Mijn vraag
Atlassian heeft aangekondigd vanaf 2024 Confluence (en andere producten) niet meer als server aan te bieden maar uitsluitend nog vanuit de wolk aan te bieden.
. Mooi niet, ik ben dus op zoek naar een alternatief dat relatief simpel is. Ik heb ooit DokuWiki gebruikt, maar daar was ik een paar jaar geleden vanaf gestapt omdat ik Confluence leuker/intuitiever werken vind.
Ik gebruik mijn documentatie-software om het snel en gemakkelijk documenteren van mijn thuissetup en ik hou er ook gerechten bij die lekker zijn. Dan kan ik snel door mijn lijst gaan en in de keuken een laptop zetten met al mijn favorieten
Dokuwiki:
PRO:
Atlassian heeft aangekondigd vanaf 2024 Confluence (en andere producten) niet meer als server aan te bieden maar uitsluitend nog vanuit de wolk aan te bieden.

Ik gebruik mijn documentatie-software om het snel en gemakkelijk documenteren van mijn thuissetup en ik hou er ook gerechten bij die lekker zijn. Dan kan ik snel door mijn lijst gaan en in de keuken een laptop zetten met al mijn favorieten
Dokuwiki:
PRO:
- lightweight: ik gebruik graag wat oudere hardware en dat werkt dan wel fijn als de pagina op een powepc G5 ook nog vlotjes op rendert, zelfs op een iMac G3
- file based
- gemakkelijk backup van te maken
- geen infrastructuur nodig (php -S IP:port en ik draai'm eender waar
- Minder intuitief te gebruiken
- Images invoegen gaat minder gemakkelijk
- Confluence vind ik wel heel leuker werken dan DokuWiki. je typt in een editor '{codeENTER' en je hebt meteen een code block (WYSIWYG