kabel internet rh7.1

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik krijg me kabel inet niet aan de praat onder rh7.1...

Me provider is sonera.

Als ik dhcpcd draai krijg ik wel een ip van me server(win2k), maar ik ken dus nieteens me eigen netwerk pingen dan?? terwijl ik WEL een ip krijg. De optie netconfig in de shell verandert zoiezo helemaal niks(Als ik hier dhcp aanvink en op 'ok' ram krijg ik geeneens een ip.)
Ik krijg dus alleen een ip door dhcpcd te runnen in de shell, maar ken dan nognieteens over me eigen netwerk pingen. :'(

Iemand een idee??

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
w8 ff he

dhcpd is de dhcpdeamon die deelt ips uit aan andere computers.

om een ip van sonera te krijgen moet je dhclient hebben.

ik ga er vanuit dat je 2netwerkkaarten hebt, je hebt een dhcpserever staan op je lan.

doe eens dhclient eth0
en eens dhclient eth1

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:07 schreef THIJZEL het volgende:
dhcpd is de dhcpdeamon die deelt ips uit aan andere computers.
wel goed lezen he, hij zei dhcpcd, en dat is wel een dhcp client. Verwarrende naam, true, maar het klopt wel wat hij zegt.

Aan de topicstarter:
iets meer info zou niet weg zijn... output van ifconfig, vanaf welke bak ping je, wat krijg je voor foutmelding bij het pingen, enz...

• mowgli
  • Niet online
Ik ping vanaf me workstation die rh7.1 draait naar me server(win2k).

eth0 Link encap:Ethernet
HWaddr 00:30:4F:04:12:8A
inetaddr:192.168.0.2
Bcast:192.168.0.255
Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST NOTRAILERS RUNNING MTU:1500 Metric:1
RX packets:233 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:207 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:100
Interrupt:10 Base address:0x4000

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16

Das de output van ifconfig als ik ping 192.168.0.1 doe krijg ik gewoon een hele tijd niks en soms een error(zal nog ff kijken welke). niet helemaal netjes trouwens :( maar heb em gewoon op me linux bak naar flop geschreven en post de output nu op een win98 pc.

Ik zie nu trouwens dat ik me linux comp wel kan pingen vanaf deze pc en vise versa ook(dit is niet me server)?? :? Kortom ik kan dus gewoon me server niet pingen(192.168.0.1)

• mowgli
  • Niet online
lama hanguh... Me firewall op me server zat in de weg... dus die heb ik uitgezet en me server kan ik nu pingen(kijk later wel ff waar het aan ligt). Maarrrr ik heb nogsteeds geen inet?? :( Me win2k server draait sygate 4.

Moet ik nogwat anders instellen op me linux comp?? want alles buiten me lokale netwerk is nu unreachable...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Das de output van ifconfig als ik ping 192.168.0.1 doe krijg ik gewoon een hele tijd niks en soms een error(zal nog ff kijken welke). niet helemaal netjes trouwens :( maar heb em gewoon op me linux bak naar flop geschreven en post de output nu op een win98 pc.

Ik zie nu trouwens dat ik me linux comp wel kan pingen vanaf deze pc en vise versa ook(dit is niet me server)?? :? Kortom ik kan dus gewoon me server niet pingen(192.168.0.1)
Dit is een DNS probleem. Doe een ping -n IPserver en je zal zien dat pingen wel gaat. ping doet standaard een reverse lookup, en die gaat dus niet goed.

• mowgli
  • Niet online
Tis opgelost. Dus hij ken dicht van mij part. Ik post dit nu vanuit linux. Heb me firewall op me win2k server uitgezet ga ik morgen wel ff naar kijken en me default gateway aangepast werkt schitterend nu :)

thnx nog voor de hulp.
Pagina: 1