Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:30
Beste Tweakers,

Ik wil graag een inboedel + allrisk + buitenhuis verzekering afsluiten.

Wij hebben tegenwoordig toch behoorlijk wat prijzige spullen in huis en wij hebben een dochter van bijna 3 jaar die ons al een aantal keer bijna een hartaanval heeft bezorgd. 😅🤣

Ik zit momenteel bij Centraal Beheer met de inboedel verzekering, kosten zijn nu afgerond 20,- per maand. Als ik dit uitbreid met allrisk en buitenhuis (3000,-) kom ik op 48,- per maand en 100,- eigen risico op de all-risk per gebeurtenis.

Kijk ik bij Rabobank/Interpolis zit ik op 35,- per maand voor allrisk en buitenhuis (3000,-) en geen eigen risico.

Iemand ervaring met deze verzekeringen of een ander advies bij een ander bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wordt schade door je dochter niet gewoon gedekt zonder de all-risck clausule? Even bellen loont nogal daarin. Of ben je bang dat je zelf iets duurs kapot maakt? Bel anders ook ff met bijv. Klaverblad. Volgens mij vergoeden die gewoon een schade als je dochter iets kapot maakt. Inboedel kost dan een tientje (tot 75k verzekerd, elektronische apparaten & sieraden iets minder).
Op de 48,-/maand van jou kom ik niet, dat is volgens mij inclusief aansprakelijkheidsverzekering.

Shoppen loont, volgens mij zijn de door jou genoemde verzekeraars niet echt de goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tehh schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:

Shoppen loont, volgens mij zijn de door jou genoemde verzekeraars niet echt de goedkoopste...
Allebei Achmea en die richten zich niet op de onderkant van de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DM89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:33:
...al een aantal keer bijna een hartaanval heeft bezorgd. 😅🤣
Vergeet je uitgebreide zorgverzekering dan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:44
sypie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Nou weet ik dat de basisverzekering met de dag meer uitgekleed wordt, maar een hartaanval kan er nog wel vanaf in de basisverzekering toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
downtime schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Allebei Achmea en die richten zich niet op de onderkant van de markt.
Nou weet ik ook niet of TS gebaat is bij de echte 'internetstunters', dat ligt een beetje aan het soort 'prijzige spullen' wat TS wil verzekeren. Je moet behoorlijk wat van waarde in huis hebben wil zo'n All-Risk clausule uit kunnen. Als het gewoon om tv/laptop/tablet e.d. gaat zou ik andere keuzes gemaakt hebben. Ieder zijn eigen risk-appetite hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tehh schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:27:
Wordt schade door je dochter niet gewoon gedekt zonder de all-risck clausule? Even bellen loont nogal daarin. Of ben je bang dat je zelf iets duurs kapot maakt? Bel anders ook ff met bijv. Klaverblad. Volgens mij vergoeden die gewoon een schade als je dochter iets kapot maakt. Inboedel kost dan een tientje (tot 75k verzekerd, elektronische apparaten & sieraden iets minder).
Op de 48,-/maand van jou kom ik niet, dat is volgens mij inclusief aansprakelijkheidsverzekering.

Ohja, incl aansprakelijkheid inderdaad.
sypie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Haha 🤣🤣

Ik wil eigenlijk meteen het complete pakket ook voor als wij perongeluk iets kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tehh schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Nou weet ik ook niet of TS gebaat is bij de echte 'internetstunters', dat ligt een beetje aan het soort 'prijzige spullen' wat TS wil verzekeren. Je moet behoorlijk wat van waarde in huis hebben wil zo'n All-Risk clausule uit kunnen. Als het gewoon om tv/laptop/tablet e.d. gaat zou ik andere keuzes gemaakt hebben. Ieder zijn eigen risk-appetite hé.
Het hoeft inderdaad niet een internet stunter te zijn maar wel een goede verzekering voor een eerlijk maandbedrag.

Het gaat dan inderdaad wel om TV's, laptops, telefoons etc in het high-end segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tehh schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Nou weet ik ook niet of TS gebaat is bij de echte 'internetstunters', dat ligt een beetje aan het soort 'prijzige spullen' wat TS wil verzekeren.
Ik bedoelde het ook niet als een negatief advies. Goedkoop is soms echt duurkoop. Ook op verzekeringsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
downtime schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Ik bedoelde het ook niet als een negatief advies. Goedkoop is soms echt duurkoop. Ook op verzekeringsgebied.
Snap ik, betaal wel liever wat meer met goede service dan minder en dan een hoop gedoe als er iets kapot is.

Bij Interpolis via Rabobank kom ik trouwens ook uit op 43 euro per maand incl de aansprakelijkheid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DM89 Vergelijk via vergelijkingssites, daar kun je je wensen aanpassen en kijken wat het best bij jullie past

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:40
Je zou SNS bank kunnen proberen, die geven pakketkorting als je meerdere verzekeringen bij hen afsluit.

Als stel zonder kinderen betaal ik daar €37 per maand voor opstal, inboedel met allrisk dekking, aansprakelijkheidsverzekering en doorlopende reis- met annuleringsverzekering incl werelddekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Huizenzoeker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:07:
Je zou SNS bank kunnen proberen, die geven pakketkorting als je meerdere verzekeringen bij hen afsluit.

Als stel zonder kinderen betaal ik daar €37 per maand voor opstal, inboedel met allrisk dekking, aansprakelijkheidsverzekering en doorlopende reis- met annuleringsverzekering incl werelddekking.
Heb daar even gekeken en inderdaad wel goedkoper maar bij buitenhuis verzekering zijn telefoons bijvoorbeeld maar tot 450 euro verzekerd en 50,- eigen risico.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58

de Peer

under peer review

Ik snap dit dus niet hè. Als je het geld hebt voor al die dure spullen, dan toch ook om je eigen verzekering te spelen door een potje achter de hand te houden? Of denk je slimmer te zijn dan de verzekeraar met zijn verdienmodel op basis van algoritmes ? ;-)

Ik heb om die reden juist geen inboedelverzekering, en bij mijn andere verzekeringen heb ik 1000 euro eigen risico. Zonde van het geld, al helemaal als het om iets van 50 euro per maand gaat... Beter is het om te leren om gaan met een tegenslag(je) zoals een apparaat dat kapot gaat, en daar een potje voor te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door de Peer op 19-10-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:53
de Peer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:51:
Ik snap dit dus niet hè. Als je het geld hebt voor al die dure spullen, dan toch ook om je eigen verzekering te spelen door een potje achter de hand te houden? Of denk je slimmer te zijn dan de verzekeraar met zijn verdienmodel op basis van algoritmes ? ;-)
Hier helemaal mee eens!
Ik heb om die reden juist geen inboedelverzekering, en bij mijn andere verzekeringen heb ik 1000 euro eigen risico. Zonde van het geld, al helemaal als het om iets van 50 euro per maand gaat... Beter is het om te leren om gaan met een tegenslag(je) zoals een apparaat dat kapot gaat, en daar een potje voor te maken.
Dit laatste lijkt mij dan wel weer te veel van het goede in de meeste gevallen. Kun je uit eigen middelen ook je gehele inboedel vervangen als er bijvoorbeeld brand uitbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Citroentjuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:12:
[...]

Hier helemaal mee eens!

[...]

Dit laatste lijkt mij dan wel weer te veel van het goede in de meeste gevallen. Kun je uit eigen middelen ook je gehele inboedel vervangen als er bijvoorbeeld brand uitbreekt?
Jawel, voor mij geen probleem maar ik snap dat dat niet voor iedereen geldt. En anders kun je ook gewoon beginnen met een minimale ikea-inboedel.
En laten we wel wezen, hoe groot is de kans nu op een brand die de hele inboedel in rook doet op gaan. Dat risico neem ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let ook vooral op de kleine lettertjrs... lang niet alle schades zijn met all risk gedekt. Zeker bij elektronische apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
de Peer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]
En laten we wel wezen, hoe groot is de kans nu op een brand die de hele inboedel in rook doet op gaan. Dat risico neem ik wel.
Die kans is klein, maar de gevolgen groot. Voor jou kennelijk geen probleem maar ik schat zo in voor de meeste mensen wel. Dat is precies waar verzekeringen voor zijn. Dus ben het eens met jouw punt dat dure allrisk verzekeringen meestal overbodig zijn, maar een basis inboedelverzekering lijkt me voor de meeste mensen dan weer geen overbodige luxe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@de Peer Daar zit het 'm in. Risico = kans x impact.
De kans dat je inboedel beschadigd wordt door brand, is klein. Maar de gevolgen zijn dan wél groot. Let wel, het hoeft niet tot as gereduceerd te worden; rook- en waterschade is óók schade. Vandaar dat de meeste mensen alsnog kiezen voor een verzekering daartegen, ondanks dat de kans hopelijk wel heel klein is.

Verder ben ik het wel met je eens: als je zelf een potje achter de hand houdt, kun je veel verzekeringen ook gewoon schrappen. En met dat uitgespaarde geld, houd je dat potje op peil.

[edit]Wat citroentjuh zegt dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-10-2020 09:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:37:
@de Peer Daar zit het 'm in. Risico = kans x impact.
De kans dat je inboedel beschadigd wordt door brand, is klein. Maar de gevolgen zijn dan wél groot. Let wel, het hoeft niet tot as gereduceerd te worden; rook- en waterschade is óók schade. Vandaar dat de meeste mensen alsnog kiezen voor een verzekering daartegen, ondanks dat de kans hopelijk wel heel klein is.

Verder ben ik het wel met je eens: als je zelf een potje achter de hand houdt, kun je veel verzekeringen ook gewoon schrappen. En met dat uitgespaarde geld, houd je dat potje op peil.
Ik weet hoe het werkt, heb er echt wel over nagedacht ;-)

Maar ik pas me wel aan als er iets gebeurd. Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik hoef niet gelijk 1 op 1 alles vervangen te hebben. Dat bedoel ik met je verlies nemen. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
de Peer schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Ik weet hoe het werkt, heb er echt wel over nagedacht ;-)

Maar ik pas me wel aan als er iets gebeurd. Uithuilen en opnieuw beginnen. Ik hoef niet gelijk 1 op 1 alles vervangen te hebben. Dat bedoel ik met je verlies nemen. Shit happens.
Ik geloof je direct dat jij er wel uit zou komen, maar het roept bij mij wel de vraag op waarom zou je het doen? Het is niet alsof een eenvoudige inboedelverzekering de wereld kost... Dus de besparing die je doet is maar klein, en voor die kleine prijs heb je wat meer zekerheid voor als de boel een keer misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Citroentjuh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik geloof je direct dat jij er wel uit zou komen, maar het roept bij mij wel de vraag op waarom zou je het doen? Het is niet alsof een eenvoudige inboedelverzekering de wereld kost... Dus de besparing die je doet is maar klein, en voor die kleine prijs heb je wat meer zekerheid voor als de boel een keer misgaat.
Ik vind het een acceptabel risico, en betaal liever niet levenslang voor iets dat ik niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:51:
Ja, zo werkt het dus niet. Als de premie voor iedereen hetzelfde is, is 'slimmer' zijn dan de verzekering makkelijk. Je hoeft in principe alleen maar te weten of je significant meer gaat claimen dan de gemiddelde verzekerde.

Als je een 21-jarige, petjesdragende Golf GTR-rijder bent die wel van een biertje en een ballontje houdt, dan is een allrisk WA-verzekering natuurlijk een logische keuze, als de allrisk-premie voor iedereen gelijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
DM89 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:33:

Iemand ervaring met deze verzekeringen of een ander advies bij een ander bedrijf?
Independer vind ik een fijne site om te vergelijken. Overzichtelijk en veel informatie.
Als je het daadwerkelijk via hun afsluit (wat vaak zelfde prijs is) krijg je er soms nog wat gratis bij ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Verschillende meningen hier 😅 ik begrijp de gedachten achter het zelf opvangen van schade's etc maar dit is voor mij nu door verschillende omstandigheden niet mogelijk.

Voor mij is een standaard inboedelverzekering zeker nodig. Verder moet ik dus nog even beslissen wat ik wil.

Ik ga zelf nog even vergelijken via bijvoorbeeld Independer wat het beste bij mij past.

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 20-10-2020 10:09 ]

Pagina: 1