Wasmachineslang met waterstop niet verticaal aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronik
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-03-2023
Net een wasmachine gekocht voor ons nieuwe huis, maar nu blijkt de ruimte onder de kraan te weinig te zijn om de slang met aquastop daar tussen te krijgen. De heren van Coolblue suggereerden dat het een kwestie is om de kraan onder een hoek vast zetten, maar ik vraag me af of de aquastop dan nog steeds goed (genoeg) werkt?
Iemand hier ervaring mee of die dit zo weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
Voor zover ik weet zijn bijna alle aquastop's tegenwoordig elektronisch uitgevoerd en maakt de oriëntatie voor de werking van de aquastop niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronik
dank. Het gaat om deze aansluiting;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok6N4176MZXo0LexLGpEwJH76Wo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UJeHYmm04uOAsunIDHDr9U3F.jpg?f=user_large

Deze hoeft dus niet per se perfect verticaal gemonteerd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je weet dat verticaal van boven naar beneden is ?

Kraan zal denk ik niet horizontaal staan, dus gewoon aansluiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronik
Hackus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:26:
Je weet dat verticaal van boven naar beneden is ?

Kraan zal denk ik niet horizontaal staan, dus gewoon aansluiten
:? :?

kraan staat nu niet horizontaal nee, maar zoals gezegd is er te weinig ruimte direct onder de kraan om de aanvoerslang met aquastop aan te sluiten. Andere leidingen zitten in de weg. Suggestie die ik kreeg was dus om de kraan iets te draaien, maar ik vraag me dus even af of dat zonder meer goed gaat met de aquastop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Astronik schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

:? :?

kraan staat nu niet horizontaal nee, maar zoals gezegd is er te weinig ruimte direct onder de kraan om de aanvoerslang met aquastop aan te sluiten. Andere leidingen zitten in de weg. Suggestie die ik kreeg was dus om de kraan iets te draaien, maar ik vraag me dus even af of dat zonder meer goed gaat met de aquastop.
Yup, geen punt. Je kunt het gewoon schuin gebruiken. Je kunt ook verlengstuk plaatsen, en dan pas de kraan, zodat ie verder van de muur af staat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronik
Hackus schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Yup, geen punt. Je kunt het gewoon schuin gebruiken. Je kunt ook verlengstuk plaatsen, en dan pas de kraan, zodat ie verder van de muur af staat.
top, gaan de installatie op die plek toch nog aanpakken, dus dat wordt in de toekomst nog wel netjes. Kunnen we hem voor nu even schuin aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Hoe zit de kraan gemonteerd? Als dat op een muurplaat is waar hij met teflontape in is gedraaid dan kun je hem niet terugdraaien (tegen de klok in), dan gaat het namelijk lekken omdat je de teflontape kapot draait. Vooruit draaien lukt misschien wel, afhankelijk van hoe ver de kraan er al in zit gedraaid en hoeveel ruimte er nog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astronik
ThinkPadd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:50:
Hoe zit de kraan gemonteerd? Als dat op een muurplaat is waar hij met teflontape in is gedraaid dan kun je hem niet terugdraaien (tegen de klok in), dan gaat het namelijk lekken omdat je de teflontape kapot draait. Vooruit draaien lukt misschien wel, afhankelijk van hoe ver de kraan er al in zit gedraaid en hoeveel ruimte er nog is.
Ik ging er vanuit dat ik hem opnieuw met wat meer teflontape kan monteren zodat hij eerder vast draait (en dus schuin komt te staan).. of denk ik hier te simplistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:12
Als je de kraan helemaal eruit draait en de oude resten teflontape eraf/eruit haalt, dan kan het inderdaad prima op die manier :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Als je die tape nog niet hebt; lekker Loctite 55 kopen. Werkt veel fijner. En mag je wel een eindje terug draaien.
Pagina: 1