Toon posts:

Win2K-ADSL-Internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles doorgelopen, maar nergens is dit duidelijk te vinden...ik heb 2 pcs met win2k, opgedeeld in de standaard 192.168.0.1 en .2, subnet 255.255.255.0 en voor de rest geen protocolletjes e.d. Het netwerk qua schijfdeling loopt soepel.

Ik zit alleen met internet-delen..ik weet dat het met adsl voor problemen kan zorgen, vandaar dat ik Winroute Lite, Sygate 4.0 al heb geprobeerd. Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Het liefst doe ik het in windows zelf, maar desnoods mbv een prog.
iemand nog een idee?

tnx!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

sygate en lite doen het allebei met adsl

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan speciale dingen die ik in moet voeren ofzo? Ik heb nu gewoon alleen de tcp-ip instellingen op 192 etc ingesteld...daarna had ik gewoon dat prog geinstalleerd en klaar....

Welke instellingen gebruik je/stel je in bij sygate dan?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:09 schreef cruzziaal het volgende:
Zijn er dan speciale dingen die ik in moet voeren ofzo? Ik heb nu gewoon alleen de tcp-ip instellingen op 192 etc ingesteld...daarna had ik gewoon dat prog geinstalleerd en klaar....

Welke instellingen gebruik je/stel je in bij sygate dan?
Heb je ook wel eens aan de proxy gedacht?
is het ip van je server....

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 23:38

mymind*

A Beautiful Mind

Met win2k zou het toch eenvoudig moeten lukken. wat heb je precies gedaan ?

En wat voor een modem heb je dan?? als je een speed touch home hebt van alcatel kun je het op een heel gemakkelijke manier doen :) mits je een hub hebt :) maar dat zal wel niet als maar 2 pc's hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen dat ik de std. modem van Mxstream heb...met een hccnet abbo..

Proxy..heb ik aangedacht, alleen is me niet helemaal duidelijk hoe je deze vind en hoe je hem gebruikt/activeerd...

Tell me ;-)

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Als je winroute lite installeert hoef je alleen de NAT optie aan te zetten op de server (computer met internet verbinding)

Daarnaast moet je op elke client (192.168.0.2 waarschijnlijk) de default gateway instellen op het server ip nummer (192.168.0.1). Hierdoor wordt elk request dat de clients doen naar de server doorgegeven die verder weet dat het naar internet moet.

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

heb je internet delen van windows aanstaan ?

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Je moet als je vaste ip's gebruikt bij de client (168.192.0.2) als default gateway 192.168.0.1 opgeven. Inet delen van Windows op je 'server' aanzetten, en het zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo ff die optie van winroute proberen..bedankt! Op dit moment ben ik sygate 4.1 aan het sjekken, alleen geeft ie al aan dat de trial voorbij is....vaahaaag..

Internet delen van windows aan? Het is win2k...daar hoeft dat toch niet? Ik heb wel gewoon bij de netwerkverbinding van ADSL staan dat ie um moet delen

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

dan is het goed, als je dan je default gateway opgeeft dan moet het werken. en de dns servers van je provider ingeven.
Dan heb je helemaal geen proggie nodig, met win2k werkt het perfect!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:17 schreef mymind het volgende:
Je moet als je vaste ip's gebruikt bij de client (168.192.0.2) als default gateway 192.168.0.1 opgeven. Inet delen van Windows op je 'server' aanzetten, en het zou moeten werken.
Exact zoals mymind het omschrijft moet het werken. Ik heb hetzelfde: 2 pcŽs in een netwerk, gekoppeld via een hub. De server heeft 2 NICŽs, waarbij bij de ene NIC is aangegeven dat ICS gebruikt wordt. ThatŽs it!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

ICS is juist een van de mooie dingen uit win2k, het werkt gewoon perfect !!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30

Duinkonijn

Huh?

waarom plug je niet gewoon een hub met crosslink er aan kan je met beiden tegelijk inbellen doe ik ook :) :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Wat ook een optie is, mits je gebruik maakt van W2K Server, is Routing and Remote Access Services instellen. Deze service wordt standaard (d8 ik) geinstalleerd en hoeft alleen te worden geactiveerd.

Met RRAS is het tevens mogelijk VPN connecties te accepteren...altijd makkelijk wanneer je vanaf ergens anders data van thuis nodig hebt. :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30

Duinkonijn

Huh?

Dit is presies de rede waar om ik gestopt ben met chello :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mijn dank is enorm groot!! Het werkt..

alleen een probleempje waar ik al eerder mee zat:

hij wil (grote) email niet versturen, dus niet veel kb, maar gewoon een lap tekst...ook komt hij niet in de inbox van hotmail! dit is alleen op de client het geval. Enig idee?

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Je werkt met twee nic's toch ?? dat probleem heb ik ook gehad, en toen bleek dat een van de twee nic's kapot was :( of ze werkten niet goed samen :). Ik heb er toen de tweede nic vervangen en toch werkt het wel :)

Ik weet het, raar dat dat het probleem was, maar toen ik het veranderd had werkte het

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:04 schreef cruzziaal het volgende:
Mensen, mijn dank is enorm groot!! Het werkt..

alleen een probleempje waar ik al eerder mee zat:

hij wil (grote) email niet versturen, dus niet veel kb, maar gewoon een lap tekst...ook komt hij niet in de inbox van hotmail! dit is alleen op de client het geval. Enig idee?
[topic=193623]

Service Pack 2 installeren die van 101 MB (op de server is voldoende), niet die van 16 MB dat is alles :)-->> daarna is het probleem ook opgelost met Hotmail

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Verwijderd

Topicstarter
haha...ongelooflijk zeg! maar geen wonder dat ik niets vond...zo'n vage titel ;-)

harstikke bedankt! ik ga het meteen proberen!

Verwijderd

Topicstarter
nou....hotmail werkt dus nog niet.....ik heb die 100mb gedownload, maar er is helaas nog geen oplossing.

het heeft schijnbaar met relayen te maken...snapt iemand dat?
Pagina: 1