Ubiquiti SFP koppelen op ISP modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Ik wil mijn Ubiquiti POE (8 POE, 150W) switch koppelen aan mijn ISP modem.

Ik dacht hiervoor de "Ubiquiti U Fiber Module SFP to RJ45 1G" te kopen om zo de switch en de modem aan elkaar te koppelen via UTP en dus niet 1 van de POE poorten hiervoor te gebruiken.

Zal dit werken? Zijn er soms nadelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mj0F4ev1va00Bpj7RtGOCXOdd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lTdOomCsJUJSmrhvykJywd0X.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Voor de prijs van die SFP kun je ook een 5 poorts switch zonder POE kopen en voor die Ubiquiti aansluiten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
Bedankt allemaal.
@Ben(V) Ik snap eigenlijk jouw redenatie eigenlijk niet goed.

Een ubiquiti SFP to RT45 module kost bij amazon 16,86€.

Een 5-poort switch van ubiquiti kost rond de 50€ (33,14€ duurder).

Als ik dus een 5-poort switch aansluit op de modem, en vervolgens de PoE switch aansluit via één van de PoE poorten op de 5-poort switch verlies ik 1 PoE poort en de kostprijs van een extra Switch (na aftrek SFP module).

Het zou natuurlijk kunnen dat de ubiquiti SFP module niet zo'n goede module is en ik beter naar betere modules ga zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Mijn redenering was dat je poorten te kort kwam en bijna iedereen heeft wel ergens Non POE poorten nodig.
Als jij enkel POE poorten wilt uitsparen dan kun je natuurlijk prima zo'n SFP gebruiken.

En er zijn goedkopere switches dan ubiquiti, zag laatst een tp-link switch voor een tientje.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius2000
@Ben(V)
Bedankt voor jouw feedback. Het klopt wat je zegt, ik heb inderdaad ook niet PoE poorten nodig (7-tal) waardoor een extra switch achteraf gezien toch een betere oplossing is dan die SFP module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je echt al die POE poorten nodig hebt kun je die SFP ook gebruiken als uplink naar een andere switch, maar goedkopere is denk ik die andere switch gewoon uplinken vanaf je router.

Pagina: 1