Goedemiddag allemaal,
Korte vraag, ik heb een grondkabel/buitenkabel gelegd voor de tuitverlichting :-)
Echter heb ik zo iets nog niet eerder aangesloten.
Het huis is nieuw en heeft een soort outlet box buiten in de muur met verschillende draden. In huis zit een schakelaar wat de tuinverlichting zou moeten bedienen.
De volgende draden kwam ik tegen (zie fotos hieronder):
Zwart (schakeldraad denk ik)
Bruin
blauw
Geel met beetje groen (aarde)
Mijn gronddraad heeft
Zwart
Grijs ? (moet hier de blauwe draad van het huis outlet dan aan of kan ik dit als aarddraad gebruiken. Ik ken de hele grijze kleur niet lol, nooit eerder gezien, in het hele huis hebben we geen grijzen draden?)
Bruin
en ijzervlechtschel met wat koperdraadjes (aarde?)
Kortom grijs bruin en zwart lijken de draden te zijn die ik kan gebruiken.
(De grondkabel is gewoon bij de gamma gekocht)
Hoe sluit ik dit aan op de kabel?
En aan de andere kant van de kabel wat is dan gebruikelijk gewoon een stopcontact unit of direct aan de verlichting monteren?
Ik heb een eenvoudige Stopcontact zie foto`s hieronder welke draad gaat in welke aansluiting?
Kan iemand mij de goede richting in helpen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uT3AAdmdqNaC6My3DQg6UVf7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9dF7jR4yBjMCyCTipfkOjiTN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X8NKxEU2uSePSOg0K0Xoc8N5.jpg?f=user_large)
Korte vraag, ik heb een grondkabel/buitenkabel gelegd voor de tuitverlichting :-)
Echter heb ik zo iets nog niet eerder aangesloten.
Het huis is nieuw en heeft een soort outlet box buiten in de muur met verschillende draden. In huis zit een schakelaar wat de tuinverlichting zou moeten bedienen.
De volgende draden kwam ik tegen (zie fotos hieronder):
Zwart (schakeldraad denk ik)
Bruin
blauw
Geel met beetje groen (aarde)
Mijn gronddraad heeft
Zwart
Grijs ? (moet hier de blauwe draad van het huis outlet dan aan of kan ik dit als aarddraad gebruiken. Ik ken de hele grijze kleur niet lol, nooit eerder gezien, in het hele huis hebben we geen grijzen draden?)
Bruin
en ijzervlechtschel met wat koperdraadjes (aarde?)
Kortom grijs bruin en zwart lijken de draden te zijn die ik kan gebruiken.
(De grondkabel is gewoon bij de gamma gekocht)
Hoe sluit ik dit aan op de kabel?
En aan de andere kant van de kabel wat is dan gebruikelijk gewoon een stopcontact unit of direct aan de verlichting monteren?
Ik heb een eenvoudige Stopcontact zie foto`s hieronder welke draad gaat in welke aansluiting?
Kan iemand mij de goede richting in helpen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uT3AAdmdqNaC6My3DQg6UVf7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9dF7jR4yBjMCyCTipfkOjiTN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X8NKxEU2uSePSOg0K0Xoc8N5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TplgUWZwTuU44lzMiX29hrbJ.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Vic-Green op 19-10-2020 13:36 ]