SATA naar PSU kabel onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PorkStewJoe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo allemaal,

Ik zoek me gek, maar kan het niet vinden. Ik wil een SATA kabel die ik op mijn PSU aan kan sluiten. Zo eentje:
https://www.allekabels.nl/interne-voedingskabel/7032/1162635/interne-voedingskabel.html

Alleen deze is veel te kort. Ik heb er graag eentje van 50cm. Waar vind ik zoiets?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Die zit aan je voeding of heb je als modulaire kabel bij de voeding gekregen. Welk merk en type voeding heb je?

• PorkStewJoe
Ik heb modulaire kabels, maar ik heb een voeding overgenomen van iemand. Daar zat maar één SATA kabel bij, en met één kabel bereik ik niet al m'n schijven.

Helaas ontgaat het mij momenteel wat het merk van die voeding is, sorry.

• Uszka
  • Nu online
Zit er een kabel bij met een molex connector want dan zou je dit kunnen gebruiken.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ten eerste is dit niet 1 voor in de voeding, de kabel die jij linkt is voor sata naar 6pin PCIe connector. (de connector PCIe connector is een connector die vaak naar grafische kaarten gaat.

Het stukje met de 6 blokjes gaat dus !niet! in je PSU.

Wat je nodig hebt is de modaire kabel voor exact jou voeding. Hiervoor moeten we dus je type voeding weten.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

De pinouts van modulaire PSUs zijn niet gestandaardiseerd. Er bestaan dus geen generieke kabels die je in je PSU kunt prikken, en als je kabels van een andere voeding gebruikt heb je een heel grote kans dat je de boel opblaast.

Het voorbeeld dat je geeft is ook een mooie: dat is female SATA power <--> male PEG, dus bedoeld om een voeding te poweren met een SATA power-kabel uit je PSU. Zou ik ook ver van weg blijven, of anders op z'n minst een goede brandverzekering afsluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 19-10-2020 13:11 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• PorkStewJoe
Oké, het is me weer des te meer duidelijk geworden dat ik een groentje ben, haha. Bedank voor alle tekst en uitleg.

Ik zal vanavond kijken naar mijn voeding.

Er zat volgens mij wel een molex kabel bij, dus wellicht biedt dat al uitkomst.

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Je kan ook een SATA splitter gebruiken als je PSU al een SATA-kabel heeft.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Uszka schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:04:
Zit er een kabel bij met een molex connector want dan zou je dit kunnen gebruiken.
Zijn dit soort kabels niet brandgevaarlijk? Ik weet dat ze in de context van videokaarten kunnen gaan roken. Nu weet ik niet wat hoeveel stroom en spanning er op een molexkabel gezet mogen worden en wat een SATA-kabel aan spanning en stroom nodig heeft, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om een gevaarlijke situatie te creëeren.

• Uszka
  • Nu online
Voor sata kan dat prima. Er gaat hooguit 0,5A doorheen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Voor een HDD tijdens opspinnen eerder 1,5A, maar alsnog geen probleem.
Verlenging/splitsing van je huidige kabel kan wellicht ook inderdaad, bijvoorbeeld: pricewatch: Startech.com 4x SATA Power Splitter Adapter Cable (PYO4SATA) Zwart

"Alle" kabels: https://tweakers.net/kabe...bSShYGZuVJsrQ5I3BJTvLYWAA

[ Voor 58% gewijzigd door mitsumark op 19-10-2020 17:52 ]

• PorkStewJoe
Zoals altijd kom ik hier met een vraag, kom er vervolgens achter dat ik niet weet waar ik mee bezig ben, en krijg daarna steengoed advies. Dank jullie wel allemaal! :)
Pagina: 1