Mocht dit topic niet in het goede deelforum staan, verplaats het gerust. Alvast bedankt.
Wat kan doen aan het vastlopen / bevriezen van mijn PC? Is er een soort log programma, waarmee ik de oorzaak van het probleem kan achterhalen?
Mijn computer loopt steeds vaker vast. Het is eigenlijk sinds een week of twee echt merkbaar; daarvoor weet ik het niet echt. Maar in die paar weken loopt mijn pc steeds vaker vast, nu echt meerdere malen per dag. Ik merk dat ik ineens nergens meer op kan klikken, niets reageert. Mijn cursor kan ik nog wel een seconde of vijf bewegen als ik het doorkrijg en vervolgens doet helemaal niets het meer. Dan moet ik de computer met de knop herstarten
Ik gebruik Windows 10, op een zelfbouw PC uit 2016.
Processor: Intel Core i6-4460
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: XFX R9 290 4GB
HDD: Seagate Desktop HDD ST1000DM003
SSD: Crucial BX100 250GB
RAM: Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10
De enige upgrade die ik sinds 2016 gemaakt heb is het vervangen van het werkgeheugen, waarbij ik van 2x4GB naar 4x8GB ben gegaan.
Wat ik zelf geprobeerd heb:
- Zojuist een update van AMD geïnstalleerd, die kwam toevallig op dit moment
- PC van binnen schoongemaakt, er zat behoorlijk wat stof in. Het was al even geleden.
Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.
Alvast bedankt.
Wat kan doen aan het vastlopen / bevriezen van mijn PC? Is er een soort log programma, waarmee ik de oorzaak van het probleem kan achterhalen?
Mijn computer loopt steeds vaker vast. Het is eigenlijk sinds een week of twee echt merkbaar; daarvoor weet ik het niet echt. Maar in die paar weken loopt mijn pc steeds vaker vast, nu echt meerdere malen per dag. Ik merk dat ik ineens nergens meer op kan klikken, niets reageert. Mijn cursor kan ik nog wel een seconde of vijf bewegen als ik het doorkrijg en vervolgens doet helemaal niets het meer. Dan moet ik de computer met de knop herstarten
Ik gebruik Windows 10, op een zelfbouw PC uit 2016.
Processor: Intel Core i6-4460
Moederbord: ASRock B85M Pro4
Videokaart: XFX R9 290 4GB
HDD: Seagate Desktop HDD ST1000DM003
SSD: Crucial BX100 250GB
RAM: Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10
De enige upgrade die ik sinds 2016 gemaakt heb is het vervangen van het werkgeheugen, waarbij ik van 2x4GB naar 4x8GB ben gegaan.
Wat ik zelf geprobeerd heb:
- Zojuist een update van AMD geïnstalleerd, die kwam toevallig op dit moment
- PC van binnen schoongemaakt, er zat behoorlijk wat stof in. Het was al even geleden.
Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.
[ Voor 7% gewijzigd door Dusky Demon NL op 19-10-2020 11:27 ]