Vandaag ontving ik weer dat bomenverslindende blaadje van de ANWB, je weet wel, die vakantie-reclamefolder met de puzzel achterin.Maar nu las ik toch wel iets dat mij interessant lijkt. Ik ben echter gezond kritisch (mag ik graag van mezelf denken) dus zoek naar alternatieven en een vergelijk.
Wat bieden zij aan:
- obd dongle
- app
- advies over bandenspanning en onderhoud
- crash assistentie (automatische alarmering hulpdiensten bij een botsing)
- wegenwacht autocheck aan huis
en dat geheel kost je dan 30 euro per jaar. Nu, de crash assistentie vind ik wel waardevol, mijn auto heeft dit zelf niet. Een OBD dongle is echter niks unieks - die kun je zelf ook kopen. Ik heb me hier nooit in verdiept, maar ben nu wel getriggerd.
Is het aanbod van de ANWB, even los van de crash-assistance, de moeite waar voor 30 piek per jaar? Of kun je beter zelf een systeem aanschaffen om je auto in de smiezen te houden? Zo ja, wat zijn goede (bewezen) alternatieven?
Wat bieden zij aan:
- obd dongle
- app
- advies over bandenspanning en onderhoud
- crash assistentie (automatische alarmering hulpdiensten bij een botsing)
- wegenwacht autocheck aan huis
en dat geheel kost je dan 30 euro per jaar. Nu, de crash assistentie vind ik wel waardevol, mijn auto heeft dit zelf niet. Een OBD dongle is echter niks unieks - die kun je zelf ook kopen. Ik heb me hier nooit in verdiept, maar ben nu wel getriggerd.
Is het aanbod van de ANWB, even los van de crash-assistance, de moeite waar voor 30 piek per jaar? Of kun je beter zelf een systeem aanschaffen om je auto in de smiezen te houden? Zo ja, wat zijn goede (bewezen) alternatieven?