veel knoppen nodig. Naast de standaardknoppen (links, rechts, midden klikken en scrollen) gebruik ik graag de voorwaarts en terug knoppen.

De muis moet geschikt zijn voor grote handen, de juiste knoppen hebben en natuurlijk/goed in de hand liggen.

Wat raad jij aan? Of wat heb je zelf?

Zal ik toch maar de €90 ophoesten voor de master 3?
...
groetjes
toon volledige bericht
Ik heb hier de MX Master 3, na een lange zoektocht van diverse muizen, is dit is mijn allerbeste vriend geworden. Ik heb ook grote handen (Vooral lang, gemiddelde dikte qua vingers), maar deze ligt zo lekker in de hand dat ik na een week non-stop computer werk geen enkele last heb van mijn muis hand. Bij andere muizen (vooral de wat kleinere) had ik vaak pijn aan de onderkant van mijn hand (bovenkant pols). Ik vind 90 Euro voor een apparaat als een muis echt een no brainer, comfort en het niet verknallen van je pols / hand is essentieel voor een device wat je zovaak gebruikt.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wat ik een goede muis vind is de Logitech Ergo, mijn RSI is met 80% afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
hier ook een MX3, prima muis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 17:25

edeboeck

mie noow noooothing ...

Een muis is volgens mij heel erg persoonlijk. Zelf (kleine handen) heb ik de MX Revolution nog gehad en vervolgens de G9. Nadeel van de Logitech muizen in mijn ervaring zijn de relatief snel slijtende microswitches van de zijknoppen (had ik zowel bij de Revolution als de G9). Omdat mijn G9 begon te slijten, ben ik nu overgegaan naar de Corsair M55, wat ik geen slechte muis vind, maar qua ligging in de hand niet aan de Revolution kan tippen (al was die mss net wat hoog voor mijn hand/pols).
Als je online bestelt, heb je sowieso wel de tijd om gelijke welke muis even uit te testen... negatieve ervaring kan alsnog teruggezonden worden. Aangezien je al Logitech gehad hebt, is volgende raad allicht overbodig, maar misschien zinvol voor anderen: je kan veel besparen door niet bij Logitech zelf te kopen (voorbeeld: de MX Vertical wordt door hen verkocht voor € 109 - alleszins de prijs, gratis verzending incl, die ik hier als Belg zie - terwijl ik die in de pricewatch - wederom als Belg - zie voor € 75,75 incl bij Amazon.nl of € 80,99 bij Paradigit België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 17:25

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ernemmer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:21:
Bedoel je die met de trackball of de MX Vertical? Als het die met de trackball betreft: kan je daar vlot aan wennen (heb een goede 20 jaar geleden even met trackball gewerkt, maar gewenning was toen nogal lastig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:27
Ernemmer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:21:
Daar heb je helemaal gelijk in. Wat een geweldig product, die MX Ergo. Ligt er natuurlijk wel aan wat de TS er mee wil gaan doen. Voor kantoorwerk een absolute aanrader.

[ Voor 9% gewijzigd door Napsju op 19-10-2020 19:37 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
edeboeck schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Bedoel je die met de trackball of de MX Vertical? Als het die met de trackball betreft: kan je daar vlot aan wennen (heb een goede 20 jaar geleden even met trackball gewerkt, maar gewenning was toen nogal lastig)?
Ja went heel snel, nadeel is wel dat fps games niet echt handig zijn er mee en dat ie geen freescroll heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:34
edit: nvm

[ Voor 104% gewijzigd door danslo op 19-10-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
In de loop van de jaren heb ik vele logitech muizen gehad. De MX3 is tot nu toe wel mijn favoriet. 90 euro is inderdaad een hoop geld maar hij gaat jaren mee en hebt hem vele uren per dag in gebruik.
Soms heeft amazon nog een goede aanbieding voor de MX1 of 2.
Vorige week kon je voor 45 euro de MX1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Move Overge Hardware -> Componenten Aankoopadvies

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
cschmidt77 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:15:
Dat is een bekend probleem, en als je kunt solderen heb je voor een euro weer een werkende muis. Dit filmpje laat het zien:
YouTube: Logitech Performance MX Double Click Fix - Microswitch Replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Ik ben onlangs van de 518 naar de MX2 gegaan, prima aankoop.
2e hands gekocht voor 50 euro, staat er nu ook 1 zgan voor 60 eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschmidt77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 12:00
Bedankt voor jullie commentaar en tips.

Ik denk dat ik maar de mx master 3 ga kopen. Misschien komt er wel een mooie blackfriday aanbieding?!

De mx verticaal ziet er ook interessant uit. Ik heb review op youtube bekeken. Maar omdat hij zo anders is, is het een risico. Misschien ligt hij mij helemaal niet lekker in de hand, misschien vind ik verticale muizen niets enz. Als ik hem een maand zo kunnen proberen dan zou ik het doen.

Repareren is niet aan mij besteed. Ik heb twee linkerhanden :D
Pagina: 1