Toon posts:

BeOS-> moet telkens opnieuw mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik BeOS (die gratis versie 5.0) opnieuw opstart zijn mijn workspace instellingen kwijt, achtergrondplaatje is weg, diverse snelkoppelingen.
Tevens moet ik mijn drives telkens opnieuw mounten. Dit is best wel irri.

Is er een of andere optie om deze instellingen te op te slaan. Ik kon er geen opties voor vinden.

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Je heb zeker de achtergrondplaatjes niet op de boot-partitie staan?
Dan kan hij ze namelijk niet vinden, want hij zoekt tijdens het opstarten eerst naar de achtergrondplaatjes en daarna gaat ie de partities pas mounten.

Om BeOS je gemounte drives te laten onthouden moet je de laatste Opentracker installeren vanaf: http://www.bebits.com/app/1220
Je krijgt dan een setting-optie bij je mount menu, waar je kan instellen dat ie moet onthouden welke schijven je had gemount bij het afsluiten.

Let op: installeer wel eerst de 5.03 update (als je dat nog niet had gedaan), alvorens Opentracker te installeren!

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Achtergrondplaatje moet idd op boot-partitie staan. Het mount gebeuren is heel simpel, je moet ff automaount aanzetten. Rechtermuisknopklik op desktop en dan mount kiezen in het menu, daar vindt je heel wat meer opties (alleen systemdisks mounten, alles mounten, verschillende drives handmatig mounten, mount alles bij boot).

Verwijderd

Topicstarter
Aha thanx!

Ik heb er nu nog een probleem bij. Heb BeOS nu op nog een systeem geinstalleerd. BeOS geeft nu alleen aan dat virtual memory uitgeschakeld is omdat ik teweinig schijfruimte zou hebben :?
Beetje vaag want ik heb hem op een lege partitie van +/- 4 Gb geinstalleerd.

Kan nu dus ook vrij weinig omdat het allemaal traaaag gaat (op een Duron 800/512Mb)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Heb je BeOS echt op een lege partitie gezet waarbij je het BFS (=BeOS File System) bestandssysteem gebruikt? Als je de Personal Edition op een FAT32 partitie installeerd dan is er alleen een 512MB image van BeOS en die kan alleen groter als je BeOS op een eigen partitie installeerd met natuurlijk het BFS. Zoek anders eens op www.betips.net

Je kon ergens de grootte van je pagefile veranderen dan kun je ook zien hoeveel MB je tot je beschikking hebt. Daar is trouwens ook een handig programmatje voor en je hebt er ook eentje om je schijf te partitioneren. Die staan wel op www.bebits.com Prog 1 heet freespace en prog 2 zit er standaard al in.
Der zijn heel veel programmas en tracker plugins te verkrijgen om BeOS net wat meer functionaliteit te geven, kijk maar eens op bebits.