Beste Blu-ray speler voor streaming apps (NPO Start)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-man
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik ben op zoek naar een simpele Blu-Ray speler die tevens goed is op het gebied van streaming apps. Met name NPO Start en Netflix. Het liefst via Wifi, maar LAN kabel is een optie als het apparaat echt goed is qua apps. Ik wil maximaal 200 euro uitgeven.

Ik heb een wat oudere TV, met weinig smart functies, maar verder prima in orde.

Ik wil uiteraard mijn discs afspelen met de speler. Ik ben niet zo'n fan van streamen vanaf een smartphone via Chromecast, etc. Wil dat liever allemaal in één apparaat. Vandaar mijn vraag. Ik ben me ervan bewust dat apps op een Smart speler sneller verouderd zullen zijn.

Ik heb op dit moment de Sony BDP-S6700 in het vizier, maar deze is alweer 4-5 jaar oud.

Iemand ervaring met een goede speler waar je ook fijn NPO Start op kunt kijken?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 15:52
Wat is belangrijker, afspelen van (UHD) blu-rays of de streaming/app functies? Zelf heb ik een console voor de schijfjes, maar gebruik altijd Netflix, plex en kodi om lokaal of via internet te streamen. Wat mij betreft zijn schijfjes leuk voor erbij, maar is streaming wel het nieuwe normaal. Stand-alone blu-ray spelers staan naar mijn weten niet bekend dat ze "echt goed zijn qua apps".

Voor € 163 koop je een nvidia shield die wat mij betreft de beste streamer is. Fantastische ondersteuning vanuit nvidia, draait op android tv waar npo start ook op draait. Heeft ook nog eens 4K, HDR, Atmos en dolby vision ondersteuning. Ben je daar ook vast op voorbereid. Dat zal de 4-5 jaar oude Sony Blu Ray speler minder hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 19-10-2020 15:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap dat je het gemak van 1 apparaat wil, maar met de huidige snelheid van vernieuwingen op het gebied van apps en streaming zou ik kiezen voor 2 apparaten:

1 een blu-rayspeler voor je schijfjes
2 een mediaspeler op basis van Android voor je apps

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 20:35
Simpel antwoord: geen. Die Sony dus ook niet.

Zelfs als een speler een app heeft, dan wil dat niet zeggen dat dat blijft. Support stopt ook na een paar jaar, dus een speler van 5 jaar oud zal niet meer apps krijgen maar alleen minder. Ik ben er zelf ook meermaals tegenaan gelopen, maar de apps zijn nooit belangrijk geweest voor mij dus maakt het niet uit. Wil je meer, dan moet je toch aan de mediaspeler naast een blu-ray speler.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit soort functionaliteit moet je niet willen combineren. Een blu-rayspeler zal altijd prima blijven om je schijfjes te spelen maar de eventuele apps die er op staan, hebben een beperkte levensduur; als er überhaupt al aanbod is. Voor het streaming gedeelte kun je beter een apart device gebruiken dat daar echt goed in is en dankzij regelmatige updates ook goed in blijft. Een Shield zoals hierboven genoemd, is dan zeker een uitstekende keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-man
Jongens, bedankt dat jullie me op een beter spoor hebben gezet.

Ik ga een apart apparaat voor streaming aanschaffen. De Shield ziet er top uit, maar aangezien ik door drukte niet al te veel kijk op het moment (en nooit game), ga ik misschien nu toch liever voor een Xiaomi Mi TV Box S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
De nieuwe chromecast met google tv is ook wel een goede optie hier denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-man
Ook een goeie kandidaat ja. Even afwachten of de NPO Start app goed werkt op de nieuwe Google TV Chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:04
Je zegt dat je een al wat oudere tv hebt. Dat is dan vast geen UHD / 4K tv met HDR. Hoe belangrijk is 4K? Heb je momenteel schijfjes (DVD / BD)?

Een Apple TV of Nvidia Shield heeft alle belangrijke apps, wordt goed up to date gehouden, en heeft de voorkeur boven een BD speler die toevallig ook wat apps heeft.Naast NPO Start heb je bv ook Ziggo Go, Kijk en nog veel meer. En qua streaming diensten heb je ook van alles: Netflix, Disney Plus, Apple TV+, Amazon Prime, ...

Of de Chromecast met Google TV ook uit de Play Store kan putten, of het moet doen met de meegeleverde apps, weet ik niet, maar misschien is dat ook een optie. Vooralsnog zou ik het bij een Apple TV of Shield houden.
Pagina: 1