Printer die stand-alone netwerk kan bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Mijn vraag
...
We willen een printer kunnen benaderen vanaf mobiele devices zonder dat deze printer in een netwerk hangt. Weet iemand hoe je dit kunt realiseren? Er zijn bluetooth printers, maar hoe werkt dit dan? Of zijn er printers die bv een router optie hebben zodat je d.m.v wifi met alleen deze printer verbinding kan maken.

Reden dat ik dit vraag is dat onze netwerkbeheerder absoluut geen printer op het netwerk aangesloten wil hebben, maar wij toch graag een printer willen voor eigen gebruik.

En om nu een router aan te schaffen en daar weer een printer op te zetten is wellicht wat teveel van het goede. Als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag.

Beste antwoord (via hydex op 20-10-2020 01:35)

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zonder de printer deel te maken van een netwerk zijn er volgens mij ook Wi-Fi direct printers. Die hoef je dus niet te integreren in een netwerk, maar werken stand-alone.

[ Voor 28% gewijzigd door TMDC op 19-10-2020 15:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zonder de printer deel te maken van een netwerk zijn er volgens mij ook Wi-Fi direct printers. Die hoef je dus niet te integreren in een netwerk, maar werken stand-alone.

[ Voor 28% gewijzigd door TMDC op 19-10-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
Router betekent netwerk.
Wifi betekent netwerk.

Dus je moet aan je netwerkbeheerder vragen wat hij nou precies wel of niet op het netwerk wil hebben. Ik kan me niet voorstellen dat een printer niet mag, maar een extra router wel.

Als je netwerkbeheerder volhardt is Bluetooth je enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
hydex schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:57:
Mijn vraag
...
We willen een printer kunnen benaderen vanaf mobiele devices zonder dat deze printer in een netwerk hangt. Weet iemand hoe je dit kunt realiseren? Er zijn bluetooth printers, maar hoe werkt dit dan? Of zijn er printers die bv een router optie hebben zodat je d.m.v wifi met alleen deze printer verbinding kan maken.

Reden dat ik dit vraag is dat onze netwerkbeheerder absoluut geen printer op het netwerk aangesloten wil hebben, maar wij toch graag een printer willen voor eigen gebruik.

En om nu een router aan te schaffen en daar weer een printer op te zetten is wellicht wat teveel van het goede. Als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag.
Bijna alle (zelfs goedkope) printers doen dat. Heb net voor een paar tientjes een HP geval gekocht, die kan het. De Epson XP255 ervoor kon het (maar ging heel snel stuk), de Brother die ik daarvoor had kon het, die was al wat ouder.

Het gaat doorgaans wel via Wifi en niet via bluetooth, maar dat mag de pret niet drukken. Het is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Bedankt allemaal